Wat doen jullie als je kind(eren) niet willen eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door SYRV, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nee hoor! :D Hier tenminste niet (meer).
    Heb het wel moeten leren hoor!

2. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    He miepie.. ik zie het nu pas! Nog gefeliciteerd met de mini2 :)

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Knoeien tijdens het eten is inderdaad geen issue. Vanavond heeft hij het grootste gedeelte van de maaltijd met zijn mes naar binnen gewerkt ipv vork. Ook prima.
    Spelen met eten is echt iets anders, dat mag niet. Hoe ik het verschil herken? Hij rijdt bijvoorbeeld vaak met een stukje vlees over tafel en zegt dan tuta-tuta. Dat valt bij mij in de categorie spelen:)
    Het grappige is dat bij ons wel de regel is dat hij aan tafel moe blijven. Als hij van tafel wil gaan als hij klaar is en ik vraag of hij nog een toetje wil, dan is hij heel resoluut in zijn antwoord ja of nee. Als hij ja antwoordt gaat hij altijd weer meteen rechtop zitten. Als hij nee antwoordt zet hij zich meteen af. Ik geloof dus echt dat hij daar een "overwogen" keuze in maakt.
    Van sommige eten soorten eten raakt hij echt van slag, vanavond de soep bijvoorbeeld, maar ook andijviestamp. Dan krijgt hij wel een boterham. Normaal gesproken is het geen probleem. Dan eet hij gewoon niet. Hij lijkt daar zelf ook niet echt wat om te geven.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Thanx! :D

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is ook een slechte avond eter al moet ik zeggen dat het de laatste dagen weer beter gaat(voor zolang als het duurt)
    Hij weet echt wat lekker is(pannenkoeken, patat, pizza)
    De laatste dagen eet hij gelukkig ook groente en aardappels al is het soms maar een paar hapjes.
    Vlees vind hij wel erg lekker.
    Toetje krijgt hij ook altijd, want wij zien dat ook als onderdeel van de maaltijd.
    Hij krijgt verder geen fles of zo meer.

Deel Deze Pagina