Wat doen jouw kinderen nu tijdens deze lockdown

Discussie in 'Corona forum' gestart door Yellowsun, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik ben benieuwd wat jullie kinderen nu doen om zich te vermaken ? Mijn zoon van 12 begint zich een beetje te vervelen en komt op dit moment niet verder dan gamen en gitaar spelen.
    We hebben al zo veel samen gedaan , spelletjes , samen bakken , wandelen . Maar vind het moeilijk om weer eens wat nieuws te verzinnen , met name voor het wekend om te doen.
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    's ochtends huiswerk, en na de lunch spelen met vriendinnen en buurkinderen. Ze gaan dan vaak gamen of buiten steppen.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De oudste van 17 jaar werkt in de namiddag en avond bij een pizzeria, hij bezorgd en helpt in de keuken. Ben zo blij dat die dit nog heeft. Verder chillen met vrienden. Die van 15 jaar gaat vanaf volgende week ook beginnen met een bijbaantje en chillen en wandelen met vriendinnen.
    Die van 8 jaar kan morgen eindelijk weer eens handballen. Niet op het terrein zelf want dat mogen we niet dus dan maar met ze naar het park. Verder knutselt ze veel, spreekt soms af met vriendinnetjes, gaat mee met de hond uitlaten, ze is snel tevreden en heeft niet zoveel nodig.
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Dochter (12) spreekt af en toe met een vriendin af.
    Ze leest, speelt wat meer op de switch, kijkt netflix, tekent, en we spelen regelmatig een spelletje.
    Ze maakt 's middags vaak nog wat huiswerk.
    Gaat prima zo.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Mijn pubers zitten zo ongeveer de hele dag in hun kamer :rolleyes::(. De ene achter haar bureau en de ander in haar bed.
     
    Lies1611 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Erg toch?
    Die van 15 jaar zit ook de hele dag online. Echt vermoeiend. Vanavond is ze ruim 1,5 uur met een vriendin wezen wandelen, Even die koppies leegmaken en wat beweging, Ik vind het maar ongezond, ze eten de hele dag door want ja puber en honger en sporten doen we anno 2021 niet meer. Ben blij dat ze zelf nog wat in beweging komt ;)
     
  7. Is pokemon go of geocaching geen optie?
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    De oudste voetbalt 3 x per week bij de club (tenzij de avondklok er komt want dan kan hij niet meer trainen). Verder zit hij 2 dagen per week bij de noodopvang op school.
    Thuis is hij binnen een uur klaar met zijn schoolwerk en dan kruipt hij achter een beeldscherm totdat zijn vrienden ook klaar zijn. Daarna gaan ze vaak buiten spelen en als het regent online gamen tegen elkaar of bij iemand thuis spelen.

    De jongste voetbalt momenten 4 keer per week. Als de avondklok er komt dan zal dat waarschijnlijk pas na haar trainingstijden zijn. Ook zij zit op school, samen met 3/4e van haar klas. Het gevolg is dat ze op mijn vrije dagen amper buiten speelt omdat iedereen op school zit. Maar zij vermaakt zich prima met de barbies en lol spulletjes. Verder gaat ze vaak buiten voetballen of hutten bouwen.
     
  9. Mijn kinderen zijn jonger maar vermaken zich prima buiten gelukkig!
    Voetballen, spelen op diverse pleintjes. Steppen, Pokemon go..
    Keien verven en zoeken/verstoppen
     
  10. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ruzie maken :rolleyes:
     
    roever en Lies1611 vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zoon van 12 mag van ons naar buiten met wat vrienden en dat doet hij ook elke dag. Afgelopen weekend is voor het eerst in maanden zijn playstation weer aangegaan omdat het geen weer was om naar buiten te gaan. Verder gaat hij in het weekend altijd wel mee als we met zijn zusje gaan wandelen in het bos. Of bij mijn zus een kopje thee drinken. We doen overdag regelmatig een spelletje met zijn 4en en in de avond kijken we samen een film of spelen een potje kaarten met hem. Maar er zijn ook avonden dat hij aan 1 stuk door aan het beeldbellen is met zijn vrienden/vriendinnen ploegje. Ik heb hem nog niet 1x gehoord dat hij zich verveelt tot nu toe.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #12 Devilschase, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    Mijn zoon van 12 heeft gewoon de hele dag online school via teams en huiswerk. Elk uur moet hij inloggen in de betreffende les met de klasgenoten en de docent, heeft dan 40 minuten les, 10 min pauze en dan weer inloggen in de volgende les. Om 12 uur heeft hij een half uur pauze en om 10 uur heeft hij 20 min pauze.

    Die heeft echt geen tijd om naar buiten te gaan hoor. Die heeft elke dag gewoon van 0830/0900 tot 1500/1530 les en dan nog huiswerk. Ik sta er dus best wel van te kijken dat er hier kinderen van 12 zijn die de hele dag buiten zijn en zich vervelen ::eek::oops:
    Omdat hij nu geen toetsen kan maken hebben ze besloten het huiswerk te beoordelen met cijfers.... Dus die is echt de hele dag bezig...


    Ook zoon van 5 heeft per dag een uur teams en opdrachten die hij moet doen. Opdrachtenboekjes per week etc. Dus die hebben genoeg te doen.
     
  13. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.477
    113
    Wat ik vooral heel lastig vind is dat mijn man en ik zelf ook gewoon thuis aan het werk zijn, waardoor de oudste 2 (9 en bijna 7) na hun schoolwerk best wel op zichzelf zijn aangewezen. Het liefste zou ik met ze op stap gaan, spelletjes doen, enzv, maar het begeleiden van het schoolwerk kost ons al zo veel tijd dat we daarna toch echt zelf aan de slag moeten. De jongens spelen dus veel buiten en zitten veel op de switch/tablet/voor de tv. Af en door knutselen ze of spelen samen, maar ideaal is het allemaal even niet. Het is.even njet anders.
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  14. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Mijn meiden zitten alle drie in dezelfde groep 1/2. Ze krijgen iedere week een bingokaart met daarop opdrachten. Het is volledig vrijblijvend wat je daar als ouder mee doet. Verder niets, geen online dingen oid. Met een newborn is het mij tot nu toe nog niet gelukt iets te doen. Morgen weer een poging, want die meiden zijn volgens mij wel toe aan enige uitdaging. :o: :|
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Onze kinderen vervelen zich nog niet. Wel zeuren ze meer om een beeldscherm.
    Mijn zoon is gek op wandelen dus in het weekend gaan we vaak ergens wandelen en dan meteen schatten zoeken. (geocachen).
    Hij mag nu vaker koken voor ons of wat lekkers bakken. Hij pakt ook vaak pinterest erbij en zoekt wat op om te knutselen. En hij vermaakt zich prima met onze pup.

    Oudste dochter is een knutselgrietje. Houd van spelletjes en kleuren. Doe ik veel met haar. En anders mijn bso gastkinderen wel. Nagellakken en make uppen is een grote hit. En ze kijkt graag in kookboeken en bak programma's. Merk aan haar wel dat ze d'r sociale contacten mist.
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mijn kinderen kijken meer tv dan ik eigenlijk wenselijk vind. Maar ik kan dr ook gewoon even niks aan doen.

    we knutselen. Kleien. Tekenen. Schilderen. Balken. Spelen andere spelletjes. Maken ruzie. Kijken een filmpje samen. Eten een broodje of anders. Gaan fietsen. Gaan naar alle speeltuinen in het dorp. Gaan weg met de auto rijden. Doen boodschappen indien nodig. Spelen buiten wanneer het droog is.

    dat buitenspelen is nu een dingetje. Het is koud en nat en daar houdt mijn kroost niet van. Dus dat blert binnen 10 minuten dat het weer naar binnen wil.

    ik ben wel zat van dit domme gezeik ondertussen. Beetje normaal weer zou wenselijk zijn.
     
  17. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier zijn ze de meeste dagen tot 14u met school bezig.
    Verder spelen ze buiten, soms even soms tot etenstijd. Ze spelen heel veel samen boven of op zolder. Ook word hier de telefoon en tablet wat meer gebruikt als normaal, of kijken ze YouTube via tv.
    Tot nog toe nog weinig ruzies onderling.

    Het sporten word ook weer buiten opgestart. Oudste dochter heeft paar weken online turnen gehad, die gaan nu buiten iets doen. Jongste gaat weer 1x per week weer voetballen.
     
  18. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Mijn zoon van 8 jaar zit in groep 5. Ze kunnen per dag een half uur in de meet voor vragen aan de juf, de rest is geheel zelf studie, geen online les of begeleiding. Voor sommige dingen een filmpje maar (te)weinig begeleiding van school. Wij gaan dus iedere dag naar buiten, rondje speeltuinen of naar de bossen, en dat is soms s morgens al, als ik merk dat het weer zo'n mopper en zeur dag is ga ik erop uit, geen zin om de hele dag politie agent te spelen zodat hij zn schoolwerk af heeft
     
  19. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Mijn man gaat elke middag wel even met ze naar buiten (ik werk dan altijd vanaf 14 uur), ze spelen veel met zijn drieen maar ook wel met kinderen uit de buurt, en 1 of 2x per week een vriendje. Oudste heeft nog 1x week voetbal
    Zij vermaken zich prima eigenlijk
     
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb 2 kinderen van 7 en 5. Ik heb het voordeel dat ze naar noodopvang gaan van school en naar de bso op mijn werkdagen. Dat breekt toch een beetje en zien ze andere kinderen. En ze gaan wat vaker bij hun vader logeren. We doen het nu ongeveer 50/50.
    Met mooi weer ben ik vaak met ze op pad, maar met regen en kou is het toch wel veel tv kijken wanneer schoolwerk klaar is. Ik heb geen tuin helaas.
     

Deel Deze Pagina