vervelend he! hier ook een tijd gehad en als ze gaan klooien dan zet ik de bordjes weg.... dan eten ze het later maar op... dan moeten ze ieder 5 happen.... tot nu toe lukt het me aardig
Als je niet wilt eten dan eet je maar niet, maar je blijft wel aan tafel zitten! We maken er hier geen drama van. Hij krijgt altijd nog een fles melk voor het slapen gaan.
ALs hij niet wil eten eet hij niet. We proberen het nog wel een paar keer maar als hij vol blijft houden , tja dan niet. Hij krijgt echter niets anders meer , alleen zn drinken.
niet willen is bord weg en gewoon in je stoel blijven tot papa en mama klaar zijn. Nu heeft hij wel fruit op ipv brood, maar dat is omdat hij al 1week koorts heeft (nu dus ook dubbele oorontsteking) en de koorts al zoveel van zn lijfje vergde. Zodra hij beter is is het eten wat de pot schaft en anders niks. En als hij wat ouder is zodat hij het gaat begrijpen is het ook geen koekje ed tot er normaal eten naar binnen is. En ze kunnen over het algemeen goed tijd zonder eten hoor! toen ik jaar of 2-3 was heb ik 3dagen niks gegeten omdat ik niet wilde bidden voor mn eten (christelijk opgevoed) maar kreeg dus ook geen koekje/snoepje etc, alleen het gewone normale drinken, dus melk en limonade, maar ok alleen op de tijden dat de rest dat ook kreeg
N wil al vanaf dec. 2009 geen avondeten meer. We hebben werkelijk alles geprobeerd, en hulp van het cb en een dietiste ingeschakeld. Maar nog steeds geen enkel resultaat. Hij eet sochtends een bakje cruesli en smiddags een broodje. Pannekoeken, patat, poffertjes of pizza hoeft hij ook niet. Al bijna anderhalf jaar geen aardappels, groente, rijst, pasta, vlees of vis. Elke avond zet ik hem z'n bordje voor, en elke avond gaat het allemaal zo de prullebak weer in. Vanmorgen heb ik een afspraak gehad met een opvoedpedagoog, eens zien of dat wat gaat opleveren. Maar ik maak me er niet druk meer om, hij krijgt ook niks anders. Hij kan eten wat wij eten, en anders heeft hij pech. Z'n toetje krijgt hij wel, tegelijk met ons. Ik hou me voor ogen dat hij uiteindelijk wel een keer gaat eten.
Hier ook geen strijd aan tafel dan maar niet eten. Wel proberen wij eerst een hapje groente en dan een hapje vlees en zo waar helpt dat hier maar goed voor hoe lang? Toetje krijgt hij altijd want het is geen beloning maar het hoort bij de maaltijd vinden wij. Hij heeft nooit wat anders gekregen en ook de avond fles was vanaf 1 jaar over en nooit meer gekregen.
Hier t zelfde principe als blup. Ook hier gewoon n toetje, maar wel als,wij er ook aan beginnen. Hier ook rond de 15 mnd die dip gehad. op zo.n jonge leeftijd kun je ze nog niet straffen of belonen door gern toetje. Ik ben er sowieso niet van want hoort bij de zuivel en ik zie t als onderdeel vd maaltijd en niet als beloning oid. Die periode gaat echt over, zoals gezegd geen strijd van maken. Je,wint t never nooit niet. Veel Kindjes nemen tot zich wat ze nodig hebben. Krijgt hij miss hien veel boterhammen? Kan ook wel ns schelen. als ik wist dat sem het niet lust, dat is maar,weinig, dan kreeg hij wel n boterham.
mijn dochter eet met fases slecht en dan weer erg goed, ik schep weinig op en als ze honger hebben vragen ze wel meer. werkt volgens mijn erg motiverend als de bordjes leeg gegeten worden want mijn dochter is erg trots als der bordje leeg is. eet ze niet wat ook vaak voorkomt tja dan heeft ze pech en krijgt ze naderhand ook niks. volgende morgen haald ze dan vaak wel de schade in met een boterham extra nando eet het liefst potjes maar vind hem al een tijdje oud genoeg om vers te eten en krijgt dus ook nisk anders. soms eet hij weken lang 2 of 3 hapjes en dan ineens eet hij weer goed. hij is een flinke jongen en hoop het met een vitaminepilletje toch een beetje te helpen zonder het niet eten te belonen ik dwing ze trouwens niet te eten. eten ze niet jammer, eten ze wel krijgen ze positieve feedback. aan toetjes doen we niet altijd en als we toetjes hebben dan krijgen ze dit wel gewoon net als ons.
Ik schep gewoon op wat ik denk dat ze nodig heeft eet ze ervan helemaal goed, eet ze niet ook prima en ruim zonder er iets van te zeggen gewoon weer op en ze mag gewoon een toetje mee eten. En ze krijgt ook gewoon nog fruit, biscuit of iets dergelijks voor ze gaat slapen met een beker melk. Ik vind het belangrijker dat het gezellig blijft aan tafel dan dat het bordje leeg is.
Met 15 maanden gaf ik hem wat anders of een fles pap, pas vanaf 18 maanden ong. ben ik het gaan negeren, daarvoor niet.
Ik ga ook geen strijd aan. Als ze niet wil eten dan niet, jammer dan. Ze krijgt standaard nog altijd een fles voor het slapen gaan, dus gaat niet met honger naar bed. Gelukkig heb ik een goede eter en zijn die buien sporadisch, en ach ik heb ook weleens een dag dat ik geen trek heb. Wel wil mevouw hier haar groenten niet als er ook vlees bij ligt, dan eet ze eerst het vlees en schuift de rest weg. Dus voortaan eerst aardappel en groenten en het vlees daarna.
hier zeker niks anders, geen toetje of fruit ook. Das ook je buik vullen, ze heeft door de dag genoeg melk en fruit gehad, dus het is puur om de honger te stillen, dan dus niks anders. het gebeurt hier overigens zelden.
Ik geef dus wel altijd een toetje (gewone yoghurt dan, geen superdeluxe toetje) of fruit. Dit zijn namelijk ook voedingstoffen en ik wil niet dat ie dat ziet als beloning of straf. Maarre, hier eet ie al nauwelijks sinds dat ie 8 maanden is, dus ja, ben wel wat gewend. Xandra1972, heel herkenbaar.
Negeren en aan tafel laten zitten, toetje krijgt ze wel, dat hoort er gewoon bij maar eet ze dan vaak ook niet. Het enige wat ze kan krijgen is een droog plak brood en vanavond heeft zij dan ook heerlijk zitten smullen van een kale volkoren boterham in plaats van aardappelen met bruine bonen en appelmoes en vla als toetje Gek kind! Overigens eet ze gemiddeld genomen heel goed, dus wordt er niet anders van als ze niet wil eten, een strijd maken we er in ieder geval niet van. Dan maar niet!
Als Giorgio niet wil eten negeer ik het gewoon en hij krijgt dan echt niks anders. Vaak wil hij zijn avondeten niet maar zeurt hij wel om een toetje omdat hij die super lekker vind. Hij krijgt deze dan niet van mij omdat hij dan weet dat als hij zeurt toch wel een toetje krijgt en zijn avondeten laat staan.
Pff even een paar regels frustratie. Ik haat het als kinderen gedwongen worden om te eten( Ben zo zelf opgevoed) en lust nog niet veel. Vind het altijd zo zielig als kinderen zonder eten naar bed worden gebracht. En niks meer gekregen hebben omdat ze hun avond eten niet op hebben, vind dat zo zielig. Een voorbeeld mijn zusje met haar middelste zoon heb er flinke ruzie om gemaakt en gehad die zetten het zelfde eten in de koelkast voor de andere dag van(mijn neefje kwam met zijn zakje spagettie mij te gemoet van ik moet dit nog eens eten) ik krijg het zelfde als gisteren omdat ik me bord niet leeg at. Dat vond ik afschuwelijk om te zien. Weet haar regels haar kinderen maar er zijn grenzen. Ach ja dit is een kleine voorbeeld er was natuurlijk nog meer gebeurt maar dit was de druppel. Hier ik maak er GEEN strijd van. Toetje mogen ze daarna gewoon hebben, En met zoonlief als het eens voor kwam dat hij zijn bordje niet leeg at.(Tuurlijk moedigde hem wel aan om de aantal happen van leeftijd te proberen en soms smokkelde hij er een minder of juist een paar meer naar binnen. En om een boterham vroeg dan kreeg hij die gewoon. Nooit moelijk gedaan. Met resultaat hij eet bijna alles mee. Nu met dochter ga ik het proberen het zelfde te doen. ( Elk kind is anders daar van ben ik me bewust) Tot die tijd probeer ik het zelfde te doen als bij haar broer. Maar nooit dwingen.
als ze niet willen eten, dan niet... toetje krijgen ze altijd, dit omdat zij weinig zuivel binnenkrijgen.. ik zie toetje niet als beloning maar als noodzakelijk iets. Maar eten is voor mij geen discussie punt. En ander eten krijgen ze ook echt niet. Vorige week een keer een boterham gekregen, we aten 's avonds friet en de dames hadden dat overdag al op (bij mac met de opvang) dus ze wilden niet nog een keer friet... nu wil ik ze dat niet opdringen, hadden we normaal gegeten dan hadden ze pech.