Wat doen jouw kinderen nu tijdens deze lockdown

Discussie in 'Corona forum' gestart door Yellowsun, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.001
    11.673
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 17 ging tot vorige week veel naar buiten met zijn vrienden. Nu zitten we in quarantaine, want 1 van zijn vrienden kreeg corona en heeft zoon besmet. Als de avondklok er komt kan hij niet meer naar buiten. Dan is het de helft van de week naar school. En de rest van de week online les. En veel gamen.

    Zoons van 15 en 12 komen niet veel verder dan gamen:( Verder weten ze niks leuks te verzinnen. Zoon van 15 skate af en toe een half uurtje...

    De jongste 2 zijn 5 en 9. Zij houden niet zo van buiten spelen met dat natte koude weer. Ze hebben s morgens hun schoolwerk. S middags spelen ze veel, knutselen en regelmatig een spelletje/filmpje op de tablet of laptop.
     
  2. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mijn oudste is 5.5 en heeft per week een aantal doe taken van school en een werkboekje waar hij uit kan werken.
    We doen elke dag een doe taak en wat werken uit z'n werkboekje. Dit kost ongeveer 30-45 min de tijd elke dag.
    Daarbij kan hij nog oefen dingen doen op de tablet.

    Verder is het binnen spelen, buiten spelen of wandelen (en dan pokemon go spelen met hem) soms een dagje naar oma.
    En hij wil ook veel op de tablet. Hij zit er nu meer op dan normaal en dat vind ik oké, het is even niet anders.

    De vorige lockdown was het weer veel beter. Toen speelde hij echt hele dagen buiten.
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Mijn jongens zijn net 8, 11 en 14.
    De jongste twee werken 's ochtends aan school. Daarna spelen ze vrij verl buiten. Die van 11 speelt ook wel veel minecraft.
    De oudste heeft veel online les via teams. Soms echt van 9 tot 3 of zo dus vierkante oogjes. En daarna zit ie dan te tiktokken of hij gaat ook naar buiten.

    Ik vind ze wel wat lamlendig worden allemaal. Niks is leuk, veel onderlinge wrevel. En behalve buiten spelen en gamen hebben ze nergens zin in.
    Vandaag zijn de jongste twee vrij ivm studiedag en ik heb geen idee wat ik met ze aan moet. Je kan nergens heen, wat wel kan willen ze niet. Spelletjes doen, met de lego, gravitrax.... niks is leuk.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het scheelt bij ons echt wel of ze op een dag (verplicht) buiten zijn geweest of niet. Hier een vrij strak regime: 12 uur lunch, half 1 naar buiten, vanaf 1 uur weer aan de slag.
    Ik probeer ze na schooltijd ook nog te stimuleren om naar buiten te gaan, maar dan is het geen verplichting. Na het avondeten wandelen we dan ook vaak nog even. Dat is dan wel weer verplicht.

    Verder wisselen ze na schooltijd het gamen en 'ouderwets spelen' een beetje af. Zeker voor onze oudste is gamen ook sociaal contact hè. Hij speelt fortnite met vrienden. Dus ik vind het wel oké dat ze wat meer schermtijd hebben. Ik snap dat wel. Dat trekken we in de zomer wel weer recht ;)

    Verder proberen we elk weekend ook echt wat met zijn vieren samen te doen. Even naar het bos, afgelopen weekend sneeuwballengevecht, filmmiddag, spelletje. En we zorgen ook per kind voor wat één op één tijd. Even met één kind een stukje fietsen en Pokémon Go, voorlezen, gewoon even kletsen, met de lego spelen etc.

    Ze worden hier door de week best verwaarloosd :oops: Zeker de drie dagen waarop man en ik allebei werken. We zijn heel trots op ze hoe zelfstandig ze zijn. De dagen waarop we vrij zijn, proberen we het tekort aan aandacht echt wel te compenseren.
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Oudste is vrij lang bezig met zijn online lessen en huiswerk. Daarna gaat hij vaak naar buiten met vrienden van de basisschool, ze doen dan meestal jachtseizoen volgens mij. En 's avonds zit hij toch wel vaak te gamen, maar dat is ook prima, dan spreekt hij zijn vrienden van de middelbare ook. Hij moet ook verplicht elke dag minstens 1 x mee de hond uitlaten, dan zijn we meestal ook wel een uur of langer onderweg.
    De jongste is wat sneller klaar met haar schoolwerk, maar die vermaakt zichzelf altijd wel makkelijk. Zij houdt niet van gamen en ook niet echt van tv kijken. Maar ze is altijd gewoon een beetje aan het rommelen. Tekenen, knutselen, bakken, mij helpen, met de hond spelen, spelletjes doen, puzzelen, etc. En ze vind het leuk om skeeleren en te wandelen.
     
  6. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Dat bewegen is hier ook een ding. Ik laat haar nu maar verplicht om de dag naar de plastic bak fietsen dan beweegt ze nog iets. Want ja, een rondje bos met je ouders en de hond is natuurlijk saaaaai.
    Dochter heeft online les dus veel achter de ipad. Verder heel veel chillen met haar vrienden, is er iig nog sociaal contact ipv via een scherm,
    De jongste zit toch wel veel op de ipad ( altijd 6 uur wakker dus lange dagen) maar 1 a max 2 uur schoolwerk en veel buitenspelen. Gaat ook nog 4x per week naar de voetbal
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat sporten voor de jongste is wel heel fijn. Hier mag de jongste eindelijk weer eens een keer gaan handballen. Dit hebben we als ouder zijnde zelf op poten gezet. Ik motiveer die van 15 jaar ook om iets te doen. Gelukkig ziet ze dat zelf ook wel in. Vooral op deze leeftijd wanneer hun vormen veranderen ligt overgewicht op de loer en nu met zo’n raar ritme, eetpatroon en inactief leven vind ik dat echt wel een dingetje, Wij motiveren dus volop.
     
  8. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Puberdochter: naast lessen volgen en toetsen leren, cosplayen, videobellen en met vriendinnen afspreken. En gamen, netflixen, lezen. Buiten soms een blokje om in de avond en ik sleep haar mee om te geocachen.
    Kleuterzoon: die speelt zoveel dat hij nauwelijks tijd heeft voor zijn schoolwerk. Sinds deze week ook wat speelafsptaakjes. Man neemt hem minimaal 1x per dag naar buiten voor een flinke wandeling. Verder vindt hij elk uitstapje leuk: naar de vuilstort, geocachen, is allemaal goed en brreekt de dsg.
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Gewoon net als anders eigenlijk. Alleen dan zonder sportclub.

    Zoon: buiten spelen, gamen, sporten, knutselen
    Dochter van 13+ die spreekt af en toe af met een vriendin ( 2 slechts in haar bubbel, beide ouders houden zich ook goed aan de maatregelen) , kijkt met mij samen leuke series, veel huiswerk, skeeleren, dansen, gamen


    Hier moeten ze verplicht 1,5 uur elke dag flink bewegen. Dan kan in onze sportkamer of lekker buiten. Maar dat is geen straf dat doen ze graag.
    Mijn dochter en ik vinden het erg leuk om samen een zumba les te doen. Via you tube heb je echt veel keus en leuke muziek.
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Hier 1, 5 en 7 jaar

    Ik probeer elke dag wel hetzelfde ritme aan te houden
    Sochtends bezig met huiswerk tot een uur of 12
    Smiddags gamen, naar het park, fietsen, Voetballen, boodschappen, buitenspelen

    Net bericht dat de oudste weer begint met voetballen dus dat is fijn

    Daarna nog wat dingen doen voor school en mogen ze tv kijken, of ipad

    Soms helpen ze met koken
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.923
    113
    Mijn dochter van 12 speelt (na haar schoolwerk) veel buiten en met vriendinnen.
    Zoon (4 jr) heeft wel wat meer schermtijd dan normaal (vooral als zijn zus online les heeft), maar dat is dan maar even zo. Verder gaat hij regelmatig even naar buiten voetballen met zijn vader en speelt hij met playdoh, lego, kapla, tekenen, schoolwerkjes, puzzels, etc.
    Middelste dochter is veel tijd kwijt aan school en mag daarna wat meer gamen en oudste dochter spreekt nog weleens af met vrienden en werkt ook regelmatig bij de AH.
     
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    De ochtend is wel aardig gevuld met schoolwerk. Tussendoor af en toe wat spelletjes of iets van de bingokaart van de jongste (groep 1).
    's Middags moeten ze verplicht minimaal een uur naar buiten (ik word er zelf ook een stuk gezelliger van als ik even buiten ben geweest). Vaak begint dit met wat gemopper en uiteindelijk zijn ze zo 2 uur aan het spelen, zeker als ze dan ook nog vriendinnetjes tegen komen. Verder worden er veel tekeningen gemaakt voor de a.s. jarigen, bakken we iets, spelen met lego, tafelvoetballen, airhockey, samen film kijken (Pathé biedt elke dag een gratis kinderfilm aan).
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Veel buiten pokemonnen.
    De jongste met groepen vriendjes, de oudste meestal met zijn beste vriend.
    En de oudste gaat regelmatig met de trein naar klasgenoten. Ff chillen, gamen en van dat soort puberdingen
     
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Op de ochtenden zijn ze met hun schoolwerk bezig (8 en 6, groep 5 en 3). 12 uur gaan we eten. De oudste moet soms 's middags ook nog even wat afmaken.
    Daarna spelen... meestal gewoon thuis. Soms met buurmeisje, heel af en toe komt er een klasgenootje (maar hebben ze eigenlijk heel weinig behoefte aan).
    Sport van de oudste ligt helemaal stil , behalve ballet 1x per week, dat is niet in ons eigen dorp dus gaan ze de hele middag naar mijn schoonouders (ben ik lekker alleen thuis).
    De jongste zou beginnen met voetbal maar was toch nog wel spannend en omdat het nu te koud is om alleen te gaan staan kijken wachten we daar toch nog maar even mee. Helaas voor hem nu geen gym en zwemles..... hij beweegt zelf overigens wel genoeg, rent en springt de hele dag door. Kan gelukkig wel heel rustig zitten voor zijn schoolwerk.

    De oudste houdt ook van bakken, dus regelmatig hebben we weer koekjes ofzo :)
     
  15. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier precies hetzelfde. Gelukkig regelen ze ook nog wel speelafspraken zelf dus zijn ze ook wel buiten aan het spelen of ze gaan bij iemand spelen als ik moet werken. Vandaag en vrijdag ben ik vrij dus straks gaan we naar een skatepark bij een recreatieplas en vrijdag naar het bos als het droog is.
     
  16. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.384
    111
    63
    De oudste (14 jaar) heeft na zijn online lesdag geen huiswerk meer. Hij is nu veel meer aan het racen op de playstation. Hij wil wel naar buiten maar vindt het te koud. Anders zou hij met zijn bestuurbare auto naar buiten gaan of gaan magneet vissen.
    Hij heeft ook een klus in huis. Boodschappen opruimen (daar is hij heel goed in ;) ) en helpt na avondeten om de keuken op te ruimen.

    De jongste (11 jaar) is de hele ochtend bezig met schoolwerk. 's Middags spreekt ze meestal af met een vriendin om te spelen. Verder oefent ze op haar kornet, tekent ze graag en zit ze ook meer achter beeldscherm. Zo nu en dan doe ik een spel met haar. Ook zorg ik ervoor dat ze soms het avondeten klaar kan maken. Makkelijke recepten. Zo aten we gisteravond wraps. En ze helpt ook mee met huishouden: Vaatwasser in en uit ruimen en helpt ze mee om de was op te hangen.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  17. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Dat is fijn, een vriendin in de buurt!
    Bij mij hebben ze niet echt vrienden in de buurt. Eigenlijk alleen de jongste eentje redelijk in de buurt. Verder hebben ze een hele groep vrienden online :rolleyes:.
     
  18. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    We hebben alle caches hier in de regio al gedaan , nu moeten we al met de auto gaan rijden om de dichtstbijzijnde te zoeken. Dat vind ik zelf dan weer wat minder
     
    einad vindt dit leuk.
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn oudste heeft tot een uur of 14 lessen. Jongste tot een uur of 12.
    In de lunchpauze lopen we even met zn allen verplicht een rondje. In de middag wisselt het nogal, meestal als mijn man of ik vrij is gaat het best goed, gaan ze buiten voetballen ... maar vaak blijft het ook bij bankhangen en verveeld kijken. En omdat wij moeten werken kunnen we er ook niet echt iets aan doen. Ik vind het moeilijk te zien wel vaak.
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ik kan motiveren tot ik zelf een ons weeg helaas...Ach ik ben iig al heel blij dat ze veel buiten is en met vrienden en niet de hele dag online
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina