Wat doen jullie als je het even niet meer weet?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lynn84, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat doen jullie als je het even niet meer weet?

Op dit moment zijn we aan het wachten of het eitje is ingenesteld.
    Wat een slopende periode zeg.
    Daarbij komt dat ik niets voel, alleen nu wat menstruatie pijn.........
    Vanmorgen toch maar even een test gedaan en die was negatief, zit nu op dag 10 na de tp. Ik had op internet gelezen dat sommige vrouwen op 9 dagen na de tp een positieve test in handen hadden. Dus ik ook testen maar helaas. Mijn man kan dat niet begrijpen hij zegt je mocht pas testen 14 dagen na de tp doe het dan ook niet eerder. Niet elke vrouw maakt hetzelfde HSG aan! En hij heeft nog gelijk ook.

Dat wachten maakt me onzeker en af en toe weet ik gewoon echt niet meer wat ik moet doen of juist niet moet doen.
    Hebben jullie dat ook wel eens? Zo ja wat doen jullie dan?

Liefs Lynn

2. Delia

Delia Actief lid

20 jun 2010
    140
    0
    0
    NULL
    zuid holland zuid
    Hoi Lynn,

Ik zit ook in de wachtweken en mag zaterdag testen (11 dagen na t.p van een toppertje)
    Ik ben met vlagen misselijk, lijk minder haaruitval te hebben, ben moe en heb menstruatie-achtige krampen !!

Weet me met mezelf ook geen raad, onze eerste icsi poging was raak en toen hebben we pas getest op de dag dat we mochten. De afgelopen twee terugplaatsingen hebben we eerder getest en die waren dus niet raak.
    Voorgevoel zegt me dan ook niet eerder te testen dan a.s zaterdag :D

De afgelopen tp voelde ik me ook "anders" maar is dus niks geworden, ik heb het idee dat ik niet op mijn gevoel kan vertrouwen.
    Ik probeer afleiding te zoeken en gelukkig geeft mijn zoontje van 16 mnd me dat wel maar dan nog duren de dagen heel lang!

Ik ga in ieder geval duimen dat je positief test ;)
    En succes met het doorkomen van deze "hel" weken !!

Liefs Delia

3. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ lynn ik probeer mn agenda zoveel mogelijk op te vullen met leuke dingen en dan denk ik er bijna niet aan of ik ga veel sporten,zumba aerobic enz. heerlijke uitlaatklep

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zit in een andere wachtfase (is ICSI behandeling wel of niet mogelijk?) dus niet helemaal vergelijkbaar....Afleiding zoeken helpt misschien; hoe meer je je aandacht op iets kan focussen, hoe sneller de tijd gaat....En anders meditatieoefeningen doen (google op mindfulness) hoewel dat misschien niet meevalt als je moet focussen op je lijf.....

succes!!

5. Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.
    Ik probeer me dagen ook zo veel mogelijk vol te plannen,
    maar er zit altijd een stemmetje ofzo.
    En omdat we er open over zijn vragen er ook mensen naar.
    Afgelopen zondag had ik echt een mega dip, kon alleen maar huilen.
    Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in meditatie.

Ik lees allemaal verhalen van andere vrouwen die positief testen op 9 of 10 dagen na de tp, dus mijn hoop is eigenlijk wel weg.
    Vandaag ook gestopt met die bolletjes.

Succes meiden!

Liefs Lynn

6. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wat ik toen heb gedaan in me wachtijd na de icsi, is juist niet gaan testen en heb ik niet te veel dingen opgezocht op internet. dat maakt je alleen maar meer gespannen.
    verder geprobeerd afleiding te zoeken, leuke dingen doen en rustig aan gedaan met alles. eerste 4 dagen na de tp zelfs ziekgemeld op me werk, was ook advies v verpleegkundige ivm zwaar werk.

7. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Lieve lynn,

Niet stoppen met de bolletjes hoor! Dat moet je pas doen als je het 100% zeker weet.. Dat ben je toch een beetje aan jezelf verplicht..? Je bent nu al zo ver.. En ik weet hoe je denkt, soms is duidelijkheid hoe slecht het nieuws ook is fijner dan het nog een paar dagen open laten. En hoewel de kans groot is dat het niet gelukt is zou ik echt nog even door gaan..

Wat frustrerend kan het allemaal zijn he... We wilen dit zo graag maar soms is de weg er naar toe zo moeilijk.. Wij gaan aankomende maand beginnen met onze tweede poging en heb daar echt even over na moeten denken. Psychisch is het gewoon allemaal zo zwaar. Maar we zijn het aan ons zelf verplicht, over een paar jaar mogen we geen spijt hebben.

Ik duim voor je dat je snel resultaat mag hebben en mag gaan genieten!

8. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Heel herkenbaar. Zit nu ook in de wachtweken. Mag op 2 juli testen. Ik vind het ook erg zwaar. En daardoor creƫer ik zelf een 'het-is-niet-gelukt-dip'. Door het er veel te veel mee bezig zijn. Dan ga ik doemdenken.
    Vorige ronde was ik er echt obsessief mee bezig. Het was bijna 'gelukkig' dat ik al een week voor de testdatum ongesteld werd. Niet dat ik het werd natuurlijk maar het bespaarde me wel nog een week stressen.
    Nu ben ik alleen maar aan het hopen dat ik voorbij het punt kom waar het vorige keer al mis ging.

Ik probeer iets minder op m'n lijf te letten. Gewoon gezond leven, dingen doen. Niet bij iedere steek te denken dat het dus mis is. Of bij iedere misselijkheid denken dat het misschien wel raak is.

Het is helaas wachten. Tot je lijf besluit om te laten weten of het wel of niet gelukt is.

9. eternity79

eternity79 Niet meer actief

Als jij het weet, mag je het mij ook vertellen! :D

Ik heb vorige week maandag (de 13e) de punctie gehad, en 3 dagen erna (de 16e) de TP.
    Dus ik heb er 1 week op zitten, en die is me niet echt tegen gevallen.
    Maar vanaf gisteren zit ik ook echt de tijd om te kijken!!!
    Het ziekenhuis heeft gezegd dat ik pas 2 juli mag testen. Beetje laat, vind ik zelf, maar goed...

En ondertussen kijk ik 's avonds wat films enzo als ik niks te doen heb. Dat haalt mij altijd wel uit de realiteit, dus dat scheelt weer! ;)

10. @ Milla Rosa; ik heb de bolletjes netjes opgemaakt hoor.

Het is echt een moeilijke tijd, waarbij de ene dag top is en de andere dag een super dip. Nu heb ik weer een super dag en denk ik zelf ook dat ik te vroeg heb getest. Ben wel een bang als ik naar de WC moet.
    Mijn man en ik proberen de moet erin te houden we doen veel leuke dingen en we zijn ook een weekje er tussen uit geweest. Even lekker uitwaaien in Zeeland.

Ik ga voor jullie allemaal duimen!!! En we blijven sterk.

Liefs Denyse

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Lieve meis...
    Tja wat moet je doen...
    Lekker idd een weekje weg, afleiding zoeken en proberen hoop te houden...

Hele dikke knuf voor je en weet dat ik aan je denk!

(anders binnenkort samen een ijsje eten bij Venezia?)

12. Nevermind

Nevermind Lid

9 jan 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL

BBQen bij je vriendjes helpt ook :p:):p:)

13. Hoi meiden,

Ben gisterenavond ongesteld geworden hoor! En gelijk super erg.
    Dus een avondje huilen en nu weer door.
    Aanstaande dinsdag een afspraak gemaakt, op de avondpoli :( nog nooit van gehoord. Ze hebben dat sinds kort, dat is beter voor het mannetje!!

@Flippo: IJsje lijkt me heel lekker, ben gek op ijsjes!
    @Nevermind: AAAAHHHH, heb er nu al zin!

Deel Deze Pagina