Inbakeren..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje1985, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Wie heeft hier ervaring mee? Zo ja, graag even vertellen.. :)

Mijn zoontje werd namelijk drie weken geleden erg onrustig. Na rust en regelmaat toegepast te hebben samen met strak toedekken hielp dit! Nu echter wordt hij sterker en wurmt hij zich los onder de dekens met als gevolg dat ie daar weer onrustig van wordt. Wilde dus graag wat ervarings verhalen horen. misschien dat dit ook een oplossing voor mij kan zijn? Of is het echt iets wat je moet doen als laatste redmiddel? Ik wil namelijk graag een huilbaby vóór zijn..

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben Merel vanaf week 3 ingebakerd tot een week of 8 en het heeft haar heel erg geholpen. Ze maaide met haar armen en trappelde met haar beentjes zo erg dat ze er niet door kon slapen. Ze huilde ook 10 á 12 uur op een dag en door het inbakeren is het helemaal goed gekomen. Zij vond er rust door en voelde zich waarschijnlijk veilig genoeg om zich over te geven aan haar slaap. ook werden de krampjes die ze had minder tijdens het inbakeren.

Op een gegeven moment zijn we gaan inbakeren in 1 doek ipv. 2 en daar maakte zichzelf uit los, maar bleef rustig. Zo zijn we over gegaan op een slaapzakje en is alles prima. Ze slaapt lekker en ligt heerlijk stil nu.

Ik vond het er in het begin heel zielig uitzien, maar toen we het voor de eerste keer deden sliep ze binnen 5 minuten in. Ik was helemaal verbaasd en vond het ineens niet meer zielig ook. Ze had het gewoon nodig. Ben heel blij dat we het hebben gedaan!

succes ermee.

3. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij gebruiken al bijna 2 maand de bakerslaapzak van Tiny Nanny. We gaan nu proberen om het af te bouwen. Hij slaapt nu in een gewone slaapzak. Wel hebben we z'n armen naast zijn lijfje liggen in een hydrofiel luier waar hij met zijn lichaam weer op ligt. Als hij erg gaat wurmen kan hij hier gewoon uit. Het inbakeren heeft bij ons prima geholpen.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn dochter slaapt in een SafeTsleep, ben er zeer tevreden over en wilde dat ik jaren eerder van dit product had gehoord. Dan had ik hem ook bij mijn zoontje kunnen gebruiken, die altijd een onrustige slaper was. Dit product kun je veilig vanaf de geboorte tot zelfs 3 jaar gebruiken en is niet zo rigoureus als inbakeren, waar een kindje na een paar weken/maanden toch weer van af moet wennen, een SafeTsleep kun je gewoon lekker blijven gebruiken en geeft je kindje een fijn geborgen gevoel..

Hieronder de link, kun je zelf kijken of je het iets vind...
    www.safetsleep.nl

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Dank je! Dit lijkt me ook wel een handig ding.. Misschien voor tijdens het afbouwen van het inbakeren?

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Wij hebben sven vanaf anderhalve maand ingebakerd, een paar weken terug zijn wij het gaan afbouwen en nu slaapt hij alle slaapjes zonder en dit gaat heel goed. Hij heeft geen slaapzakje of iets
    INbakeren deed ik in het begin met twee hydrofiel luiers later werd hij inderdaad sterker en ik vond het ook veel werk elke keer weer vastmaken toen heb ik een pacco inbakerdoek gekocht en hier werd hij nog rustiger van.
    ik heb er heel veel profijt van gehad... en inderdaad het ziet er een beetje "zielig" uit maar ik heb gezien dat het echt werkt, vooral met rust en regelmaat
    succes!

7. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! Zijn er ook mensen die het geprobeerd hebben, maar waarbij het kind het juist niks vond? Ik ben nl een beetje bang dat hij misschien wil duimen en het op die manier natuurlijk niet gaat lukken... Nu kan hij overigens zijn duim nog niet vinden hoor!

8. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

Wij hebben Fabio ook vanaf 3 weken ingebakerd. Eerst in hydrofieldoeken, maar daarna in een Pacco inbakerdoek. Dit heeft hem echt veel rust gegeven en hij pakte ook de diepe slaap goed. Ik vond het er in het begin heel zielig uitzien, maar het hielp. Hij wordt met een lach op z'n gezicht wakker dus het zal wel goed zijn. Wij willen nu gaan afbouwen. Overdag begin ik nu met hem in een slaapzak te laten slapen. Hopelijk gaat hij dat accepteren!

succes!

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hier werkt het super. Hij wordt nu ook met een lach wakker!

Ik gebruik het alleen nog voor snacht's, overdag slaap hij zonder doek!

10. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Je moet niet vergeten dat je kind eerst heeeeel tevreden inslaapt als het ingebakerd is, en na een paar dagen een 'terugval' krijgt en weer onrustig word. Dan moet je niet toegeven en gewoon doorgaan met inbakeren. Ze/hij moet er ff doorheen. Glenn ging al met zijn armen naast zijn lichaam liggen als ik de zak pakte. Ik had geen Pacco maar een Swaddle Me. Daarmee kan je ook de luier verwisselen zónder de zak los te hoeven maken bij de armpjes.
    Kijk hier maar eens: http://www.kiddopotamus.nl/index1.html

Deel Deze Pagina