o, en dames, laten we netjes blijven? t zou jammer zijn als dit topic gesloten wordt omdat het de verkeerde kant uit gaat
ook ik "dump" Sandro wel eens hoor. Ik zit 7 dagen per week met hem thuis ( oke ga heel soms wel eens weg met hem ) en dan gaat hij lekker een dagje naar oma. En gaan mijn man en ik even wat met zijn 2en doen. Zeker als hij een maand lang 7 dagen per week gewerkt heeft. Maar dit is tot nu toe pas 1x gebeurd.
oooh wat een slechte ouders zijn we dan. Kabouter is nu logeren bij d'r peetoom en tante die 4 kinderen hebben, wel 2 nachtjes. Jaja want papa moet werken en mama gaat zomaar de hort op, een kleine reünie van wat neven en nichten en helemaal aan de andere kant van het land. Dus mama moet ook logeren. En het was wat makkelijker om kabouter nu al te laten logeren. zo zeg wat een ontaarde ouders zijn we. En ze is nog niet eens 4 jaar. Ze was maar wat blij dat ze mocht logeren. En op andere momenten als kabouter niet thuis is en wij wel , wat doen we dan ? Nou seksen, heerlijk midden op de dag . En dat kan omdat manlief tussen de middag altijd thuis is.
Nou inderdaad Maaikes... Feest vieren is des duivels oorkussen, ik heb het altijd al gezegd. Hier ook een moeder die alles altijd perfect doet...Niet feesten, geen nachtelijke danspartijen, die tijd is geweest. Ik drink niet en ik rook ook niet meer, want dat gaat gewoon niet met een kind. We eten gezond, we gaan vroeg naar bed zodat ons allen stellig een lang leven beschoren zal zijn... Nou ja, in ieder geval lijkt het langer... Wat een gezeur... Zo af en toe wordt er hier heus wel eens op dochter gepast, zodat wij even weg kunnen (biosje o.i.d). Logeren is nog niet gebeurt, omdat deze mama dat een beetje eng vind...
Ik denk trouwens dat het logeren bij opa en oma ook afhangt van het soort ouders c.q. schoonouders je hebt. Onze dame is bij mijn ouders helemaal thuis, bij mijn schoonouders mag ze vanwege de onveilige omgeving niet logeren. Zoveel verschillende mensen en aanpakken, de ene opa en oma zijn geweldig met de kids, de andere staan er misschien wat verder vanaf of wat dan ook, het is niet te vergelijken. De enige reden dat ik zoveel rust heb als ze daar is is omdat ze echt thuis is bij opa en oma. En een lol dat ze heeft!! Eigen bedje, eigen speelgoed, eigen badje.. geweldig. (en als dat bij anderen anders is is het ook goed hoor, probeer te zeggen; het is ook maar hoe vertrouwd het voelt om je kindje naar opa en oma te brengen)
Wauw Maaike wat kan jij irritant zijn in je berichten. Prima dat jij voor deze opvoeding kiest. Echter doe je overkomen dat ouders die wel eens iets voor hun zelf doen slechte ouders zijn. Ik breng mijn kinderen ook wel eens naar mijn (schoon) ouders. Niet erg vaak maar het gebeurd wel eens. En ik vind het heerlijk om tijd voor mezelf te hebben. Samen een dag weg met mijn man. Avondje uit eten met vriendinnnen daarna lekker op stap etc. Ik ben moeder maar ik ben ook een vrouw die tijd voor haar zelf nodig heeft. Prima dat jij dat niet nodig hebt maar zeik geen anderen af dan. Mijn man neemt de jongens ook geregeld lekker mee, kan ik heerlijk met mijn moeder shoppen of een dagje naar de sauna toe. Ik vind het best eng overkomen hoe je praat. Ben ook benieuwd hoe jou kinderen zijn in de toekomst. Ik krijg echt het gevoel dat jou kinderen later nog extreem aan jou hangen. En dat vind ik persoonlijk echt niet gezond. Daarbij krijgen mijn kinderen ook een prima opvoeding ondanks dat ik soms even voor mezelf kies. En iedere ouder die wel eens een dag voor zich zelf kiest zal zijn kinderen goed opvoeden. De opvoeding word echt niet verpest als je kinderen een keer dag/nacht weg brengt. Tevens zijn mijn jongens stapel gek op hun opa en oma. Dus voor zowel hun als opa en oma is het een feestje als ze bij elkaar zijn
Ik ben ook een vreselijk ontaarde, werkende moeder. Dump mijn kinderen twee dagen per week op de creche en dan hebben ze ook nog een pappadag! Even zonder gekheid, ik vind het belangrijk voor mn kinderen om niet 24 uur per dag aan mamma te hangen. Ieder zijn keuze toch? Af en toe gebeurd het dat ik een middag oppas regel zodat ik lekker even de stad in kan om te shoppen. Met twee kinderen in een pashok gaat echt niet. En ik ga echt nog weleens uit, dan is pappa thuis of ik zorg voor oppas aan huis. En ik geloof echt niet dat mijn kindjes er slechter van worden. Laten we elkaar nou eens respecteren...
Wauw pas maar op want ik ben een heeeeele slechte moeder. Nog erger ik ben een ontaarde alleenstaande moeder!!! Ik dump mijn kind de ene week 2 de andere week 3 dagen bij het kdv en 1 dag bij haar oma, omdat ik dan werk. Goed daar is over heen te komen, maar wat ik nu ga vertellen daar zullen alle MaaikeS-en van gaan trippen. Ik breng mijn dochter elke donderdagavond naar mijn moeder, we eten daar mee, ik ga weg en haal haar pas vrijdag om 5 uur op. En weten jullie waarom lieve kijkbuisvrouwen? Omdat ik ga sporten en vaak daarna nog even iets leuks ga doen. Filmpje, hapje eten, biosje. Soms wissel ik de donderdag met de vrijdag om, omdat ik een leuk feestje heb. Maar het is eerder regel dan uitzondering dat mijn dochter 1 keer per week gaat logeren! En het aller aller ergste is, op zaterdagochtend komt mijn moeder standaard 2 uurtjes oppassen omdat ik mij dan weer uit de naad aan het zweten ben ik de sportschool. Deze mama wil ook een beetje gezond en gelukkig door het leven gaan! Het is niet dat ik niet gelukkig ben alleen met mijn dochter, maar behalve moeder ben ik ook nog gewoon ´Lola´. Ok, ik biecht nog 1 ding op. Ik betaal het kdv dat mijn dochter elke maandag terecht kan. Inprincipe gaat ze 1 keer in de 2 weken op maandag, maar het komt wel eens voor dat ik mijn dochter toch op mijn vrije dag breng, omdat ik dan iets voor mezelf ga doen! Even winkelen, of even rustig bij een vriendin op bezoek of eventjes sporten omdat ik bijv. een donderdag of zaterdag niet heb kunnen sporten! Maar dit komt niet vaker dan 1 keer per 2 maanden voor.. Ik ben zo´n waardeloze moeder!
Ik heb geen kinderen genomen. Ik heb ze gekregen. Ik vind het belangrijk dat kinderen leren dat niet alles om hun draait. Ze moeten leren dat anderen ook behoeftes hebben en een wil. Als ze straks volwassen zijn draait ook niet alles om hun. Mijn kinderen vinden het super bij oma.Ik zie het probleem niet zo. Wat voor ontaarde kinderen zou ik nu dan wel niet hebben? Enne als mijn kinderen bij oma zijn wat weten zij er van wat ik hier thuis of in de kroeg doe? Gaat mijn kinderen helemaal niet aan wat ik dan doe eigenlijk. Zij zijn bij oma en hebben plezier en ik ga ook mijn eigen gang.
Mijn ouders/schoonouders doen ook geen bal met hun kleinkinderen, ze hebben het druk met hun eigen leven en verder vinden ze het maar druk en zwaar. Daar baal ik van maar niets aan te doen! Ik breng m'n kinderen elke week naar de Ikea dan haal ik ze smiddags weer op.
@Maaikes: Je zou het woord dumpen ook kunnen veranderen in: Je kinderen een pleziertje gunnen!! Nu zeg ik niet dat mensen die hun kind niet uit logeren doen, hun kind geen plezier gunnen. Maar uit logeren is zeker NIET dumpen! Ik vond het als kind heeeeeeeeeeeeeerlijk dat ik niet 24/7 bij mijn moeder op de lip zat, dat wij op een gegeven moment sleutelkinderen waren voor 2 daagjes in de week. Ik ben er sterk uitgekomen en heb niks gemist! Juist de dingen die jij zegt die jou zogenaamt een perfecte huismama maken, maken jou juist een claimende mama. Straks als je kinderen op eigen benen moeten staan, weten ze niet wat ze moeten zonder mama. Ik zou het vreselijk triest vinden als mijn moeder zo zou denken en zelf geen leven meer had. Omdat zij zou denken dat: Het zijn van een persoon, ophoudt als je kinderen hebt.. Vind jou echt een naar persoon! En de dingen die ik hier boven zeg, bedoel ik niet voor iedereen. Maar wel voor iedereen die zegt dat dit de enige beste manier is en je op alle andere manieren je kinderen maar te kort doet. Zo draaien we de rollen even om.
Bedoel je dat je ze standaart naar het ikea speelpardadijs brengt om tijd voor jezelf te hebben?? Of blijf je dan ook gewoon in de ikea?