Dolgelukkig zwanger en op zoek naar informatie!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikaatje, 25 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikaatje

Kikaatje Lid

13 apr 2006
    44
    0
    0
    Ik weet nog maar heeeel kort dat ik zwanger ben, kan aan niets anders meer denken en hongerig naar informatie.

Waar ik naar op zoek ben is een week tot week overzicht wat je allemaal moet regelen, wanneer bellen met huisarts en verloskundige, wanneer moet je dingen qua werk/opvang/verzekering etc etc regelen?

Ik heb al een prachtig boek gezien over wat er per week met mij en mijn lieve kleine baby gebeurt, maar ben dus ook op zoek naar praktische informatie. Weet iemand interessante sites of boeken over wat je per week 'moet' doen; ik hoor het heel graag.

groetjes van kikaatje.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

FF googlen :(:

3. Kikaatje

Kikaatje Lid

13 apr 2006
    44
    0
    0
    Heb ik gedaan, maar dan krijg je voornamelijk week tot week informatie over a.s. moeder en kind en ik ben ook juist op zoek naar 'regel-info'/praktische info, vandaar.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd!

Als je de bekende boxen aanvraagt (blije doos, baby box, enz) dan krijg je daar ook veel tijdschriften bij. Vaak staan daar wel lijstjes in van wat je wanneer moet doen. Voorlopig hoef je nog niet veel te doen. Eerst even lekker genieten van het feit dat je een baby in je buik hebt :)

Je kunt vast bellen om een afspraak te maken met je huisarts of een verloskundige, maar daar kun je ook best nog een paar weken mee wachten. Ik geloof dat ik dat heb gedaan toen ik 6 weken zwanger was. Bij het eerste gesprek kreeg ik allerlei info mee, maar de verloskundige vraagt me ook bij iedere controle: "heb je dit al geregeld, heb je dat al geregeld". Ik kan iedere keer "ja" zeggen. In de loop van je zwangerschap kom je de informatie wel tegen.

Het loopt wel los. Je hebt 9 maanden de tijd. Die tijd kun je goed gebruiken, maar je hoeft niet meteen alles nu te regelen.

Rustig aan en geniet......

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik kon ook niet zoveel vinden.

6. Kikaatje

Kikaatje Lid

13 apr 2006
    44
    0
    0
    Hoi Nala,
    Bedankt voor je reactie.
    Ik weet dat ik nog niet veel praktische zaken hoef te regelen, maar vind het wel fijn te weten wanneer dat begint. Geeft me een rustiger gevoel dat ik bijv. over 2 weken de huisarts en vk moet bellen en dan verder nog niets hoef te doen...

groetjes!

7. Kikaatje

Kikaatje Lid

13 apr 2006
    44
    0
    0
    Bedankt Nelleke, heb gelijk gekeken en het volgende gevonden:
    ----------------------------------------
    Kraamzorg
    Dit dien je z.s.m. te regelen. Wanneer je weet dat je zwanger bent, kun je je het beste al inschrijven voor de kraamzorg. In eerste instantie zou je denken dat je daar nog maanden de tijd voor hebt maar niets is minder waar. De noodzaak om hier snel actie in te ondernemen komt door het feit dat in veel steden en gebieden een tekort aan kraamhulp is. Bij je zorgverzekeraar kun je het kraamzorgformulier aanvragen waarop je je wensen voor de kraamzorg kenbaar kunt maken.
    ------------------------------------
    Zoiets bedoel ik: hier word ik nou onrustig van. Ik welke week ga je dit dan regelen??

gr. van onzekere maar heel blije kikaatje

8. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hier vindt je ook veel praktische informatie

Deel Deze Pagina