Wat doen in de herfstvakantie

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 2 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Wij hadden eigenlijk een weekje landal in de Eifel gepland. In die week zouden thuis (we zijn deze zomer verhuisd naar een nieuwbouwwoning) alle trappen worden geverfd en het zou, toen Duitsland geen optie meer was, daarom wel heel onhandig zijn om met de hele meute thuis te blijven. Ik ben dus als een bezetene een vakantiehuisje in Nederland gaan zoeken, maar dat was echt lastig zo kort voor de herfstvakantie. Uiteindelijk heb ik ergens nog een leuk huisje gevonden, aan de Kraaijenbergse plassen (echt nog nooit van gehoord ;)). Van daaruit gaan we maar lekker dagjes weg naar het bos enzv. De Veluwe is ook prima aan te rijden, ik denk dat we dat nog een dagje doen. Verder een hoop spelletjes mee, knutselen met kastanjes en bladeren uit het bos, films kijken. Ik heb een pizzarette geleend, dus dat staat op de planning, we gaan het wel zien!

Wellesnietes, Dubbelgeluk en NiVa0230 vinden dit leuk.
  2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kan dat wel dan de bioscoop en zwembad?
    Wij wilden naar de indoor speeltuin, maar er mag maar 1 begeleider mee en dat is nu niet handig dus dan houdt het op.
    Beetje knutselen en koekjes bakken thuis.

3. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    9 en 11 jaar. Bedankt voor de vele tips, ik ga eens neuzen met ze en kijken of ze ervoor open staan.

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.547
    8.509
    113
    Bioscopen hier in de buurt zijn nog steeds open. Misschien wel handig om tijdig te reserveren.
    En bij ons is zwembad voor recreatief zwemmen ook gewoon geopend in de vakantie. Dat houdt hier dan in dat er eigenlijk alleen maar schoolkinderen zwemmen, ideaal! Horeca is wel dicht geloof ik, maar dat is dan even niet anders.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Maar ik neem aan dat je met zwemmen en de bioscoop maar een beperkt aantal plekken hebt en er ook maar 1 begeleider mee mag?

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.547
    8.509
    113
    Bioscoop zal beperkt zijn,daarom is het denk ik ook handig om op tijd tickets te reserveren.
    Zwembad heb ik nog geen beperkingen gehoord eigenlijk, is in feite sport.
    Het is ook puur zwemmen, alles er om heen is dicht.

7. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Ik heb gisteren een online knutselwinkel gevonden en een mega order de deur uit gedaan....wij komen de herfst- EN de kerstvakantie wel door (de komende jaren):roflmao::oops:

smax, cowgirl80 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Wij hopen dat we nog gewoon weg kunnen met de camper. Ik heb nog AH-kaartjes voor de Efteling liggen, die wil ik eigenlijk nog wel gaan gebruiken. Ik vind het wel een beetje spannend, maar ik hoor overal dat de Efteling de zaakjes goed op orde heeft, dus ik durf het wel aan.

Verder gaan we denk ik vooral veel fietsen en wandelen in het bos of op de hei. Sinds heel recent hebben we ontdekt dat we mountainbiken allemaal erg leuk vinden. Mijn man heeft de afgelopen weken via MP voor iedereen een mountainbike op de kop getikt, dus ik denk dat we dat wel veel zullen gaan doen.

Qua bestemming houd ik rekening met Nederland. Luxemburg is op dit moment ook nog een optie. Wij reserveren nooit iets, dus we kijken volgende week zaterdag wel waar de weersvoorspellingen het best zijn en we nog welkom zijn.

Ik bestel de boodschappen wel zo veel mogelijk voor de hele week vooraf, zodat we onderweg zo min mogelijk in supermarkten of winkels hoeven te zijn. Uit eten enzo doen we even niet. En we overnachten meestal op camperplekken, waar je geen receptie of andere voorzieningen hebt, toilet en douche hebben we aan boord, dus dan kom je automatisch vrijwel met niemand in contact.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.916
    388
    83
    De bioscopen zijn hier superrustig.
    Het museum vind ik wel spannend maar we zijn al sinds maart nergens meer geweest...

10. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wij blijven gewoon thuis. Mijn man moet ook werken. We gaan hier in huis wel wat dingetjes doen, ik zag ook al wat leuke ideeën voorbij komen dus wij vermaken ons wel.

11. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Wij verhuizen de vrijdag voor de herfstvakantie. De kinderen gaan dus gewoon naar de bso/kdv en op de dagen dat ze thuis zijn mogen ze helpen uitpakken en misschien een middag bos of dierentuin of zo.

12. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.087
    314
    83
    Schaatsen staat hier op de planning....

En voor de rest zien we het wel, hopelijk beetje droog dan gaan we richting bos lekker lopen...

cowgirl80 en bosi333 vinden dit leuk.
  13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    O dat is ook wel een leuk idee. Schaatsen. :)

cw26 vindt dit leuk.
  14. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Zwembad hier wel 2 volwassenen mag gewoon. Indoorspeeltuin ga ik alleen met de kids. En we gaan naar theater uurtje een kindervoorstelling.

Het is vooral erg rustig :$

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Als je nog tips zoekt om te doen in die omgeving moet je maar een pb sturen...

16. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik ga twee dagen werken en de kinderen gaan een dagje naar de vakantie bso en dagje naar m’n schoonouders.

Verder doen we rustigaan. Lekker filmpje kijken (of naar de bioscoop), knutselen, naar m’n ouders wellicht, spelletjes, museum, geocachen.

vaak maken we een pot met allemaal briefjes erin waar activiteiten op staan. Elke ochtend mag een kind een briefje eruit halen. Soms twee op een dag.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Madurodam en efteling... kaartjes zijn ook niet lang meer geldig, dus dat speelt ook wel mee..
    maar durf dat ook wel goed aan hoor..

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij gaan een midweekje weg in NL klein en heel rustig park. Nemen zelf boodschappen mee, knutselen, wandelen, gezellig koken, films en spelletjes komt wel goed.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Zwembaden hier zijn beperkt toegankelijk; je moet reserveren en het zit tot nog toe vaak ruim een week van te voren vol. Ik zou dus wel even kijken hoe het bij jullie gaat.

20. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.377
    2.969
    113
    Lekker thuis, evt naar het bos ofzo, hier in t dorp, gaan geen uitstapje doen.

Deel Deze Pagina