Heb te veel pijn om te veel te bewegen...door bekken instabiliteit maar ik probeer toch iedere dag te stofzuigen en breng mijn dochter 2 keer in de week naar school..en doe af en toe kleine boodschapjes...maar de trappen in t portiek is een hel..
Bewegen? Wat is dat? Nee grapje.. Euhm, Huishouden achter peuter aanrennen 1 a 2 x in de week zwemmen (banen) Op de fiets als het mooi weer is En ik heb me door iemand (mede zwangere vriendin) laten overhalen om straks op een zwangerschapscluppie te gaan.. Yoga ofzo. Of hoe pers ik op het ritme van de muziek.. Zoiets?
Momenteel zo min mogelijk. Maar loop wel elke dag 3x met de hond. 2x een klein rondje, 1x minstens een half uur. Normaal ren ik 4 keer per week hard en hockey ik 2x per week. En probeer ik zoveel mogelijk te lopen op een dag.
Hangt er per dag van af hoe ik me voel. Ene dag veel pijn en hou ik me echt rustig. De andere dag ga ik weer als een tornado door het huis. Wel probeer ik nog veel te wandelen met de hond maar komt laatste tijd ook regelmatig voor dat mijn schoonouders of mijn man een blokkie om gaan. Verder doe ik wel om de dag zwangerschapsoefeningen. En ik zou zo blij zijn als ik weer van die heerlijke lange wandelingen van 1,5 a 2 uur met de hond en kleine kan maken.
Ik houd van bewegen en en probeer ook zo fit mogelijk de finish te bereiken! - ben tot week 21 aan het volleyballen geweest ( duiken ging al wel wat minder) - tot vorige week hardgelopen (5 km /gem 11 km per uur) deze week begon het toch wat zwaarder te worden dus nog niet gerent.. - 1 x in de week bootcamp (voor zwangeren) -verder woon ik 3 hoog en moet elke dag (een paar keer) 3 behoorlijke trappen omhoog. - werk nog fulltime (eigen bedrijf) waarbij ik veel moet lopen en fysiek werk moet doen.. Al met al nog behoorlijk fit.. moet wel zeggen dat ik ook geen kwaaltjes heb (gehad) en dat helpt ook zeker weten mee!!!
Ik sport ook nog 3x in de week wat ik normaal ook al deed. 1x een les in de sportschool, 1x geef ik zelf een les en dan nog in t weekend 5km hardlopen. . zolang het nog gaat blijf ik doorgaan! Volgende maand ga ik wel ipv een gewone les naar een zwangere aerobic les en vrees dat ik over een paar weken niet meer kan hardlopen ivm bekken dus dan ga ik op zwangerschapszwemmen Allleeeees om te zorgen dat ik niet teveel aan ga komen...want ik vind t ook prima om maar 1x in de week te sporten
Met mijn lijf kan ik helaas niet meer zoveel. Stukje wandelen zit er al niet in. Als ik een uur door de stad waggel, dan is mijn lijf op. Ik zit in de ziektewet, maar heb thuis op zich nog behoorlijk wat beweging. Geregeld 1 of 2 trappen op en af, huis poetsen etc. En 1 x in de week ZwangerFit. Maar bij lange na niet de beweging die ik normaliter zou hebben.
Momenteel flink aan t klussen in het nieuwe huis, dus dagen van minimaal acht uur behangkrabben zijn geen uitzondering. Tot vorige week nog lekker op de fiets naar mijn werk. Verder eenmaal per week yoga. Meer zit er even niet in. Ik voel me er goed bij.
Helaas heel weinig.. Voor mijn zwangerschap sportte ik veel. 3x hardlopen per week a 15 tot 20 km per keer. 1 a 2 keer per week spinning + bodypump/step&shape. Daarnaast fietste ik veel. De dag na de positieve test nog een halve marathon gelopen. En helaas vrijwel vanaf het begin last van bekkeninstabiliteit.. Eerst dacht ik spit, maar na 10 weken aanmodderen veel rust etc diagnose bekkeninstabiliteit. Ik mis sporten, ben al 10 kilo aangekomen! En mijn bewegingen zijn dagelijks minimaal 😘 (jahoor die smiley wil niet weg!!! 😂
Hier eigenlijk veel te weinig. Bij de minste inspanning word ik duizelig of misselijk. Ik ben normaal heel erg netjes en licht smetvrezerig met schoonmaken. Maar het huis is redelijk versloft geraakt. Ben eigenlijk de hele dag moe. Ik hoop dat ik straks weer wat energie heb.
Vanaf volgende week begint het volleybalseizoen weer voor me. Dan ga ik 1 keer in de week trainen en een wedstrijd spelen. Ook geef ik twee keer per week training. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat, want ik kan niet rennen zonder dat mijn borsten pijn doen Daarnaast fitness ik twee keer in de week. Geen heftige dingen, maar meer een uur wandelen op de loopband en een half uur fietsen enzo. Dan nog wat kracht en dat was het.
Zolang als mijn bekken het toelaten (vorige keer flink last vanaf 12 weken) blijf ik (bijna) elke dag een uur met de hond wandelen. En verder doe ik alles op de fiets, want ik heb nog geen rijbewijs. Ik wil graag gaan zwemmen na de 12 weken, omdat ik bang ben dan 'op het land' al wat immobiel te worden.