Hoi allemaal, Ik heb sinds een paar dagen iets heel raars. Ik weet niet of het met mijn zwangerschap te maken heeft maar zet het hier toch even neer. Naast mijn navel aan de linkerkant heb ik nu een aantal keer per dag een tikkend gevoel. Je ziet het ook tikken, en ik voel het van de buitenkant ook. Het houdt ongeveer 30 sec/1 minuut aan en dan is het weer weg. Wat zou dit kunnen zijn? Mijn vriend dacht een zenuw of spiertje. Wat denken jullie? Herkennen jullie het gevoel dat je ooglid ongecontroleerd op en neer trekt. Zo'n gevoel is het! Alvast bedankt!
Ik dacht in eerste instantie 'je kindje heeft de hik!' , maar ik zie in je banner dat je nog niet zover bent. Denk dat het dan inderdaad een spiertje is. Zou het anders gewoon even vragen aan de verloskundige of huisarts.
Dat is een slagader. Ik heb dat ook. Als je stil ligt of zit, kan je inderdaad je buik op en neer zien gaan en je voelt het ook, zowel van binnen, als met je hand van buiten. Dat is het kloppen van de slagader als er bloed doorheen gepompt wordt. Ik had dit voor mijn zwangerschap ook al regelmatig. Blijkbaar ligt die slagader bij mij gewoon vrij dicht onder de huid. Sinds ik zwanger ben voel ik hem wel veel vaker. Ik heb het wel eens laten vallen bij de vk en die beaamde het.
Dat gevoel van een trillend spiertje is bij mij m'n kindje die lekker beweegt. Maar dat lijkt me bij jou nog wel aardig vroeg om te kunnen voelen?
Maar het is echt een snelle tik, nog sneller dan de hartslag van een baby om het zo maar even te zeggen.
hmm, nee, dan klinkt het niet als een slagader, want als je eigen hartslag sneller gaat dan de hartslag van je kindje is er wel iets mis... @viooltje: ja, toen mijn kindje net begon te bewegen vond ik het af en toe ook heel moeilijk om te beoordelen of het nou het kindje of die slagader was. Nu het kindje veel duidelijker beweegt voel ik het verschil wel.