Help! tips gevraagd!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annetske, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wie kan mij helpen? het probleem is als volgt:

Mijn zoon is 3,5 jaar en presteerd het momenteel midden in de nacht wakker te worden en dan denkt hij dat het bijna ochtend is. afgelopen nacht ook weer. werd 11 uur wakker, dus ik even bij hem kijken en had een verstopte neus dus even neusdruppen want hij is verkouden. Nou ik weer naar bed, om 1.40 uur hoorde ik hem nog! lag hij te zingen. Ik er weer heen en zegt hij: het is bijna ochtend he? ik zei nee het is midden in de nacht iedereen slaapt. Nee volgens hem werd het bijna licht en kon hij bijna uit bed pfffff. Ben een beetje boos geworden en heb gezegd: Goed ik ga slapen en als jij niet slapen wil en wachten wil moet je dit zelf weten maar mama wil je niet horen! Iedereen slaapt dus mama wil en gaat ook slapen nu! Ik heb hem niet meer gehoord toen, maar of hij nog geslapen heeft? geen idee (denk het wel) nou je raad het al vanochtend ontzettend moe, dwars, huilen om alles dus 12 uur op bed gedaan in de hoop dat hij even goed slaapt en bij tankt.

Maar hoe leg ik een kind goed uit dat het midden in de nacht is? Ik zeg wel dat hij nog 6 uren slapen moet en dat de klok nog 6 keer rond moet (de grote wijzer, klokken vind hij heel intresant momenteel dus weer het verschil tussen de wijzers) Herkennen jullie dit? en hoe pakken jullie het aan? Mijn zoon heeft dit vaker en ja ik begrijp dat een kind van 3,5 niet weet wat een uur is, maar ik wil tips om het hem om een goede manier uit te leggen zodat hij weet dat het echt midden in de nacht is en niet ochtend nog.

PS hij heeft een kidssleep en blijft ook keurig in bed liggen zolang het schaapje slaapt op de wekker.
    Bedankt alvast!

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    een tijdje geleden zag ik hier op het forum de nijntje slaap trainer voorbij komen

nijntje slaaptrainer :
    "Leer je kindje spelenderwijs wanneer hij of zij uit bed mag komen. Je stelt zelf de tijd in wanneer Nijntje haar ogen open en dicht heeft. Heeft Nijntje haar ogen dicht? Dan moet je kindje in bed blijven! Zijn de oogjes open? Dan mag het kindje eruit!"

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een kidssleep dit is hetzelfde als de nijntje trainer. en mijn zoon blijft ook keurig in bed zolang het schaapje slaapt op de wekker. Hij roept als het schaapje wakker is. alleen midden in de nacht nu gaat hij wachten tot het schaapje gaat lopen terwijl hij dan nog wel 6 uren moet wachten ;) Hij denkt nl dat het dan bijna ochtend is en denkt dat de nacht er al op zit, terwijl ik nog maar net op bed lig haha. Hoe maak ik het hem goed duidelijk dat hij nog wel 6 uren moet slapen en dat het echt nog niet bijna ochtend is?

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Doet hij normaliter nog een middagdut dan?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vroeg ik me ook af, anders zou ik die iig schrappen.

6. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Wij hebben onze zoon een digitale wekker gegeven. We spreken af dat hij van bed af mag als het 7.30 is. Als hij 'snachts wakker wordt en 1 van ons gaat naar hem toe dan ropet hij vaak dat slapen zo saai is (:cool:)...dan geven we hem een kleine auto in bed om te spelen maar meenstal ligt hij na 2 minuten alweer te slapen..
    Middagslaapje zorgt er nu voor dat je komende nacht weer problemen krijgt lijkt me..

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Als het het trek overdag niet meer laten slapen of misschien een half uurtje later naar bed?
    Tijdsbesef ja humor is dat nog hoe zo erover denken haha.
    Ik heb hier een laat slaper dus komt niet midden in de nacht.
    Sterkte ermee voor je eigen nachtrust is dat ook niet fijn je ligt toch te waken lijk me!

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik lees even mee want heb hier bijna t zelfde probleem , tis alleen niet midden in de nacht maar wel s morgens heeeel vroeg ( afgelopen nacht was een uitzondering maar t was wel 5:00 ) "normaal"is het vaak 6:00 dat ie wakker is en niet meer wil slapen. Hij slaapt tussen de middag niet meer en doen hem s avonds al tussen 7:30 en 7:45 naar bed , later lukt echt niet !

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon ligt 's middags nog op bed, ik wacht het even af hoe het nu verder gaat. Blijft het zo, dan denk ik dat ik het ga inkorten of afschaffen. zat er zelf ook al over na te denken nl. Vanmiddag moest hij wel op bed, hij was kapot van de nacht er voor nl. ik hoop dat het nu goed gaat, ga zelf ook vroeg op bed even bijtanken ;)

10. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Over een paar maand moet hij er toch vanaf van dat middag slaapje..ik zal nu echt proberen om dat over te slaan. Even vergelijk..onze zoon is nu 3 jaar en bijna 8 maand..hij gaat om kwart voor 8 richting bed..nog verhaaltje en knuffelen..laat het 5 over 8 zijn dat ik bij hem weg kom. Dan slaapt hij tot half 8 8uur de volgende morgen.
    Wat zijn jullie tijden dan?

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zo onhandig dan. Ik zou ook kijken naar dat slaapje of die weg kan. Bijna mag hij naar school! WOW!

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    och dat slapen toch zeg.
    als baby heb je er al bij vlagen een uitdaging aan en dan nu weer.
    alyssa heeft ook van die periodes dat ze vaak wakker is en roept.
    van ons hoeft ze niet te slapen.
    klinkt heel raar, ik weet het.
    als alyssa niet wil slapen als ze naar bed moet doen we het avond ritueel en leggen we uit dat we naar beneden gaan en dat ze nog wel een boekje mag lezen of zacht mag spelen.
    zolang ze maar zachtjes doet.
    snachts werkt het eigenlijk net zo, ze heeft altijd een lampje aan omdat ze bang is in het donker.
    in het begin gebeurde het weleens dat ze teveel lawaai maakte, maar dan ging ik naar haar toe en zei haar dat ze zachter moest spelen/lezen.

sindsdien geen problemen meer. (afgezien van verstopte neuzen, nachtmerries en spoken)

liefs doris

Deel Deze Pagina