nee hij heeft niks gezegd.. beetje een stille man ook wel maar ik vind het stom van mezelf dat ik niks gevraagd heb. Ze heeft wel een poosje in de maxicosy geslapen, zonet een half uur in de wandelwagen na wat rijden. toen weer huilend wakker maar duidelijk nog moe.. Gevoed maar ze was niet heel hongerig, nu blijft ze onrustig op n schoot springen en wat huilen..
na een half uurtje heb ik haar weer in de wagen gelegd en door wat te wandelen viel ze (bijna?) in slaap. Echter na 10minuten wordt ze weer hard huilend wakker..
Zoals al gezegd, als het werkt, duurt het meestal een dag of 2... Dus het zegt nog niks. Wel balen dat ze nog zo onrustig is... Arm meisje (en mama). Ze zal wel moe zijn..
Ben je naar dezelfde geweest als mij? Beetje bijzondere man idd... Maar hier gaf hij toen wel aan dat hij niks vond bij haar bekken/maag/darmen maar wel haar nekje. Ik was toen al op dieet aangezien m'n oudste allergieën had. Geef het idd even de tijd.
Mijn zoontje heb ik heel lang in slaap geborst en slapend weg gelegd. Hij was altijd bij me in de buurt, eerste 3 maanden beneden geslapen in de box. Hij was niet snel geprikkeld, kon prima bij bezoek als hij sliep e.d. Mijn dochter is héél anders, bizar gewoon. Snel geprikkeld, ik laat haar niet beneden slapen en anders op de hal maar bij voorkeur in haar bedje. Ik leg haar wakker weg, anders wordt ze in paniek wakker na een paar minuten. Ze huilt soms, 3 a 4 minuten en valt dan in slaap maar ook regelmatig zonder huilen. Ben ik te laat met wegleggen.. dan is het feest en is ze ontroostbaar. Ze hoeft ook echt geen slaapborst. Zo verschillend.. het is echt zoeken naar wat werkt en je daar aan aanpassen. Overigens wilde beide kinderen niet in de wandelwagen, werden erg graag gedragen en zijn buikslapers dus dat hebben ze wel gemeen
Hij slaapt altijd in bed en als hij moe is en niet wil slapen is hij blijkbaar toch niet moe genoeg denk ik dan maar.. In het begin was hij wel eens overprikkeld en dan hield ik hem bij me tot hij rustig was en in slaap viel en nu doe ik dat eigenlijk nog. Even met rust laten en als het echt huilen wordt naar beneden. Even knuffelen, liedje en/of spelen en hop naar bed.
Zelf in slaap vallen is bij 1 maand oud echt nog niet aan de orde. Op die leeftijd loop je gewoon of heel de dag met je kind rond, of ze slapen heel de dag is mijn ervaring. Je zegt het zelf al; toch de draagdoek en dan dingen gaan doen in huis. Als je dat niet wilt, dan maak je 't wel moeilijker ja. Ik zou ook niet weten wat je dan moet doen. Teveel pogingen om kind in slaap te krijgen vind ik altijd erg onrustig voor ze, dan weten ze ook niet meer wat ze moeten; moet ik nou in bed, wiegen, in de draagdoek, alleen huilen, gewiegd worden?
Ik begrijp dat ze soms nog niet in slaap kunnen vallen. Maar mijn dochter wil niet in de draagdoek en niet in de armen, ze huilt dan alleen maar. ik houd rondjes lopen met haar op de arm ook niet lang vol. Dus ja dan maar huilend op schoot. ze zit gewoon ook niet lekker in haar vel. Maar zoals je ziet zijn we aan t kijken waar het aan kan liggen.
Herkenbaar, dat niet te troosten zijn en hier was daar in beide gevallen een duidelijke oorzaak voor aan te wijzen. Is zwaar en heftig, maar mijn advies: go with the flow. Verzet je niet tegen dingen die op dit moment nu eenmaal even zijn zoals ze zijn. Kost namelijk alleen maar meer energie. Goed dat je aan het kijken bent wat er aan te doen is, hopelijk heeft dat gauw resultaat!
Ik lees even mee, en las dat je haar beneden laat slapen, naar mijn idee krijgt jou baby te veel prikkels, hoe klein ze ook zijn ze hebben toch hun eigen plekje nodig waar ze tot rust kunnen komen, weg van alle prikkels, en toch een veilige haven door telkens naar je kleintje toe te gaan als het huilt.
Boven doet ze het echter ook zo dus ik denk zelf dat dat het niet is. En slaapt ze beneden eenmaal wordt ze niet wakker, ik liet gisteren nog iets keihard vallen
Hoi, Ik begrijp dat het je frustreert. Maar dat voelt je kindje ... en dan bereik je het tegenovergestelde van wat je wilt. Als jij rustiger bent en minder het idee hebt 'ze MOET slapen', maar ook gewoon kunt genieten van het knuffelen, dan zou dat mssn al kunnen helpen. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, hoor, maar bij onze krummel werkt het nog steeds zo en dat is niet zo heel handig met een bar ongeduldige mama. Je zegt ook iets over strelen en sussen. Onze krummel heeft in het ZKH gelegen na de geboorte en wij kregen het advies om niet te strelen (omdat baby's dat net zo irritant kunnen vinden als volwassenen), maar de hand stevig op het hoofdje (of een ander lichaamsdeel) te leggen en gewoon te laten liggen. Krummel wordt er nog steeds rustiger van als ik dat doe. En het werkt ook bij andere kindjes.
Oh ja, nog even dit: als ze nog zo klein zijn, is het volgens mij vrij normaal dat ze op een bepaald moment van de dag wat minder goed in slaap kunnen komen. Het kunnen krampjes zijn, het kan een 'huiluurtje' zijn, je weet het gewoon niet. Zeker zolang je nog niet weer aan het werk hoeft, is het volgens mij raadzaam om gewoon je kindje te volgen. En probeer er dan dus van te genieten! En over slapen: onze krummel is een enorme slaapkop, nog steeds. Toen ze klein was, hebben we haar nooit laten huilen in bed. Dat deed ze ook niet vaak. Ze had gewoon periodes waarin ze blijkbaar een sprongetje maakte (of je nou gelooft in Oei ik groei of niet, zij volgde wat dit betreft precies het boek, liep een weekje voor). Wat we dan deden, op haar kamertje gaan zitten met haar op schoot, tot ze in slaap viel. En dan legden we haar slapend in bed. Na een paar avonden was het dan over. En begrijp me goed: ik weet heus wel dat ieder kind anders is, maar ik wil toch eens een andere kant laten horen. Het is niet bij elk kind zo dat het 'gewend' raakt aan op de arm in slaap vallen en dan vervolgens niet meer in bed kunnen slapen. En ik weet niet of het bij jouw kindje werkt en je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt en wat je denkt dat goed is voor jouw kindje.
hee dankjewel heel fijn al die verhalen. het is ook niet dat ze van mij MOET slapen,al was ze heel de dag wakker! Maar op een gegeven moment doet ze niks anders als huilen, ze wil niet op schoot of op de schouder dat heb ik al een paar keer aangegeven. Dus met haar lekker zitten en knuffelen gaat niet. Snap je, dan denk ik wel WAT MOET IK DAN?? Nee ze houd niet van knuffelen dat weet ik inmiddels wel.. Maar dat vind ik wel jammer, ze zijn maar 1 keer klein he, over een paar maanden wil ze dat helemaal niet meer! Afijn ze slaapt nu toch 2 uurtjes! In de kamer dat wel. Op de buik met de wagen 15 cm omhoog.. Ze schuift alleen wel naar onderen maar ik houd het in de gaten. Verder nog een vraagje over KMA: Welke koek kun je wel eten? Iets grotere koek bedoel ik, geen sultana's ofzo Bijna weekend he.
Hier was het met onze zoon drama niet willen slapen in zijn wieg of waar dan ook. Ik nam dan het voedingskussen mee naar bed en dat deed ik achter mijn rug mijn zoon lag dan in mijn arm zo vielen we samen in slaap ik kon geen kant op door het voedingskussen en zoon lief ook niet. Ik heb maanden geroepen dat er iets was want hij huilde niet zomaar hij krijste echt van de pijn. Ik kreeg hem alleen in zijn wieg als hij al zeker een uur of 3 bij mij had geslapen dan sliep hij door. Hij begon na een maand of 3 ook steeds slechter te eten het 1 na laatste weeg moment bij het cb was hij net iets meer dan 500 gram aan gekomen veel te weinig dus nu bleek na onderzoek dat onze zoon een ruflex heeft en hij daardoor dus niet wilde gaan slapen. We hebben zijn wieg schuin gezet hij heeft nu medicijnen en hij slaapt als een roos hij moppert nog wel met naar bed gaan maar dat mag. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze iets kunnen vinden wat jou en je dochter kan helpen
dankjewel! Ah wat heb jij lang aan moeten tobben zeg.. Echt naar dat het zo lang duurde. Wel goed van dat voedingskussen om dat zo te doen. Ik heb nog contact lopen met de verpleegkundige van het CB ivm inbskeren wat ze mij geleerd heeft, die vermoedde ook wel reflux maar ze heeft niet alle kenmerken. Wil bijvoorbeeld niet perse rechtop gehouden worden ofzo. Maar als ze niet reageert op dat ik zuivel laat staan dan is dat misschien de volgende stap wel. Alles kan oo niet tegelijk.. Het is te vaag om te zeggen ja dat is het..
@2jees, alleen koemelkvrij kun je jodekoeken/bastognekoekjes in elk geval eten, daar zit wel ei in. Ik liet koemelk/soja/ei staan de eerste weken. Zelf kun je simpel met bladerdeeg (euroshopper) appelflappen maken of appeltaart. Koemelkvrije cake is ook makkelijk als je wel ei eet. Wat betreft knuffelen, misschien komt dat nog wel als ze beter in haar vel zit. Hier kan ze alleen niet op schoot in slaap vallen (heel soms s avonds in het donker op haar kamertje als ze net de slaap niet kan vatten) maar verder wil ze wel knuffelen. Draagdoek was hier trouwens ook geen succes, bondolino ging beter omdat ze zich dan niet zo kon verzetten en met stevig wandelen viel ze dan in slaap.
dank je red. Is die van euroshopper anders? Die hebben we hier helaas niet. en welke appeltaart? Overal moet boter in toch? Sowieso slechte dag hier, ze is verkouden