namen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 23 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Horen jullie de namen die je hebt uitgekozen nu vaak?
    Wij hebben de namen nog niet in een advertentie gelezen,
    dat vind ik erg leuk, toch zijn ze wel gewild.

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahaha... wij zijn er nog niet helemaal uit, maar over 1 naam het wel eens... op dat moment zagen we een HEEEL groot bord met die naam ... hahaha !!!misschien een teken !!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Tja ik heb wel een naam op het oog en tot nu toe niet vaak gehoord, moet het ook nog even kortsluiten met manlief maar die is op dit moment veel drukker met de babykamer dan met namen.
    De naam had ik al op het oog toen vrienden in 1 keer zeiden dat (hun zijn ook zwanger en dus ook met namen bezig) ze die naam wel bij ons vonden passen. (terwijl we die naam helemaal niet hadden laten vallen).

Nog geen 3 weken later kreeg ik nog een namenboekje van een collega en ook zij zei dat ze al een leuke naam voor ons had uitgezocht en ja hoor weer die naam die ik al in mijn gedachten had.

Misschien toch een teken.

Groetjes

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik ben beide namen die we in ons hoofd hebben (1 voor jongen, 1 voor meisje) nog niet tegen gekomen. Ze schijnen wel in Nederland voor te komen, al staan ze niet in de top 50. Hangt volgens mij heel erg van de regio af waar je woont.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja wij hadden eerst al 1 jongensnaam en 1 meisjesnaam. Nu we weten dat het een meisje wordt weten we het helemaal zeker! :D

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    heey sweetangel je bent er weer :D hoe was de verhuizing?..

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ooh lees net dat andere bericht...(strae) dus je bent nog druki bezig :D hopelijk heb je snel weer internet... ff snel regelen he ;) hoop dat de verhuizing lekker gaat... en gaat het nog lekekr met jou?

gr.sara

8. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Wij weten wat het wordt, maar weten de naam nog niet echt.
    We hadden 2 namen, maar twijfelen nogal... :(
    Juist omdat je de ene veel hoort en de andere veel in de familie voorkomt :(

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wij horen de naam die wij hebben continu het ergste is nog dat iedereen die bij ons in de buurt woont noemt hun kindje zo.

Werkelijk om gek van te worden :(

10. Niet meer actief

Keejbie...is dat dan voor jou geen reden om een andere mooie naam te vinden?

Ik zou het absoluut niet willen dat iedereen bij mij in de buurt dezelfde naam voor zijn kind heeft..

11. Niet meer actief

Trouwens, wat vinden jullie leuker voor een meisje..

Faye of Kiki ?

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Rose,

Ik vind Faye leuker dan Kiki.

Wij zijn nét zwanger en natuurlijk denk je soms al aan namen. Als we een leuke tegen komen komt ie op het 'lijstje' en daar zoeken we straks de leukste naam uit. Maar we hebben nog zoooooveel tijd!

Gr Otje

13. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Faye vind ik mooier als Kiki, maar denk dat Faye nu een boem gaat worden hoor je veel mensen goed op reageren....

Ik heb een jongens- en meisjesnaam, beiden komen niet veel voor, zijn niet populair in Nederland, komt dat veel mensen zoiets hebben van hmmm niet lelijk maar om hen kind ook zo te noemen.. Dus komt mij goed uit. :)

gr. cassandra

14. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Ik vind kiki leuker lekker vlot en pittig

greetz Nique

15. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    De eerste naam die we gekozen hadden zag ik ook ineens overal verschijnen dus nu hebben we een andere en die zie ik nergens. :)

16. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Wij dachten ook best een aparte naam te hebben gevonden, maar nu blijkt dat deze naam toch vaker voorkomt dan we zelf dachten. Dat vind ik op zich wel jammer!
    maar we hebben besloten er een 2e voornaam aan te hangen (roepnaam blijft de 1e naam). Dan wordt het toch weer een beetje apart... :)

17. Niet meer actief

Maar vertel jullie namen eens dan..?

Je bent hier toch onbekend ;)

Wij hebben voor een jongen Manu en voor een meisje Kiki...wat vinden jullie van die namen?

We hadden eerst heel lang Faye in gedachten voor een meisje, maar toch veranderd naar Kiki, omdat ik iets speciaals heb met die naam.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wij hebben nog alle tijd om na te denken over namen. Maar we hebben het er wel al vaker over gehad.
    Voor een jongen hebben we twee namen die we allebei echt heel leuk vinden. De kans is groot dat het één van deze twee wordt. Je hoort ze wel vaker, maar ik vind ze erg leuk.
    Voor een meisje weet ik heel veel leuke namen, maar die zijn allemaal afgekeurd door mijn vriend :(
    Er bleven twee namen van mijn lijstje over die mijn vriend leuk vind, maar ik twijfel daar nog erg over. We blijven dus gewoon nog even nadenken.

Ik zag gister trouwens het programma "de bevalling". Dat vond ik vreemd....
    Ieder gezinslid (vader, moeder, dochter en zoon) had een naam bedacht. Toen het kindje geboren was, gingen ze overleggen welke naam het dan zou worden. De dochter riep "zora" (de naam die moeder had bedacht) en dat werd het dan ook.
    Zou niets voor mij zijn hoor, wachten met een naam tot na de geboorte :(

19. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ja Noralien die aflevering heb ik ook gezien.
    Wil eigenlijk helemaal niet naar dit soort progamma's kijken maar doe het toch elke keer weer ;) .
    Vond dat ook wel maf met die namen.

Heb zelf nu 1 jongens-, en 1 meisjesnaam.
    Eigenlijk nog een meisjesnaam maar die is heel apart en m'n vriend kennende keurt hij deze af; hij heeft liever een gewone naam.
    Hij weet trouwens nog niet welke namen ik verzonnen heb dus ben wel benieuwd wat ie er van vindt.
    Ik vraag hem ook geregeld om namen te verzinnen maar tot op heden weet ie er nog geen; hij is niet zo vindingrijk ;) .
    Ach, komt goed ik heb nog even.

Silly

20. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hadden een naam die je nergens tegenkomt, totdat mijn buurvrouw beviel van een dochtertje, en ja hoor met die naam......

gelukkig hadden we nog een naam in gedachten, en dat is het geworden!!! IRIS!

Deel Deze Pagina