Had ik die moedervlek al?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zag gister ineens een moedervlekje op mijn gezicht en nu weet ik dus niet meer of ik deze al had. Als dat niet zo is dan kan dat best gevaarlijk zijn toch?

Het zit niet op de huid, maar is gewoon een heel klein bruinig plekje...:$

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij twijfel even een afspraak maken met je ha. Die kan het beter beoordelen.

Ik heb ook een bruin vlekje die er ineens zit. Word ook groter en begint soms te jeuken. Moet ook even een afspraak maken daarvoor.

3. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Het kan zijn dat je er gewoon een moedervlekje bij hebt gekregen. Dit is op zich niet vreemd. Als het er hetzelfde uitziet als andere moedervlekken die je al hebt. Hoef je je niet meteen ongerust te maken.
    Blijft het groeien, verandert het van kleur, jeukt het, gaat hij steeds kapot of als je twijfelt. Dan is het verstandig het bij de huisarts te laten nakijken.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik krijg er ook steeds een paar bij komt door de zon krijg je meer pigmentvorming

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit ja :)
    Het is heel normaal dat je er af en toe een moedervlekje bij krijgt, zolang hij niet opvallend of afwijkend van vorm/kleur is zou ik me er niet gelijk zorgen over maken.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het zit niet op de huid, maar is gewoon een plekje in de huid. Het voelt gewoon glad..

Ik heb sowieso wel last van pigmentvlekken enzo, ook witte vlekken en bij stress rode plekken onder de borst.

Maar dit lijkt gewoon een moedervlekje in de huid. Voel er helemaal niets aan!!!!

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    heb je geenf oto van je zelf een tijdje geleden
    dan kan je toch kijken of je hem al had
    en ja .. ikozu langs een dokter gaan of het kwaad kan ofzo
    beter zeker dan onzeker

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou op foto's is niks te zien, maar het is ook heel klein plekje. En hij zit precies in mijn kuiltje als ik lach...

9. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Volgens mij is het zo dat als hij gewoon bruin is, niet verkleurd, niet jeukt en niet ineens heel hard groeit er niets aan de hand is :)

Veel moedervlekjes van mij waren als kind zijn de stipjes en zijn nu vlekjes van een mm of 3
    Ook heb ik een moedervlekje/stipje op mn bovenlip erbij gekregen, kan geen kwaad :) dat krijg je als je ouder wordt.

Bij twijfel altijd naar de dokter!

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ik ben een roodharige en heb veel sproeten en moedervlekken. Ik krijg er ook met regelmaat nieuwe bij maar daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Je moet alleen opletten dat ze niet groot worden, of onregelmatig,of dat ze 2 verschillende kleuren hebben.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nieuwe moedervlekken
    Het komt niet veel voor dat mensen boven de 30 jaar nog nieuwe moedervlekken krijgen. En vooral niet dat deze moedervlekken groter zijn dan hooguit 5 millimeter. Mocht een moedervlek toch steeds langzaam groter worden, tot boven de 5 mm, wordt geadviseerd een controleafspraak te maken. Als er een moedervlek ontstaat die snel dikker wordt/groeit, kan er sprake zijn van een speciaal type melanoom, het nodulaire melanoom. Dit type melanoom is zeldzaam. Het is moeilijk hierover goede voorlichting te geven, omdat iedereen met
    het toenemen van de leeftijd pigmentvlekken en ouderdomswratten krijgt, die totaal onschuldig zijn. Mocht er op uw huid een snelgroeiende moedervlek tot ontwikkeling komen, dan is een controlebezoek nodig.

(bron: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:HAa_n5qFyeYJ:www.huidziekten.nl/folders/nederlands/overige/zelfonderzoekmelanoom.pdf+nieuwe+moedervlek&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESjyCi63mtmIhXADvG7E4BeLbLado6AZkz-maIu4FvF7gtbCbEF9jeHsgohW2ofa7Anau44nCd_Xm_5DLLHdHqgCwlPBrrmawXUt6AOS-pFo5XXXI2sw9xs0r8fo2GNDi0ifna8V&sig=AHIEtbSftp43w2gGQqPvlYaem9JZs-Bz2w)

Deel Deze Pagina