wat doen jullie als baby moe is maar niet wil slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet alles gelezen.

M: sliep in draagdoek of in wandelwagen. We hebben kilometers met haar afgelegd, goed voor je lijf ook!

T: sliep heel erg goed in zn bedje.

S: sliep nergens goed en graag. Inbakeren hielp iets. Gaat sinds een paar maanden opeens heel goed. Geen idee waarom (wellicht de overgang van borst naar fles?). Maar nog altijd geen sterslaper.

Als ze goed slaapt tijdens het wandelen, waarom niet. Geeft haar rust, geeft jouw rust en lichaambeweging.

Bij M werkte het op een gegeven moment goed om te wiegen en pas volledig slapend op bed te leggen. Ook S vrijwel altijd (half)slapend in bed. Bij T wisselde dat erg, soms periodes van wakker in bed, meestal ook hij (half)slapend.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    6 weken is ook wel een regelperiode hè? Misschien was dat het gewoon. Ik hoop dat dit doorzet!

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Extra aan de borst voor t slapen?

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Leuk he een baby hahahaha
    Heb de eerste 3 maanden niet anders gedaan dan op de arm in slaap vallen.
    Lukt anders gewoon echt niet.
    EN sinds 2 weken slaapt ze dus gewoon in bed als ik zie dat ze moe word gaat ze er in.
    ECht echt echt het word makkelijker maar je kindje is gewent om in slaap te vallen al deinend omdat jij liep dus tja neem het der niet kwalijk dat ze dat nog wil.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

nee meestal wil ze niet aan de borst als ze gedronken heeft.

Wandelen gaat meestalwel goed maar na een uurtje wordt ze wel weer huilend wakker :(

Het is echt zoeken bij haar hoor!Gisteravond in de draagdoek, ze werd echt kwaad! wel jammer.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

wilde nog even vragen aan de moeders die de kindjes slapend in bed leggen, hoe doen jullie het s avonds?

Mijn dochter valt vaak om half 12 pas in slaap, dat vind ik te laat om op te blijven zitten.
    Nu doe ik dus om een uur of 10 voeden in bed en dan blijft ze tot die tijd onrustig of drinkt nog even, dan valt ze in slaap en ik ook ;) Ik ben dan te moe om haar terug te leggen maar zou onderhand toch graag zien dat ze in ieder geval het eerste rukje in de wieg doet. ons bed is niet zobreed en ik ben onderhand stijf van steeds dezelfde houding..

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had haar hier gewoon veel bij me in bed. Als je te weinig ruimte hebt, misschien manlief ergens anders slapen af en toe? Zodat je zelf wat meer bewegingsvrijheid hebt?

8. 2jees

2jees Niet meer actief

ik bedoel dat ik haar liever zelf ook tot de eerste voeding in bed heb maar ben bang dat dat niet gaat werken. af en toe probeer ik het weer eens maar om 23.00u ben ik doodop en neem haar weer in ons bed..

nee hebben geen logeerbed.

9. raspberry

Ja, ik heb hier wel geleerd om vooral niets te willen wat toch niet gaat; kost een hoop extra energie en levert niets op :(
    Dus dan nam ik ze weer bij ons in bed maar, en dan sliep iedereen tenminste nog een beetje... Ideaal is anders, maar beter zo samen nog wat slaap pakken, dan idd laat op gaan zitten en al die tijd niet slapen :(

10. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik ga met hem in mijn computerstoel zitten, zet op "Ich bin wie du", "Hero" van Enriqo Iglesias en "I dont wanna miss a thing" van Aerosmith. Ik leg hem tegen mijn borstkast en ik wieg met de stoel zachtjes op en neer en zing zachtjes de liedjes mee en in 5 minuten ligt hij te slapen :)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over het slapen in de avond: hier was de ervaring dat na 3 maanden ze opeens steeds sneller in de avond begon aan te geven dat ze moe was. Haar bedtijd verschoof dan ook van een uur of 1 naar 23 uur, 22 uur, 21 uur, en toen naar 20 uur in niet meer dan een week. Ze viel toen ook steeds vaker zelf in slaap. Ik heb haar dat dus zelf laten regelen.

Tot die tijd zaten we toch wel met haar op. Bij ons in bed, maar slapen deden we geen van allen. Ze wilde alleen maar clusteren en had dan weer krampjes, en zo was het cirkeltje rond.
    Haar wieg stond naast ons bed en als ze rustig was legde ik haar daarin. Als je te moe bent om haar over te leggen zou ik toch een manier vinden om samen te slapen. Ideaal is anders, maar dit is gewoon een pittige periode.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

lekker Snowy!

maar helaas is mn dochter geen schootzitter. Ze gaat steeds staan, ja echt zo sterk he ongelooflijk!

bedankt verder allemaal.

Hier vandaag een zeer onrustig nacht en dag :(
    Gisteren ging het juist best goed, ze sliep ook al vrij snel in en krijg je toch weer wat hoop.
    Ik heb nu een osteopaat gebeld en wordt straks terug gebeld voor een afspraak. is echt een hele stap voor mij.. Maar ja dan vinden ze maar niks het kan me niet meer schelen.

ja daarom neem ik haar steeds in bed om toch maar wat slaap te krijgen maar het b reekt me wel op, moet toch de hele nacht haar een beetje in de gaten houden, soms voeden, soms is ze gewoon een tijd onrustig/wakker dan slaap je zelf ook niet. ben oververmoeid inmiddels en manlief ook al ziek/oververmoeid thuis..
    pittige tijd hoor, hoop dat t snel voorbij is! Maar ik vind dat kleine juist ook zo mooi en lief!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herkenbaar van dat staan op schoot. Hier deed ik hetzelfde s avonds als jou en langzaam wilde ze steeds vroeger slapen.
    Hier een cosleeper trouwens en als ze sliep, legde ik haar over.
    Vanaf 4 maanden ligt ze tussen 18.30-19.00u in bed en legde ik haar halfslapend over.

Maar goed dat je hebt gebeld! Ik heb ook rond 7 weken gebeld, daarvoor was ik nog wel eens aan het twijfelen en hadden we af en toe en goede dag.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Hee Red ook bij 7 weken dus. spannend vind ik het wel! Kan morgenochtend al terecht..
    Volgens mij heeft ze vandaag een regeldagje, hoop dat het morgen over is! ;)

oh lekker zeg die tijden. er is nog hoop ;)

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Fijn dat je zo snel terecht kunt! Ik hoop dat ze wat voor je kleine kunnen doen.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja snel he! Pff hoop t ook, doet weer niks anders als schreeuwen :(

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    :( Sterkte! Is ze ook alleen even vrolijk als ze goed heeft geslapen? Hier was ze s morgens even vrolijk en tevreden tot ze weer moe werd en als ze overdag een keer even goed had geslapen, ook even. Maar verder onrustig wat op een gegeven moment steeds krijsen werd.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dan is ze soms wel even vrolijk maar ook hongerig natuurlijk. Ligt er aan hoeveel ;)

Net bij de osteopaat geweest, heel veel gevraagd, geobserveerd en ook bepaalde handelingen gedaan.

Hij heeft niet echt een conclusie gegeven maar over twee weken moet ik weer. Lichte voorkeurshouding naar links.

hij adviseerde me voor de zekerheid melk, kaas en yoghurt te laten staan.

Ik denk niet dat ik er iets mee op geschoten ben, helaas.

19. raspberry

Wacht even met die conclusie tot je een paar dagen verder bent, hier was het 2 dagen na de behandeling altijd nog drama, (bijkomen van de behandeling) en daarna werd het dan ineens beter...

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Heeft ie niks gezegd over eventuele blokkades of scheefzittende werveltjes oid?

Hier was het zo dat ze de dag van de behandeling alleen maar heeft geslapen, de dag (of 2) erna nog drama en op de dag daarna was het stukken beter.

Maar zou idd kunnen dat het bij jouw baby niet het probleem was... Het is zo moeilijk als je baby ergens last van heeft, maar nog niet kan vertellen waarvan. Hopelijk gaat het snel beter.

Ik denk wel dat de osteopaat iets heeft gevonden en gedaan, anders hoef je toch geen 2e keer te komen?

Deel Deze Pagina