Wat doen jij en je man/vriend 's avonds?

Discussie in 'De lounge' gestart door Myo, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeza

soeza Niet meer actief

's avonds doen we vanalles en nog wat: sporten / tv kijken / huishouden / vrienden bezoeken / klussen, enz.... Behoorlijk "langs elkaar heen" dus, maaaaaaaaaar:
    we hebben sowieso 1x per week samen een date :) Gewoon thuis ivm slapende kindjes, dan koken en eten we lekker samen uitgebreid wanneer de kindjes naar bed zijn, gaan samen in bad of we gaan gewoon ordinair bankhangen, zonder de tv of comp, maar met aandacht voor elkaar, kletsen we over serieuze zaken, maar ook net zo makkelijk slap ouwehoeren...

2. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Wij zijn bijna elke avond samen. We zijn echte maatjes en ik ben het liefste bij hem enhij bij mij.
    We eten gezellig aan tafel en praten over werk of andere dingen van de dag. Daarna zetten we koffie en gaan we tv kijken (altijd programmas of series bij gemist die we samen volgen en leuk vinden) en de hond ligt er dan tussen :) happy family hihi

Het grappige is dat ik wel wat herken van je verhaal maar dan vanuit mijn kant. Ik zit dan achter mijn laptop of ik ben aan het bellen of voor werk bezig en hij wil zoooo graag dat ik bij hem kom.

Lijkt me vervelend.. en ik herken het ook uit mijn vorige relatie. Uiteindelijk zat dat al jaren niet goed. Praten is echt belangrijk en uitspreken wat je voelt zonder boosheid etc. Probeer samen iets te vinden wat jullie leuk vinden maar ook vooral beiden even je eigen ding kunnen doen.

soms spreken wij af van we gaan half 9 een film kijken tot die tijd doen we dingetjes voor onszelf.
    We gaan ook bijna altijd tegelijk slapen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

We beginnen aan de grote tafel, man op de Ipad en ik op de laptop...ondertussen praten we over van alles en niks. Gaan soms ook samen in bad. Dan verhuizen we naar de bank om tv te kijken, honden erbij...en dan valt man tegen tienen in slaap :D

Ik vind het prima zo, hoef niet zonodig weg. Man kan ook wel opgaan in z'n Ipad, zo ongezellig en dat zag ie zelf ook wel in...een keer oké maar niet elke avond. Vind je man dan ook zeer egoistisch in deze, dat ie het niet eens kan/wil opbrengen om in ieder geval één avond voor jou vrij te maken.

4. soeza

soeza Niet meer actief

Dit doen wij ook elke avond. (tenzij 1 van ons op stap gaat)
    Gek eigenlijk nu ik erover ga nadenken, wij gaan standaard tegelijk naar bed, maar dus ook als 1 van de 2 een keertje heel vroeg wilt gaan slapen, ligt de 1 al te snurken en de ander klaarwakker ernaast :):D

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten bijna nooit samen op de bank savonds. Mijn man heeft veel wisselende diensten en is regelmatig aan het werk of hij is aan het voorslapen voor de komende nachtdienst. Op dinsdagavond gaat hij met de stoomtreinen op het corusterrein klussen. Op woensdagavond ga ik sporten en op donderdagavond ga ik naar de harmonie (orkest waar ik in speel) . Daar staat tegenover dat we op de dagen dat ik niet werk smiddags meer tijd met zijn drieen doorbrengen. En ja, vrijen doen we ook wel eens ;)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Euh nee wij gaan niet altijd samen slapen.
    Ik heb heel veel slaap nodig en mijn man totaal niet.

dus ik lig er geregeld vroeger in... Soms gaat hij wel eventjes mee naar boven voor de "gezelligheid" :D maar gaat erna vaak nog even naar onder om tv te kijken hihi

7. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ja doe ik ook hoor, zeker nu ik niet meer zo misselijk ben, probeer ik extra te genieten van de vrijheid die ik nu nog heb! Daar ben ik me maar al te goed van bewust 😁. Ik ben net samen met een vriendin aan een cursus begonnen. Ik heb me aangemeld bij een speelgroepje; moeders in de buurt met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik geef extra aandacht aan onze sociale contacten, want dat zal straks vast ook even tijdelijk op een lager pitje komen te staan. Ik ga met mijn dochter naar peuterdans. Een hobby voor thuis zou ook leuk zijn (ik lees normaal veel, maar kan mij moeilijker concentreren nu), maar ik heb nog geen inspiratie.

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Waar is "hier"? Want dan kom ik daar ook naartoe! ;) Lijkt me wel wat :D

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Samen tv kijken, zijn gek vd nieuwe series die nu op zijn. Maar ik zit ook geregeld in een boek of achter de laptop. Maar ook samen in bad :)

10. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Wij kijken elke avond series en films lekker wat eten erbij of we gaan met de buren een spelletje doen en in het weekend uit eten of met vrienden thuis wat drinken hapjes erbij alleen op donderdagavond gaat ie voetballen en kijk ik mijn vrouwen series die hij niks aan vindt haha en in het weekend overdag wat met de kinderen doen en dingen in en om het huis wat gedaan moet worden.

11. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Man lief meestal achter de pc. Of met zijn aquarium bezig.
    Ik voor de tv. Aankomende avonden ben ik weg. Hebben plak weekend van de bloemen corso van a.s. zondag. :D

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Azië. :p Ideaal inderdaad. ;)

13. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Man meestal op zijn iPad bezig, al dan niet met zijn telefoon ernaast. Voor onze dochter geboren werd stond dan meestal ook nog de tv aan. Sinds onze dochter er is staat die misschien nog 2 X per week aan (anders ligt die kleine meid gewoon tv te kijken) en hebben we meestal gezellig een muziekje op staan. Ik meestal bezig met huishouden of administratie, kan niet stil zitten als in m'n hoofd m'n to do lijst nog niet af is :) ml en ik sporten verder allebei 2 X pw en daarnaast meestal nog 1 à 2 avonden met vrienden.
    Ik irriteer me er de laatste tijd wel steeds vaker aan dat hij zo 'zinloos' de hele avond met een spel bezig kan zijn, maar weet ook dat ik me erbij neer moet leggen dat hij zo het beste ontspant. En andersom begrijpt hij weer niet dat ik niet gewoon rustig de hele avond op de bank kan hangen...

14. beccie

beccie Niet meer actief

Wij kijken ook vaak gewoon wat tv. meestal allebei ook de laptop of tablet bij de hand. ;) ik ben meestal op de laptop bezig en kijk ondertussen tv.
    dus veel doen wij ook niet.
    maar van mij hoeft dat eigenlijk ook niet zo meer. ik ben savonds eigenlijk wel blij dat ik even rust aan mijn kop heb haha.
    kids liggen dan lekker te slapen, lekker op de bank wat internetten en tv kijken. voor mij is dat gewoon even ontspanning.

we praten ondertussen wel wat over de kids, over zijn werk, over nieuwtjes uit de buurt ofzo. maar echt veel doen we dus ook niet ;)

15. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik ga dit topic volgen!
    De vader van mijn zoontje en ik zijn vorig jaar (toen mijn zoontje 5 maanden was) uit elkaar gegaan.. het ziet er nu naar uit dat we weer bij elkaar komen, maar ik ben heel bang voor wanneer we weer samen zijn.. hoe het dan zal zijn om samen op de bank te zitten of zo..

Hij was altijd veel weg en ik alleen thuis. Heel af en toe keken we een serie samen of een film, maar dat was sporadisch.. hij zegt nu meer thuis te willen zijn.. dus kan ik nu alvast ideeen op doen voor als het zo ver is :p

16. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Dit doen mijn man en ik ook. Heerlijk burgerlijk samen op de bank! :p

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn vriend werkt twee avonden en zit een avond op zijn opleiding. De andere avonden studeert hij meestal.

Ik werk doordeweeks meestal 's avonds, en in het weekend (als mijn vriend werkt) hang ik alleen op de bank, kijk ik tv, of haak, brei of naai ik wat.

Als we allebei niets te doen hebben, kijken we nog wel eens samen tv.

18. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Manlief ligt altijd op de bank...tv staat op iets dat hij wil zien...we houden niet van dezelfde soort films en ik ben sowieso niet zo een film kijker. Maar als ik boven me eigen ding doe, vindt ie dat niet gezellig...dus ken het gevoel van: wat maakt het uit waar ik ben? ...en ik vindt een film kijken en bankhangen namelijk vaak niet zo gezelllig. Opzih heb ik er geen problemen mee om beide wat anders te doen...alleen moet hij er niet om gaan lopen piepen dan ;)

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Gewoon samen op de bank zitten en tv kijken. Wat rommelen in het huishouden. Verder vrij weinig. Gewoon samen zijn.

Deel Deze Pagina