Wat doen jullie allemaal als jullie thuis zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ennas86, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hier ook momenteel door bekkeninstabiliteit thuismama, ik heb zelf een hobby kaarten maken, dus als de kleine man op bed ligt en in ben redelijk bij in het huishouden (voor zover ik wat kan doen) ga ik lekker aan de knutsel...
    misschien een goed boek lezen, filmpje kijken....

nou wens je veel succes.
    groetjes angelique

2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Ik ben de hele week thuis en er zijn dagen bij dat de muren op me af komen. Dan weet ik het ook even niet meer. Dan is Esmae bijvoorbeeld chagrijnig of zit in een soort van sprong en is dan niet te genieten. Dat zijn vreselijk lange dagen, want ze is ook nog eens geen grote slaper. Mijn dagen zo ongeveer:

Rond half negen zijn we beneden, dan speelt ze op het kleed op de grond en kan ik even wakker worden en koffie drinken.

Rond half tien/tien gaan we samen ontbijten. Esmae ook een boterhammetje. Nou ja, een halve, zoveel gaat er nog niet in.

Tussen tien en half elf krijgt ze de fles, slaapzak aan en hop, naar bed. Meestal slaapt ze een uurtje. Afhankelijk van het weer gaan we een boodschapje doen en lunchen we daarna. Zij met fruit. Of we lunchen eerst en dan ga ik daarna naar buiten. Als het erg slecht weer is, ga ik de was doen, áls die er is. Esmae gaat dan meer naar boven op een groot speelkleed en ondertussen keuvel ik wat met haar.

Half drie nog een fles en dan ook weer een slaapje. Soms tot half vijf (ideaal!) en soms tot vier.

Als ik ga koken, dan zet ik haar in haar wippertje en dan gaat baby tv aan. Heel fout, maar absoluut handig. Ze vind het leuk, herkent dingen omdat het elke dag hetzelfde is en heeft plezier.

Ondertussen komt papa thuis en gaat met haar aan de gang. Tafel dekken, in de stoel en samen eten we dan. Papa doet altijd de laatste fles en pyama enzo, dus vanaf dat moment heb ik even mijn handen vrij. Ik ruim ondertussen de keuken op. Rond half acht slaapt ze weer tot de volgende dag half zes/zeven.

Soms lopen de dagen ook compleet anders, als ze niet wil slapen. Dan ga ik wandelen en valt ze vanzelf in slaap. Bij slecht weer is het in de auto en naar het overdekte centrum. Vanaf volgende week op donderdagochtend zwemmen. 's Maandags is hier markt, ga ik ook vaak heen. En ik ben meer gaan lopen. Ze vindt het leuk en het kost meer tijd dan de auto.

Mijn ouders wonen een ruim uur hier vandaan, dus daar ga ik niet zomaar heen. En de meeste mensen in mijn omgeving werken. Op de dagen die ze dan vrij zijn, hebben ze geen tijd of zin om af te spreken want moe, haast, druk, moeten opruimen etc.
    Dus ja, ik vind ook dat mijn wereld soms heel klein is en dan ben ik wel blij met fora als dit en überhaupt met het internet.

Oh ja, uiteraard speel ik ook veel met Esmae; voorlezen, kletsen, zingen, de hond aaien, eendjes voeren dat soort dingen.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik ben een TBM en ik moet zeggen dat ik me zelden verveel, maar ik ben zo'n crea bea wat betreft iets doen in huis. Ik heb ook geen auto tot beschikking door de weeks maar ik heb altijd wel wat te doen.
    Als onze meid wakker is gaan we samen bijv: Poetsen (vind ze geweldig om te zien), naar de winkel, op visite, wandelen e.d. En als ze ligt te slapen dan ga ik iets doen zoals, een rommelkast lekker uitruimen of een koelkast schoonmaken, buiten met de honden flauwekullen of iets knutselen (ben nu ideeen voor ons meisje haar nieuwe kamer aan het bedenken) en veel hier rondsnuffelen, o ja en als ik nergens zin in heb ga ik lekker een filmpje kijken tot ons meisje wakker wordt.
    Ach ja, ik heb eigenlijk altijd wel iets te doen.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik herken het helaas niet, kom tijd te kort.. Maar misschien foto's inplakken, video maken, misschien kun je gaan vrijzwemmen met je kleintje ipv babyzwemmen. Geloof dat er ook zoiets als babygym is (niet die je in de box legt). Zelf kleertjes maken, taarten bakken, Meubeltjes decoreren? Misschien een thuisstudie doen?

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik werk drie dagen, van maandag t/m woensdag, dus op donderdag begint mijn weekend, heerlijk! Op die dagen ga ik vaak even wandelen met Vigo, op donderdag is het markt dus lopen we daar even overheen. Mijn moederloopt nu nog in de ziektewet dus die komt vaak even kijken, en dan gaan we lunchen ofzo. Als de kleine slaapt forum ik wat, of ik kijk een film die ik heb opgenomen. Vaak loop ik pas om half 5 te stressen omdat ik dan denk "ik MOET nu even iets nuttigs doen"!, zodat ik manlief kan vertellen dat er ook nog aan het huishouden is gedacht, haha! Ik kook overigens wel altijd, en doe vaak de boodschappen.

6. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Hmm lastig.. je zou als je dat leuk vind ook eens op een cursus babymasseren kunnen gaan, miss is dat wel op dagen dat je niet werkt. Dan leer je ook andere ouders kennen waar je dan miss mee kan afspreken. En je kan natuurlijk ook gewoon zo gaan zwemmen.
    En idd foto's inplakken. Dingen die je niet meer nodig hebt op marktplaats verkopen, kan je ook druk mee zijn en dan hou je er ook nog wat aan over:)

7. adi

adi Niet meer actief

ohh mijn God, ik word bijna jaloers als ik dit lees. Ik heb niet eens tijd om naar de wc te gaan op dagen dat ik thuis ben, laat staan eten. Glaasje water drink ik tijdens het maken van de flesjes...

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben altijd thuis. ik ben een ouderwetse moeder en ik verveel me nooit altijd wel wat te doen, altijd te weinig uren in een dag. ik kan mezelf ook goed bezig houden. heb geen last van verveling.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ons kindje is nog wel een stuk jonger dan die van jou, maar hij slaapt nog heel veel dus overdag niet zoveel te doen.. Verveel me alleen nooit.. Ik doe genoeg in huis en als ik me echt ga vervelen begin ik met klusjes die anders blijven liggen (kasten opruimen, administratie uitzoeken, plankjes ophangen etc.) Verder bij de buuf op de koffie, stukken wandelen, heerlijk een uurtje met een boek en kruik op de bank..

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Euh…. Ik ben van nature lui :D dus bij mij thuis gebeurt er ook niet zo veel op de dagen dat ik met de kleine thuis ben (nu nog twee, vanaf mei 1 dag per week). Wij hebben een hulp die 1 ochtend in de week komt dus het huishouden doe ik niet veel aan (gruwelijke hekel aan ook!), behalve koken en de was. Mijn man is verantwoordelijk voor de boodschappen dus ik hoef niet naar buiten en met dit weer doe ik dat ook niet zomaar voor de lol. Wij hebben geen auto, maar ik woon vlakbij het centrum en de meeste van mijn vrienden wonen op loopafstand (max. halfuur lopen). Maar ik plan op die dagen wel altijd dingen als CB-bezoek, osteopaat en fysio voor de kleine enz. en ik ga er vaak opuit maar moet dan wel een doel hebben, bijvoorbeeld naar vriendinnen ofzo. Ook vind ik het heerlijk om lekker achter de laptop te zitten op ZP of beetje relaxt TV kijken.
    Maar ik ben natuurlijk het meest met en voor de kleine bezig. Bijvoorbeeld haar groente- en fruithapjes koken en maken en invriezen, voeden, met haar spelen, haar wasjes doen, enz.

Ik kan dus ook heerlijk lummelen en me vervelen, maar dan ineens heb ik het juist weer hartstikke druk. Maar ik zou dit niet iedere dag kunnen en willen doen, ben blij dat ik ook werk en even met andere dingen bezig zijn dan wat thuis gebeurt!

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Vervelen doe ik me nou echt nooit!
    Tijdens de slaapjes doe ik de was, tuin, internet, lezen, en ik ben gek op van die grote legpuzzels, maar dat doe ik meer savonds.
    Verder als hij wakker is, doen we boodschapjes, visite, even winkelen, of lekker tjuis spelen. Als ik bijvoorbeeld veel strijkwerk heb ligt hij bij mij op het grote bed te spelen.
    Als ik buiten ga ramen lappen, hup in de buggy mee naar buiten.
    Dingen als badkamer soppen en dweilen enzo doe ik dan savonds na 20uur.

@adi; ik geloof dat ik in jou geval een huishoudster en boodschappen-bezorgingsdienst nodig zou hebben om rond te komen! petje af hoor!

12. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ik ben momenteel gedwongen Huismama, en vind het helemaal niet erg!. Ben wel opzoek naar een baan voor max 32 uur ( moet wel inkomensgewijs)
    Maar wat ik momenteel doe thuis, eigenlijk me zelf bezighouden.

Huishouden,
    eten maken,
    met de kleine veel spelen en keuvelen,
    Tv kijken
    Spelletje op de pc spelen
    Spelletje op de WII spelen
    Stukje wandelen elke dag ( 2 uur )
    1 keer in de week gaan we naar Oma op dinsdag
    Boodschapjes, maar dit wordt vaak met de wandeling gecombineerd. Dit motiveert mij zelf er wel uit te moeten om te wandelen.
    Soms tukkie als de kleine ook slaapt.
    en veder, als manlief thuis komt meestal gaat de kleine 2 uur later naar bed om te slapen, en ik meestal ook, ben zo moe als ik al om 5 uur wakker ben voor de kleine en me vent.

en soms ja heb ik ook een aantal uurtjes dat ik echt zo iets heb van " HELP de muren komen op me af, wat moet ik doen " en dan ga ik rustig nog eventjes wandelen. puur om me energie kwijt te kunnen en maar bezig te zijn. komt altijd wel mensen tegen die even willen praten , of gluren in de wagen.

13. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    :$ een 3 ling, WOW super, maar zou uren te kort hebben inderdaad op een dag.. Jemig, maar lijkt me wel onwijs gaaf.

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik verveel me ook nooit als ik thuis ben. Ik werk 70-90%, met een redelijk voorspelbaar rooster. Thuis ben ik bezig met het huishouden, met de hond wandelen, de katten pesten, pc (meestal even een vast rondje langs de bekende www's), xbox360, babyzwemmen op vrijdag en verder ook de wakkere momenten veel met de kleine bezig. Verder mag ik ook graag lezen.
    's Avonds mijn vaste rondje tv programma's (als ik thuis ben). Overdag heb ik eigenlijk nooit de tv aan.
    Oh ja, en natuurlijk de praatjes met de buren, de uitstapjes naar familie die dichtbij woont (heb ook geen auto als manlief aan het werk is).

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Aanvulling op eerdere post: OPRUIMEN!!

Ben vandaag alleen maar achter mijn zoontje aan het opruimen... hij haalt werkelijk alles over hoop.. word er gek van :$

16. adi

adi Niet meer actief

Is ook onwijs gaaf hoor, we genieten elke dag meer van ze ;)

17. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ben op het moment fulltime mamma, maar wel op zoek naar werk.
    Ik ben voornamelijk gewoon bezig in huis, boodschappen doen of wat drinken met vriendinnen. Natuurlijk speel ik volop met de kleine en keuvelen we gewoon wat aan.

Nu ben ik bezig met de zolder opruimen, en alles wat oud is of nooit meer gebruikt wordt gaat op marktplaats.

Oja, en eigenlijk zit ik in de 3 uur dat mijn dochter 's middags slaapt veel achter de computer, op zoek naar vacatures...

18. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik werk nu 24 uur( 3 dagen), maar ik verveel me echt nooit als ik thuis ben!
    Kom af en toe echt tijd te kort!!!!
    Wat ik zoal doe op een dag...
    Nou rond 8.00 begint mijn dag (als ik vrij ben)
    En dan huisje schoon maken, boodschappen, wandelen, spelen met me mannetje, en bezoekjes aan mn ouders!
    En dna is het alweer tijd voor het avond ritueel! haha

19. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik werk parttime en als ik thuis ben dan krijgt meisje de fles als ze wakker is om 7 uur, daarna gaat ze nog even slapen en kan ik douchen en aankleden, gaan we samen naar beneden, de hele dag (als ik vrij ben) staat in het teken van haar, want daarvoor wou ik ook parttime werken, soms speelt ze uiteraard lekker in de box en zit ik achter de pc. als ze slaapt dan doe ik het huishouden en als ze wakker is doen we boodschappen of visite.

20. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb namelijk echt het gevoel dat ik álleen maar bezig ben met het huishouden...! als de kleine slaapt, doe ik het huishouden of zit ik achter de pc.. maar 5 dagen achter elkaar..(!!) ik werk namelijk dedinsdag en woensdag, dus zit de rest van de dagen thuis.. ik ben altijd blij dat het weer dinsdag is! Het is niet zo dat ik me niet vermaak met de kleine.. ik speel wel veel met hem.. maar hij vind het ook fijn om alleen te spelen, hij vermaakt zich prima in zn eentje!

Deel Deze Pagina