2 rolgordijnen voor1 raam?

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Is er hier iemand die 2 rolgordijnen voor 1 groot raam heeft??Ik wil nieuwe maar ons raam is 2.40 m breed.En degene die ik wil zijn er natuurlijk weer niet in die breedte...Heel graag een fotootje??alvast bedabnkt.Of zouden jullie dit zowiezo niet doen??

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.050
    2.858
    113
    Lelijk, blijft altijd een flinke spleet tussen zitten door het ophangsysteem. Wij gaan hem dus gewoon op maat bestellen voor ons 2.50m raam, want ze zijn idd niet zo te krijgen.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd, zou ik het niet doen. Het staat niet mooi en het is niet praktisch (= mijn mening ;) ). Kun je niet in andere winkels kijken voor een ander rolgordijn dat wel deze maat heeft? En anders eentje op maat laten maken? Dat laatste hebben wij ook laten doen en daar zijn we heel tevreden over.

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Vind het ook niet mooi staan, mijn mening. Kan je hem niet op maat laten maken? Wij hebben dat toen ook laten doen, het is wel iets duurder maar je heb dan wel wat.

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dan zou ik er eerder drie doen. Dat vind ik wel leuk staan hoor, dan kun je ook nog wat variëren. Maar het ligt er een beetje aan voor wat voor kamer het is en of je het nodig vindt dat het helemaal afsluit. Als je bijvoorbeeld nog overgordijnen eroverheen hebt en de rolgordijnen meer voor de sier hebt, dan vind ik het helemaal niet storend.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Zou ik zeker niet doen. Dan nog liever grof geld betalen voor maatwerk of anders maar niets...

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wij hebben er 5 gehad op een raam van 220 geloof ik
    zag er heel speels uit, met 2 verschillende kleuren en 1 met barok print
    precies wat ik wou
    heb helaas geen foto ervan

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Bij ons hangen er 3 plissegordijnen.
    2 van 60 en 1 van 90.
    Ik vind het echt ontzettend leuk! De spleet is niet meer dan een halve cm.
    Geen foto, misschien dat ik dat straks even doe.

9. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    oke,want daar ben ik heel benieuwd naar!!

Verder hebben we ook overgordijnen hoor.
    het is namelijk zo dat er nu een vouwgordijn hangt al 9 jaar en het weer zit erin.Krijg ik er met geen mogenlijkheid uit.Vandaar dat ik opzoek ben naar iets anders en niet helemaal de volle mep wil betalen...

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij hadden drie ramen vlak naast elkaar (zat alleen een kozijn tussen) van elk 2.20m breed. Ik heb voor elk raam een apart rolgordijn. Zulke grote bestaan niet, tenzij je ze laat maken. Kwam in ons geval op bijna 900 euro uit. Vond ik zonde van het geld!
    Des te meer omdat het een doorstroomwoning betrof.

11. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik heb ook een loei van een raam, maar die zijn in 3en gedeeld met kunststof dus heb voor ieder stuk een leuk rolgordijntje hangen:) Maar als je raam echt aan een stuk is, zou ik het niet doen. Je hebt altijd verschil en vind het eerlijk gezegt een beetje rommelig..

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij hebben het wel gedaan. We hebben een raam van 4,20. 1 stuk van 1,40 en 1 stuk van 2,80. Hebben dus 3 rolgordijnen van 1,40. Hebben het geld er niet voor over om een heel duur rolgordijn van 2,80 te kopen en het staat echt niet slordig ofzo.

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik had in mijn eerste woning ook 3 rolgordijnen voor het grote raam maar heb mij daar altijd flink aan geirriteerd. Ik kreeg de tip om het rolgordijn op de zwarte markt in beverwijk op maat te laten maken. Een stuk goedkoper en ze doen niet onder voor de rolgordijnen bij de gamma, hema ed. Ik heb ze voor mijn vorige huis op maat laten maken en nu weer. Ook haal ik hier de rolgordijnen voor de veluxramen vandaan en de zonwering voor buiten de veluxramen.
    Volgens mij heet hij rollo store, ik weet het niet zeker meer...

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou het niet doen. Ik vind het rommelig staan. Althans, van binnen nooit bij iemand gezien, maar zie het wel vaker vanaf buiten en dat vind ik niet zo netjes staan!

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou dan voor minimaal 3 gaan zodat de middelste de buitenste 2 overlapt. (of andersom) En dan wellicht de middelste wat korter dan de buitenste. Dan lijkt het me niet heel erg lelijk. (of idd zoals ik hier al voorbij zag komen, de middelste een andere kleur/print dan de buitenste ofzo)

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier een raam van 3,10 zonder stijlen, maar wij gaan voor een rolgordijn op maat. Vrijwel alles is te bestellen, wij wilden eerst die nieuwe soort, die je dicht kan draaien. Die kan dus juist niet:( Maar de meeste soorten niet.

Meerdere gordijnen vind ik zó lelijk, rommelig.

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een groot raam en daarnaast een klein raam. Dus 2 rolgordijnen te hangen maar door het kozijn er tussen zie je hier niks van ;) mijn buren hadden 2 rolgordijnen voor de ramen en dan precies 50/50 en dat leek voor geen meter, je zag echt een dikke spleet er tussen. Nu hebben ze het vervangen door 1 groot rolgordijn en dit lijkt stukken beter :)

Deel Deze Pagina