Mijn man werkt ook altijd savonds, hij is kok. Meestal hebben we 1 hele avond samen, want de andere gaat hij tafel tennissen. Meestal is hij tussen 22 en 23.30 thuis, en dan kijken we gezellig samen een serie. Op vrije avonden zitten we vaak samen voor de buis, serie of film, of we gamen. En zijn lekker met Norah bezig. En we zitten allebei ook tussendoor op de iPad. We liggen eigenlijk nooit voor 01.00 in bed. Als hij thuiskomt zitten we ook meestal eerst een half uur te kletsen.
Ik dacht even dat wij de enige waren maar gelukkig van niet. De mijne is of weg naar zijn ouders of achter de laptop te vinden of kijkt van die schietfilms met bloed of zo brrr daar wil ik echt niet naar kijken. Vanavond nog over gehad over dit (toevallig). Dat we niet zo langs elkaar heen moeten leven zo.
Wij gamen allebei. Soms ieder een eigen game (of ik kijk tv en hij gamet), maar we spelen ook regelmatig samen. Soms kijken we samen een film of serie. Ondertussen kletsen we. Over van alles en nog wat. Gebeurt ook vaak, dat ik vanaf de bank iets vertel over wat ik net op tv heb gezien of zo (een grappige scene of zo). Als we samen een filmpje/serie kijken, pakken we er meestal ook wat lekkers bij (borreltje en toastjes of zo).
Wij kijken gtst, omdat mijn man dat wil zien. Ik speel een spelletjw op de tablet. Daarna kijken we nog wat tv of we gaan gamen, Call of Duty Ghosts. Daarna zien we wel. Of we gaan vroeg slapen of een kaartspelletje. Ik werk overigens wel een aantal avonden in de week.
Wij eten savonds natuurlijk eerst en daarna ploffen we op de bank en kijken we samen tv/filmpje. Af en toe gaan we wel eens in bad. En er zijn avonden dat mn vriend zn avond doorbrengt met zijn andere liefde: zijn gitaar . We liggen in ieder geval elke avond samen bij elkaar op de bank.
Meestal zitten we 's avonds te xboxen of een film te kijken. Komt zelden voor dat ik tv kijkt en hij achter de laptop zit.
Soms kijken we tv maar meestal trekken we erop uit wanneer de kinderen op bed liggen, met ons warme klimaat altijd genoeg te doen buitenshuis. Terrasje pakken, lekker uit eten, wandelen, bioscoop, winkelen, naar vrienden, zwemmen, varen, bbq of picknick op het strand.....of een combinatie van dit alles.
Lijkt mij vreselijk inderdaad. Wij hadden in NL ook meer de neiging om op de bank neer te ploffen en elk ons eigen ding te doen, heel veel spijt achteraf dat we toen niet ook meer 'quality time' samen hadden.
Wij kijken altijd s avonds samen tv ene keer wat hij wil kijken andere x wat ik wil zien en ook programma s die we samen leuk vinden. Wij zitten nooit s avonds achter de pc of tablet. Mij lijkt dat ook heel ongezellig je ziet elkaar al hele dag niet dan wil je in de avond toch samen zijn.
Wij doen samen tv kijken of we zitten beiden op een eigen laptop maar wel samen op de bank, we doen ook elke avond een stuk samen wandelen met de hondjes. Verder eigenlijk ook niet zo veel Ja in het weekend gaan we wel eens samen uit eten of lekker winkelen overdag.
Op dagen dat we allebei werken zijn we rond 17:30 thuis. Dan spelen we met onze zoon en eten we met zijn allen aan tafel en bespreken we de dag. Dat legt mijn man hem op bed en ga ik afwassen en opruimen. Dan gaan we even relaxen. Meestal zet mijn man een serietje op ofzo. Hij speelt een spelletje op zijn laptop, ik ga een beetje breien of sporten. Soms trekken we een flesje wijn open. Er gaan in ieder geval elke avond wat kaarsjes aan.
grappig,doen wij ook. Een eindje wandelen. Wij kijken wel es een filmpje of man zit boven aan de laptop en ik aan de ipad dan zit ik op de grond of kussen in zijn werkkamer
Het scheelt al iets dat we niet de enige zijn inderdaad. Ik zal het moeten loslaten en het dan maar gezellig voor mezelf moeten maken en normaal probeer ik er ook het beste van te maken. Alleen wanneer ik niet goed in mijn vel zit, word ik er weer extra triest van. Er wordt nooit eens een uitzondering gemaakt, dat de laptop spontaan dichtgeklapt wordt en ik even geknuffeld word. Zelfs niet wanneer de dag of situatie daar duidelijk om vraagt.
Hier t zelfde... we hebben wel wat series die we samen kijken en die proberen we dan ook echt samen te kijken... maar de meeste tijd achter de laptop en/of i pad en de tv aan.. even rust aan ons hoofd
Na het eten ruimt mijn vriend de boel op en laat de hond uit, en ik ga onze dochter helpen met naar bed gaan, dan lezen we haar voor(hond in de bench, ze is 16 weken) Daarna zet een van ons koffie en thee en drinken we dat samen en kijken ondertussen tv en kletsen over de dingen die die dag gebeurd zijn en die we niet konden bespreken met onze dochter er bij. Ondertussen vouw ik een wasjes ofzo Daarna zit hij meestal met de i-pad en ik met de BlackBerry en kijken we ondertussen tv. Als de hond wakker is oefenen knuffelen en spelen we wat met haar. Soms gaat hij hardlopen. Ook lekker saai.....
Dat klinkt niet erg gezellig. Wij kijken meestal samen tv of een film of gaan ergens op visite of een stukje met zn 3en fietsen, soms douchen we samen, masseren elkaar vaak en meestal lijdt dat tot seks haha. heel soms doet hij een spel op zijn playstation dan ga ik maar lezen maar komt Gelukkig niet vaak voor. Mijn schoonvader zit ook de hele avond in zijn laptop.
Na het eten ruimen we meestal samen op en dan gaat hij douchen. In de tussentijd steek ik wat kaarsjes aan en schenk wat drinken in en dan kijken we lekker burgerlijk tv terwijl we kletsen over van alles en nog wat. Of we gaan ergens een bakkie doen of een rondje rijden en een ijsje halen ofzo. Hij is een keer in de week van huis en ik ben ivm werk ook niet altijd 's avonds thuis dus als we er samen zijn proberen we er wel wat van te maken.
Wij kijken ook tv of zitten achter de computer. Man is savonds er moe maar moet er ook altijd vroeg uit.
Soms doen we wat samen, soms apart (beetje 50/50). Op maandag komen er altijd vrienden langs en op woensdag gaat hij altijd kaarten in de kroeg en zit ik meestal alleen (vind ik af en toe wel lekker ). Wat we samen doen: filmpje/serie kijken, spelletje, praten met wat lekkers erbij, ... En anders kijkt hij meestal een tv en zit ik te naaien of te haken of te internetten.
Heb jijzelf er weleens om gevraagd? Mannen voelen dit soort dingen vaak niet aan, het moet tegen ze gezegd worden. Ik zou er echt een gesprek over aan gaan.