Wij willen in de zomervakantie graag naar Orlando en Miami Beach. Het wordt als pakketreis aangeboden bij TUI maar kan vast ook zelf (goedkoper) geboekt worden. Wie heeft tips voor boeken van losse tickets, goede hotels, autohuur en activiteiten?
Niet echt tips qua verhuur etc, maar het is niet de beste periode qua weer in die tijd. Moet je wel even rekening mee houden. Toen wij in juli waren regende het elke dag behoorlijk (meestal wel aan het einde van de dag). Verder wel warm.
Ik ben in februari 2017 naar Orlando geweest, zelf een huurauto gehuurd en naar Miami gecrosst. Elke dag prachtig mooi weer, maar om 7 a 8u leek het wel alsof het in 1 minuut donker was. Iemand deed het gordijn dicht ofzo en poef donker! Sochtends een beetje frisjes, maar al snel weer een heerlijke temperatuur. We hebben toen een "villa" gehuurd, het leek wel een kasteel, via vakantiediscounter punt nl. Huurauto dus apart gehuurd. Ook alle uitstapjes, gewoon gegoogled en erheen gereden. Zo hebben we met zo'n moerasboot o er het moeras, tussen de krokodillen gevaren. City trip Orlando en Miami Beach, Disneyland, alle shoppingmalls bekeken en geshopt, Clearwater beach bezocht. We wilden nog naar de eilandjes rijden, maar helaas geen dagen meer over
Wij kregen het niet goedkoper voor elkaar vorig jaar. Dit lukt alleen als je de tickets als vroeg kunt boeken (okt nov ). Wij hebben de fly drive gedaan van florida de kids proof rondreis. Ook via tui. Reis van ons leven geweest! Hebben echt zo veel gedaan en gezien! En mbt weer: wij hadden vorig jaar soms eind vd middag een korte hevige bui maar zo over. Altijd warm dus ook tijdens regen. We hebben 1dag gehad dat het wat meer regende en bliksem. Wij vonden Miami erg gaaf maar zijn blij dat we op meer plekken zijn geweest. We gaan zeker ooit nog terug!
Wij hebben in Crystal River met manatees gezwommen, was erg leuk! Verder naar wat parken in Orlando en ook zo'n bootje door het moeras. Wij hadden maar een week want hadden het gecombineerd met de Bahama' s. Auto gehuurd via Easyterra al vraag ik me af of dat goedkoper is. Die fly and drive van Tui is vaak heel scherp geprijsd maar weet niet hoe dat in het hoogseizoen is. Ze hebben ook de optie om te vliegen op Orlando en terug vanaf Miami, dan heb je geen tussenstop. Ik vond dat ideaal. De hotels gewoon via Booking.com.
Kwa activiteiten: Kennedy space center Airboat tour Dolfijnen boot trip Kajakken naar een spring en manatees zien. Sea world Sea world water park Bush garden (pretpark) Disney Miami art district Etc etc Allesamerika forum staat heel veel info op.
Gaaf! Wij zijn er ook in de zomer geweest. Het weer was prima, de buien waren vaak 's nachts dus daar hadden we geen last van. Aanraders in Miami vonden wij South beach en Cubaans eten in Little Havana. En buiten de stad natuurlijk alligators kijken met de boot. De kans dat je ze ziet is trouwens het grootst als het niet zo heet is, werd ons verteld. The Keys vonden wij ook leuk. We hebben daar een sunset boottocht gemaakt en toen gesnorkeld en dolfijnen gezien, heel gaaf. De parken in Orlando waren vreselijk druk. Voor sommige attracties moest je wel 2 uur wachten. Geen succes vonden wij. Al met al gaan wij zeker een keer terug. Veel plezier!
Wij gaan ook deze zomer ebn hebben een fly-drive via TUI geboekt. Rechtstreekse vlucht naar Orlando en van Miami. Verder hebben we zelf 3 bestemmingen uitgezocht en daar via Homeaway huizen gehuurd
Kijk eens op floridaforum.nl voor tips. Wij zijn van Düsseldorf via Amsterdam naar orlando gevlogen. Scheelde aanzienlijk. Op het forum staan veel tips voor autohuur. Bij orlando in de buurt is kelly park. Kun je met een band de rivier af. Leed op het forum eens reisverslagen voor inspiratie. Staan leuke blogs op
Wij hebben rondreis gemaakt met camper ik heb een reissxhema gemaakt incl uitjes ala restaurants etc. Als je wilt, kan het sturen. Stuur maar pbtje
Wij zijn vorig jaar april geweest in Kissimee! Mijn schoonouders namen ons mee. We zijn een dagje naar Disney geweest, Kelly Park. De outlet in Orlando is wel een dagje waard! Zij hebben alles los geboekt, we zouden met British airways vliegen, maar wij vlogen op de dag van de grote stroomstoring en zijn omgeboekt naar Delta! Veel luxer en een rechtstreekse vlucht naar Orlando Sanford! De auto's waren geboekt via Sunny Cars, dit had uiteindelijk voordeliger gekund. Maar we kregen wel allemaal updates. Mijn schoonvader vertelde even dat hij zoveel jaar getrouwd was hoppa upgrade, ze vonden onze dochter zo schattig en ze gedroeg zich keurig na zo'n hel dag. Heel random maar wij kregen ook een flinke upgrade! Houd er rekening mee dat er achteraf nog kosten in rekening in gebracht kunnen worden door het afleveren van de auto. Goed opletten of je de auto vol=vol terugbrengen. En je moet ook even opletten of je gelijk de tolwegen over kan rijden dmv kentekenregistratie. Wij zaten 3 uur van Miami, zijn er helaas niet naartoe gereden, maar ondanks de afstanden vond ik echt alles meevallen. Het rijdt over het algemeen lekker door! Heel erg veel plezier in ieder geval
Dat kan alleen in de winter. Dan zitten ze daar met zn allen in de rivier. In de zomer zitten ze gewoon in zee. verder geen tips, die er niet al genoemd zijn. Weer vind ik prima, deze tijd van het jaar. Is broeerig warm met eind van de dag wat regen en onweer, maar niet zo heet dat je niks kan zien en doen. Voordeel van in de zomer gaan is dat het voor Amerikanen laag seizoen en dus goedkoper is. Iedereen gaat hier juist in de winter/herfst/lente.
Ik was er begin september. Visibility is beter in de winter maar ze zijn er wel hoor! Alleen niet op 'die ene' mooie plaats.
Ah, ok. Ik dacht dat het echt pas vanaf Nov ofzo zou zijn. Ik ben er ook wel eens in juli/aug geweest en toen waren ze er nog niet. Dan is de zee nog te warm en hoeven ze geen warmere plek te zoeken in de rivier. Is wel bijzonder, he, die grote, zachtmoedige, grijze lobbessen om je heen .