Wat doen jullie als badje te klein is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hahaha onze meiden zijn echt van die wildebrassen he!? ;)

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    die 2 dingen die mirwar laat zien hebben wij ook uitgeprobeerd, hier beviel het totaal niet. maar das misschien persoonlijk ;)

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Echt veel ruimte heeft Jesse niet meer, maar het lukt toch nog wel goed hoor. En ik laat hem steeds al een beetje zitten (wel goed steunen) en spelen met het eendje, vindtie hartstikke leuk.
    Soms mee in het grote bad, maar da's alleen handig als je er zelf ook bij zit en dan moet je weer bij de hand hebben die hem afdroogt en aankleedt. Heel soms doe ik dat zelf, maar dan ben je daarna zelf door en doorkoud... :oops:

4. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Hier lekker onder de douche.
    Amy vind het bad niet leuk, ze duwt ze van de rand af ( zo hard ) dat ik haar bijna niet meer kan vasthouden. Douchen vindt ze heerlijk. :D

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Die eerste hebben we ook een tijd gebruikt maar ik vond het zo'n rare vorm hebben. In welke stand ik het ook gebruikte, hij lag altijd met zijn hoofd naar voren geklapt.
    Die tweede gebruiken we nu en die vind ik erg fijn.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Die aquasit vond ik ook een onding...

Ik heb nu een opla bad van okbaby gekocht en dat is echt een geweldig ding (als je geen bad hebt). Maar ja, daar heb je niet veel aan als je kindje nog niet zelfstandig kan zitten hihi..

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had zon zitje, die kon in het badje of gewoon in de douchebak, las hier ergens te koop bij prenatal, maar de hema heeft ze ook. (hier geen prenatal in de buurt)

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne kan ook nog niet in het badje zitten waardoor het badje nu te klein wordt. Zij stoot ook met haar hoofdje tegen de achterkant. Ik heb een aquasit maar dat vind ik ook een onding, ze zit met haar hoofd helemaal naar voren. Ze gaat nu met mij in het grote bad.

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dewi zit prima in dat ding, ze ligt echt heel chill en relaxed naar achter! Idd heel persoonlijk dus..;)

10. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik denk dat wij binnenkort ook maar zo'n aquasit gaan proberen. Liam is nu ruim 2 maanden, maar al 63 cm lang en het badje is bijna te krap voor hem. Hij strekt graag zijn beentjes in het badje en komt dan al gauw met zijn hoofdje tegen de wand van het badje. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het babybadje te klein wordt! :D

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Een cementbak is zeker een oplossing. Ikzelf gebruik voor Noa een wasmand die helemaal dicht is. Ideaal!

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hier hetzelfde probleem,mijn menneke zit nu nog steeds niet zelfstandig en stoot ook vaak zijn hoofd aan de achterkant van het badje..
    ga dat zitje waar ze in liggen maar eens in het gewone bad doen.
    ik vond de tip van de cementton heel goed!

goed gevonden!

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wij hebben toen easybath gebruikt, dat is een drijfbaar matje waar je kindje op kan liggen en niet vanaf kan vallen. jij zit dan naast het bad je hoeft niet je kindje te tillen de hele tijd. zodra je kindje kan zitten kun je zo'n badzitje kopen, met die zuignappen

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Kylian is/was ook groot en inderdaad bereik je op een gegeven moment een punt waarop je kindje nog niet zelfstandig kan zitten maar dat het ook niet meer kan liggen in het babybadje.

Aangezien wij geen bad hebben was de enige andere optie samen douchen, alleen leverde dat een krijzende baby op want Kylian houdt niet van de douche :rolleyes: .
    Dus maar weer terug in het badje en vasthouden terwijl hij zit en dan weer even liggen met de benen buitenboord :) .

Nu is hij bijna 2 en maakt nog steeds gebruik van het babybadje.

Groetjes Anita

15. Samama

Samama Niet meer actief

Ik snap wel wat zij bedoelt; Mijn dochter kan nog niet zelfstandig zitten (heeft een spreidbroek, vandaar denk ik) en moet ik dus nog liggend vasthouden in het badje, zij past hier dus ook niet meer in (liggend).

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Die had ik ook maar nooit gebruikt... Die gaan nm maar tot 9 kg of zoiets :oops: .

17. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Badje is ook niet fijn meer omdat ze steeds haar koppie stoot. Ik zit te denken om die aquasit in de douchebak te zetten en haar dan gewoon lekker te douchen. Zou dat wat zijn?

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik laat Anna ook echt niet alleen zitten in de Tummytub hoor... Die ondersteun ik echt altijd. Al zou ze echt goed kunnen zitten, die kleintjes glijden zo ineens onderuit.
    En helemaal liggend in een Tummytub, daar is dat hele ding niet voor bedoeld volgens mij.
    Dus nee, ik snap het eigenlijk nog steeds niet!

19. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Damani kan niet zelf zitten, wel als ik hem vast heb ;) Dus zo doe ik het ! Eerst heel even liggen (past haast niet idd.) En dan lekker zitten met ondersteuning van mama !
    En lekker spetteren ;)

-X-

20. TellMe

TellMe Niet meer actief

Wij hebben een Biba bad gekocht toen mijn oudste niet meer in het baby badje paste. Ze moest toen wel eerst zelf kunnen zitten. Ideaal ding, ook voor als je klein behuisd bent. We gebruiken het Biba bad nog steeds en ze passen erin tot een jaar of 7 :)

www.bibabad.nl

Deel Deze Pagina