schimmelinfecties

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Noukie 81, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi mama,s mijn zoon van 20 maanden heeft sinds een maandje ongeveer bij zijn slapen een ronde "schrale plek" hij werd steeds groter, nu ben ik bij de huisarts geweest, en zij vertelde dat Tijn een schimmelinfecties heeft (van de hond misschien), nu heb ik zalf gekregen,maar het wordt alleen maar erger,hij heeft er geen last van, naar mijn weten dan.Kent iemand dit ook van jullie,heeft er iemand advies en tips voor mij,ben een beetje radeloos,ik wil er nl niet aan denken mijn hond te moeten wegdoen :cry: Is het een allergie dan zal het moeten,maar ik denk en hoop van niet. Oja zijn er misschien allergie testen voor kids ?Alvast Bedankt.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb als kind zijnde eens een schimmel opgelopen van een koe 8) Ik kwam regelmatig bij mijn overbuurman en die had koeien. De ha heeft toen ruim een maand lopen tobben en heel wat verschillende zalfjes voorgeschreven, maar de plek breidde zich van een klein rond plekje op mijn wang uit tot over heel mijn gezicht. Het was echt heel erg...Uiteindelijk heeft hij me doorverwezen naar de dermatholoog in het ziekenhuis en die hebben een stukje huid op kweek gezet. Daar kwam dus uit dat het een schimmel afkomstig van een koe was. Ik kreeg toen pillen en een spray en mijn huid knapte zienderogen op. Met 2 weken was het totaal onder controle en met een maand zag je er niets meer van..

Laat je dus niet te vaak afschepen met 1 of ander zalfje mocht de plek groter worden, maar vraag meteen een verwijzing aan voor de dermatholoog, die hebben toch meer verstand van dit soort zaken en behandelen veel gerichter naar het soort schimmel dat je kindje heeft...

En ik ging naderhand nog regelmatig naar de overkant en heb hier verder nooit geen last meer van gehad, dus geen allergie. Gewoon domme pech gehad :(

3. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    bedankt voor je antwoord,ben vandaag bij cb geweest en die vertelde dat het met die zalf beter moest worden en dat het los staat van een allergie voor honden pfff gelukkig. maar het ziet er al iets rustiger uit. Bedankt

Deel Deze Pagina