haha ja de eerste deed dat hier ook. De tweede wil niet zo vaak aan de borst. En bed-wakker-borst-spelen-slapen, dan valt ze meestal niet aan de borst in slaap.
Icnurse bedankt voor je lieve berichtje! Red nee, wel naar de HA geweest. Niks kunnen vinden en ik heb het idee dat de krampjes ook over zijn. Het is nu meer van overprkkeldheid, niet zelf gaan slapen en zo..
Onze jongste had een fase dat ze maar op 1 manier lekker lag: bij mij in de armen/op schoot, in de borstvoedingshouding. Ze wilde niet drinken, maar wilde wel een speentje. Ze lag dan dus op haar zij met haar buik tegen mijn buik en haar hoofd in mijn elleboog. Ingebakerd en al. Wij hadden duidelijke signalen dat er in haar lichaam iets niet goed zat: niet willen liggen op haar rug, niet in de maxicosi. Alleen maar krijsen... de huisarts geloofde niet in een osteopaat. Zij had zelf een huilbaby gehad zonder een oorzaak te hebben gevonden, anders dan "moet wennen aan de wereld buiten de baarmoeder". Maar niet op de rug kunnen wegleggen, en wel op de buik, vind ik wel typisch hoor! En het onrustig blijven in jouw armen/draagdoek/bed ook. Al is onze jongste hier ook nooit echt fan van geworden. Als je echt denkt dat ze overprikkeld is, zou ik blijven doorgaan met inbakeren.
Die dingen van overprikkelt, niet zelf kunnen slapen, ook niet aan de borst/op schoot, alleen maar slapen als je in beweging bent, etc. speelde hier dus ook. Als ik daarmee naar de huisarts was geweest, had die ook niks kunnen vinden.
Maar er zijn verschillende dingen die dwars kunnen zitten. Bij ons was het gewoon duidelijk, maar vaak is het idd subtieler. De algemene onrust, alleen slapen in beweging, wat red88 zegt. Bedenk je maar eens voor wat voor dingen je allemaal naar een fysiotherapeut kunt gaan. Je kunt last hebben van je enkel of van je nek. Zo is dat voor een baby ook. En het hangt af waar ze last van hebben, welke houdingen ze nog prettig vinden.
Misschien een overbodige tip en heb je het allang gedaan maar ik legde altijd een warm kruikje in mijn zoontjes bed in de eerste weken en als hij dan in mijn armen in slaap was gevallen, en ik legde hem in bed, dan was de overgang van warm naar koud niet zo groot. Hier hielp dat heel goed. Anders was hij ook na een paar minuten weer klaarwakker...
Zo doe ik het dus ook. Hier heeft mevrouw het nodig om even te huilen, om in slaap te komen. Juist als ik haar de hele tijd loop te wiegen en sussen, wordt ze alleen maar meer overprikkelt wat helemaal leidt tot hysterisch huilen. Mijn tip is ook haar gewoon wakker in bed te leggen, en dan zonder draagdoek op haar buik. Aai over haar bol, kus geven, of haar melodie knuffeltje aanzetten ( als je deze hebt) en dan gewoon de kamer uitlopen. Even laten huilen is heus geen ramp, misschien heeft jouw dochter dat ook nodig om alle prikkels te verwerken. Luister verder dan ook goed op watvoor manier ze huilt. En ga desnoods na een kwartier weer even kijken.
Even nog een toevoeging. Ik lees dat ze beneden slaapt, met geluid genoeg zeg je? Misschien is het dat wel, juist teveel geluid wat haar prikkelbaar maak. Probeer haar eens op haar slaapkamer te laten slapen, kijk even of dat werkt.
Ja een kwartier jengelen, lopen ze geen trauma van op hoor!! Is heel wat anders als hysterisch huilen.
Maar juist je verzetten tegen haar behoefte om bij jou te zijn, maakt dat je nu niet geniet. Ik snap het wel hoor, je wilt gewoon dat zo'n kleintje lekker in bedje gaat slapen en zeker met een ouder kindje in huis, wil je die ook nog aandacht geven. Had ik hier ook. Maar wat niet gaat, dat gaat niet, en dan helpt het toch wel echt om te accepteren dat het niet gaat zoals jij het zelf graag zou zien. En dan is het dus toch echt handiger om te roeien met de riemen die je hebt.
Dan heb je vast ook gelezen dat ik er neerzette, dat ts ook goed moet luisteren naar watvoor soort huiltje het is. Jengelen valt ook onder huilen
Tuurlijk is jengelen gewoon jengelen en huilen is huilen. Maar als ik het over verschilende soort huiltjes heb, valt jengelen bij mij daar ook onder. Het CB vroeg mij ook vorige week, of ik de verschillende huiltjes van mijn dochter al kon herkennen. En zij sprak dan ook over dat jengelen onder huilen viel. Dus ja zo zie ik het in ieder geval ook. Voor iedereen dan anders idd.
Bedankt allemaal meiden! Ik was ook altijd tegen huilen maar deze dame lijkt het gewoon nodig te hebben, wordt inderdaad overprikkeld van sussen enzo. En zolang ik ghaar bij me houd lijkt me daar niets mis mee, andere optie heb ik ook niet. Gisteravond bij ons op bed, telkens afwisselend huilen en weer even drinken, om 23.00u viel ze in slaap tot half2, daarna weer tot half 7! Was ik heel tevreden over. Ze begroette me met een grote grijns vanmorgen