Wat doen jullie als dreumes niet wilt slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Finn, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Elke leeftijd heeft zijn fases, dus dat kan ook nu het geval zijn bij mijn bijna 21 maanden dreumes.
    We krijgen hem s middags niet in bed in slaap en s avonds pas om 21:30.
    Het kan van alles zijn, want hij praat niet. Dus warmte, sprongetje, uitproberen etc..

Ik leg hem s middags in de wandelwagen en binnen een paar minuten slaapt hij dan zo'n max 1,5 uur. Bij overleggen wordt hij namelijk wakker en is het over qua slaap....
    S avonds houden we hem op tot een uur of 21:30. Hij is dan heel wisselend wakker, tussen 7:00 en 9:00.

Ben erg benieuwd wat jullie doen is een situatie als je kind alles bij elkaar huilt als hij naar bed gebracht wordt, terwijl hiervoor hij/zij mooi ging slapen.

2. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ik lees mee. Onze dochter is nu zes maanden. Altijd een heel makkelijke slaper ('s avonds dan) en nu ineens gilt ze de hele boel bij elkaar. Ze ligt net op haar eigen kamer en heeft ook sinds kort last van verlatingsangst en eenkenigheid. Wellicht dat het daar aan ligt.

Hoe dan ook. We hebben haar de afgelopen nachten getroost, langer bij ons gehouden en vandaag laten huilen. Nou, ze heeft rustig een half uur lopen krijsen. Ze hard dat ze zich verslikt. Heel erg. Toen ueb ik haar er maar uitgehaald....

Ben dus superbenieuwd hoe anderen dit oplossen.

3. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland

Bij deze leeftijd deden wij ook nog wel eens in slaap wiegen en/of erbij blijven indien nodig je eigen hand op ruggetje/buik of hoofd. Het laten huilen vind ik met deze hitte best lastig in te schatten. Vaak vallen ze wel in slaap, maar ze worden drijf nat van het huilen. Je hebt zoveel oorzaken van niet willen slapen!!! Toen onze zoon bijna 1 was en geen borstvoeding meer kreeg heeft ons maar een ding geholpen: campingbedje (zachter) en op zolder leggen ivm de stilte. Na vier dagen merkte we heel veel verschil!! Ja, bij kids krijg je geen gebruiksaanwijzing bij......

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    In bed leggrn en niet in wandelwagen, maar dat is mijn mening. De tijd van wandelend in slaap brengen is voorbij vind ik.

Als hij echt moe is maar blijft huilen, blijf ik erbij tot hij slaapt, 2x gebeurd nu.. 's Avonds gewoon 19u naar boven en hij valt vanzelf in slaap. Keer tot 21u gekletst.. avond is voot ons dus houd hem niet op!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou hem in ieder geval niet tot 21.30 wakker houden. Het is nu ook helemaal niet warm meer en bovendien ben ik erg van de duidelijkheid rondom slapen: gewoon elke dag op dezelfde tijd naar bed. Als hij 's middags een uurtje heeft geslapen mag je er echt wel vanuit gaan dat hij moe is rond 19 uur 's avonds, dus gewoon naar bed en in principe niet meer van zijn kamer af halen. Zolang hij praat of aan het spelen is, gewoon zijn gang laten gaan. Als hij huilt, elke paar minuten even naartoe, kalmeren, evt. een beetje water laten drinken en weer weggaan. Zo pak ik het hier altijd aan en dit soort fases duren nooit langer dan 2 of 3 dagen.

6. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het hetzelfde als Eylem. Gewoon elke dag op tijd naar bed dat is bij ons 19.00 uur. Met dat warme weer merkte ik ook dat S. langer wakker lag maar in liet hem toch gewoon liggen, als hij echt huilde idd even troosten. Wat hier ook echt heeft geholpen is een tuitbeker (zo'n harde zonder losse spenen e.d. met water in bed zodat hij kon drinken maar goed dat is iets persoonlijke. Ik vind 21.30 erg laat waarom hou je hem/haar zo laat op omdat eerder slapen niet lukt...? Misschien is je kindje dan over z'n slaap? Succes!

7. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    #7 Finn, 30 jul 2013
    Laatst bewerkt: 30 jul 2013
    Idd bedtijd is bedtijd s avonds. Als we hem eerder naar bed brengen is het huilen en huilen, eus helamaal overstuur. Bij mijn oudste ging het toen veel makkelijker, maar de jongste is niet stil te krijgen. Zelfs niet op de arm als we na 5 min terug komen om hem te troosten.
    We merken wel als hij beneden is, dat hij andere geluiden aan het ontwikkelen is. Hij praat namelijk nog helemaal niet.
    Aangezien hij vannacht ook wakker werd (komt nooit voor) en helemaal overstuur was, wil ik hem denk ik vanmiddag niet naar bed doen.
    Aangezien hij nu om 9:15 uur nog slaapt...... We weet helpt dat.
    Zo dubbel want normaal slaapt hij s middags altijd 2,5 uur.

Natuurlijk proberen we hem eerder naar bed, maar telkens weer hetzelfde overstuur huilen. En om 21:30 gaat hij meteen zonder problemen slapen.

Deel Deze Pagina