Wie heeft dit ook? Ik heb n dochter van 1,5 en echt alles is een strijd van eten tot douchen tot tandenpoetsen en slapen ik word er zo ontzettend moe en verdrietig van.. eten doet ze niet alleen als ze echt enorme honger heeft en dan nog altijd een halve boterham ze daagt me heel de dag uit eigenlijk doet ze de hele dag dingen die niet mogen zoals in de kasten klimmen met dingen gooien klimmen op speelgoed ,dvd speler zitten ,springen op de bank ,als ze dr zin niet krijgt heeft ze een enorme driftbui met schoppen slaan krijsen en dingen gooien als gevolg gisteren gooide ze voor me neus een glas water op de grond omdat ze geen ijsje kreeg.. in het begin kon ik er nog prima tegen maar ik betrap me er steeds vaker op dat ik schreeuw of geeneens zin heb om er iets van te zeggen en denk dan zoek je het zelf maar uit.. slapen doet ze smiddags niet meer en savonds slaapt ze pas tegen een uur of 23.00 zelf ben ik 26 weken zwanger en gewoon doodmoe wie herkent zijn of haar peuter hierin en wat doe je ertegen?negeren straffen ik heb zon beetje alles al geprobeerd maar t werkt allemaal totaal niet t lijkt wel met de dag erger te worden
Ik zie hier vaak, dat als ze dus moe wordt, dat ze dan idd allemaal dingen gaat uitvreten die niet mogen. Jouw kindje slaapt erg weinig voor een peuter van 1.5. Misschien dat je eens kunt proberen om haar toch eerder op bed te leggen?
hmm als anne zo doet.. gaat ze inderdaad rechtstreeks naar bed dat is meestal wel ee heel onsubtiele hint... maarja.. ze doet dat dan ook niet heel de dag rest van de dag als ze wakker en vrolijk is luistert ze prima geen idee dus.. je kan het allicht proberen of het beter gaat as ze meer slaapt maarja... dat moet dan wel lukken op zich is ze dezelfde leeftijd als mijn dochter en wij gooien dr stiekum ook wel gewoon op bed als ze geen zin heeft om te slapen dan speelt ze maar even in bed papa/mama even rust.. en soms valt ze dan toch nog in slaap.
Dat klinkt wel als pure moeheid eigenlijk.. En als je zelf ook niet helemaal fit bent, dan levert dat een hoop frustratie op.. Ik zou haar gewoon wel naar bed doen in de middag. Desnoods even een laten brullen, maar in ieder geval even de rust. Geen invloeden, niet tevaak kijken, en vaak slaapt mijn zoontje dan (na gebrul) wel goed. En dan 's avonds ook optijd naar bed. Want als ik het zo lees, loopt ze achter met slaap. En dat zou je dan moeten doorbreken.. Of is er een andere reden dat ze niet zo goed wil slapen?
Ik kan me er alleen maar bij aansluiten: op bed leggen. Als ze niet slaapt rust ze wel wat uit (ook al huilt/krijst ze eerst; uiteindelijk wordt ze vast wel rustig) en bovendien heb je dan zelf heel even tijd om tot jezelf te komen. Volgens mij moet je wel zien te vermijden dat je haar laat merken dat ze je echt boos maakt. Ze snapt niet dat jij kwaad wordt en dat is haar bedoeling ook niet, daarvoor is ze echt te klein. Ik probeer als ze een driftbui krijgt of een lastige dag heeft, alles lachend te doen. Eet ze niet? Dan eet ze niet, ik wordt er niet anders van (dat is natuurlijk niet zo, want ik vind het heel vervelend als ze niet wil eten, maar dat hoeft zij niet te merken). Als etenstijd voorbij is ruim ik de tafel af. Ze krijgt dan ook niets anders meer. En tussen zeven en half acht is het bedtijd. Nou gaat die van mij graag slapen inmiddels maar dat heeft ook wel eens ruim een uur geduurd dat ze moest huilen/krijsen en echt niet wilde. Bij haar werkte het het beste als ik m'n gezicht ook niet meer liet zien, want als ze me zag wilde ze er weer uit. Heel veel succes, ik hoop dat ze meer wil gaan slapen, want dat lijkt me het belangrijkste. Bovendien kun jij je rust wel gebruiken, ik weet hoe het voelt!
Tussen de middag absoluut op bed leggen. Dat hebben ze nog echt nodig. Isabella slaapt ook al een paar dagen niet overdag, maar ik breng haar wel gewoon op bed. Dan rust ze toch wel even uit. Gewoon volhouden. Laat maar even huilen en boos zijn. En je kleine weet heel goed dat jij er ook doorheen zit. Dus nu heel consequent zijn.
ik zou haar inderdaad ook echt gewoon op bed liggen smiddags. in de voormiddag kan je mss gewoon iets leuks met haar doen. samen kleuren of wandelen iets waarbij ze merkt dat ze echt de volle aandacht heeft ofzo. goed gedrag complimeren
Zo te lezen slaapt je kindje echt veel te weinig. En daar worden jullie uiteraard beide chagrijnig van. Las het middagslaapje weer in (consequent zijn! zelf ook even op bed gaan liggen, ivm je zwangerschap) en zorg dat ze 's avonds op een wat redelijker tijdstip naar bed gaat. Het zal even een heftige strijd zijn, maar liever een paar dagen flinke strijd dan nog maanden zo doorkwakkelen. Je kindje heeft rust nodig. Sterkte ermee!
probleem slapen heb ik al opgegeven vanaf de dag dat ze geboren is was slapen een drama...huilen en krijsen helemaal overstuur ze slaapt nog steeds bij ons in bed en wordt ook daar 6 keer wakker waarvan 2 keer voor een fles in dr eigen bedje lukt niet omdat ze na 2,5 uur huilen van ellende in slaapt valt maar max 15-20 min we hebben t zovaak geprobeerd als baby sliep ze overdag ook amper alleen als ik zelf mee naar bed ga slaapt ze overdag maar ipv makkelijker is ze alleen maar drukker als ze weer wakker is denken dan eet je maar niet gaat niet meer ze eet al vanaf een maand of zes slecht ,potjes heeft ze nooit gegeten fruit alleen maar een frutapura snack ze weegt 9 kilo dus ook niet echt gewicht te over soms moet ik dus wel een strijd aangaan anders blijft ze zon kleintje cb weet er ook geen raad meer mee en zegt ja dan maar flessen snachts nog als je met dr weggaat is het echt een heel lief leuk meisje ze praat goed en duidelijk dus achterlopen doet ze niet zodra ze beziggehouden wordt is het echt een schatje
Met het risico dat ik een verkeerde snaar raak : Ik zou toch nog een keer het slaapprobleem aanpakken als ik jou was, jullie hebben het allebei nodig! Misschien helpt het als je een schriftje neemt en daarin opschrijft hoe het gaat wanneer ze naar bed gaat (bijv: het is 12 uur en ze ligt net op bed, krijsen. 13 uur: het is stil. 13.15 uur: ze huilt weer. etc) Door precies op te schrijven wat er gebeurt, kun je wellicht een patroon ontdekken. In het meest gunstige geval merk je dat het verbetert. Vaak zie je dat niet als je er midden in zit, maar door het terug te lezen merk je het misschien wel. Het kan best een week of twee duren voor je echt verbetering ziet, maar het zou echt beter moeten gaan. Een kindje van anderhalf heeft gewoon slaap nodig. En een uitgerust kindje is beter te handelen; luistert beter en eet beter (over het algemeen, want ik heb zelf ook een heel slechte eter die wel veel slaapt ) Ik hoop echt dat je een oplossing vindt, want dit lijkt me slopend. Ook het feit dat ze niet in haar eigen bedje slaapt lijkt me erg vermoeiend. Misschien kun je dat op dezelfde manier doorbreken? Wat nogmaals volgens mij heel belangrijk is, is dat je het echt een poos volhoudt: consequent. Misschien wel twee of drie weken voor je verandering opmerkt. Heel veel succes met dit probleem, ik hoop echt dat het verbetert!
Helemaal mee eens jara. Het probleem zit mede in het slapen en bij jullie in bed slapen. Ze heeft jullie helemaal onder de duim. Ze manipuleert jullie volledig. Jullie zijn de baas en als jij zegt dat ze op bed moet dan moet dat. Huilen en krijsen hoort erbij. Je kunt de 10 minuten regel toepassen. Ik zou er inderdaad nu wel mee beginnen, voordat de baby er is.
Ik sluit me aan bij de rest. Zolang het slaapprobleem er is, kan je niet verwachten dat je iets aan haar gedrag kan veranderen. Ik snap dat je - als je het al 1,5 jaar probeert - daar ontzettend tegenop ziet, dus probeer hulp te regelen als je het niet ziet zitten. Maar als je het nu niet oplost, zal het alleen nog maar moeilijker worden. Heel veel sterkte!
Naar aanleiding van wat je schrijft zou ik je het advies willen geven professionele hulp in te schakelen. Opvoeden is niet makkelijk, daar heb je soms wel eens hulp bij nodig en dat is niets om je voor te schamen. Je hebt nog eventjes voordat je tweede er is. Gebruik die tijd nuttig! Succes!
Mama van Fien, ik mis helemaal de box in het hele verhaal.... Waarom zet je haar niet lekker een uurtje in de box 's ochtends, 's middags en 's avonds? Heb jij lekker even je handen vrij en kun je bijkomen. Huilt ze misschien in de box? Nou en? Daar word je vast niet vermoeider van dan de hele dag achter haar aan vangen, als ik het zo lees. Muziekje erbij, of voor mijn part een leuk kinderfilmpje. Box voor het raam zodat ze mooi naar buiten kan kijken. Proberen kun je het altijd. (psst, mijn oudste was ook zo'n druk eigenwijs baasje, maar ik heb hem tot ruim 2 jaar in de box gehad, 3x per dag een uurtje. Hij mopperde dan wel even vijf minuten, maar dan ging hij toch lekker spelen) Om de twee, drie dagen van speelgoed wisselen, blijft het leuk.
Jullie kindje is jullie de baas... Esmee is ook een driftigm pittig meisje die precies weet wat ze wil. Je moet proberen niet teveel toe te geven, anders gaat ze alleen maar verder! Heb je al eens geprobeerd haar op de gang te zetten als ze vervelend is? Ik ben met Esmee bij een paragnost geweest omdat ze ineens na de geboorte van Lars 's nachts steeds wakker werd en alleen stil was als we bij haar waren. We hebben haar echter nooit uit bed gehaald, dan moest ze maar huilen. Een kindje heeft grenzen en regels nodig en moet weten waar ze aan toe zijn, anders loopt het echt uit de hand! Ik zou inderdaad professionele hulp inschakelen, want dit kun je er echt niet bij hebben met een baby, je zit straks waarschijnlijk ook nog met twee nachtvoedingen!
Ik denk niet dat het hier alleen maar gaat om een druk, eigenwijs meisje. 's Nachts slaapt ze superslecht en ze gaat pas tegen 23 uur naar bed, overdag slaapt ze helemaal niet. Hier is meer aan de hand.
medisch gezien is ze helemaal in orde behalve haar allergie waar ze op dit moment bijna geen last van heeft de box hebben we nog wel staan maar dan gilt ze de hele boel bij elkaar het lijkt wel angst om alleen te zijn.. zodra ik dus smiddags naast haar ga liggen om te slapen of ze zit op schoot of we spelen samen een spelletje is er niets aan de hand ( behalve ongeduldig) wel kan ze zich slecht concentreren en wil alles tegelijk in het begin dacht ik dat ze gefrustreerd was omdat ze niet kon praten nu ze kan praten weet ik ook niet hoe ik het handig op kan lossen zeker niet straks met twee kindjes! ik kan immers niet de hele dag met haar spelen op het moment laat ik haar heel veel helpen zoals bv met koken krijgt zij ook een pannetje en een lepel en dan vermaakt ze zich prima het probleem begint pas zodra ze geen aandacht krijgt of haar zin niet krijgt..
Weet je wat ik denk. Zij is de baas thuis! Je zegt zelf al dat je het slapen hebt opgegeven. Zij weet dat je dat hebt opgegeven en gaat jou nog meer testen op andere vlakken. Ga eens voor jezelf na samen met andere moeders wat een gezond ritme is voor een kleine van die leeftijd. Dwing vooral jezelf om je eraan te houden. Leg haar steevast op bed op een vast tijdstip. Ze zal gaan schreeuwen gillen etc, vertel haar wat de bedoeling is, en ga zelf in de tuin staan of op het balkon om haar 10 minuten niet te horen. En sorry maar 23u naar bed voor die leeftijd is echt veel te laat! Ik snap dat je het op een gegeven moment niet meer weet. Ik weet niet of je moeder of iemand anders je kan helpen hiermee want het zal een flinke klus zijn, vooral heel verwarrend voor je meisje. Die tip van bijhouden wat er gebeurd vind ik ook een hele goeie. Misschien ontdek je een patroon. Maar belangrijk is dat je de rollen gaat omdraaien. toen Dano anderhalf was, had hij een moeilijker periode met eten, hij wilde vooral zelf doen. merendeel lag op de grond, maar uiteindelijk kwam er steeds meer in zijn mond. Misschien heb je er wat aan maar dit is de dagindeling van dano. 8:00u haal ik hem uit bed, 8:15u krijgt hij een boterham in kleine stukje en een bekertje melk en eet en drinkt het zelf, als hij afgeleid is, zeg ik hem dat ie lekker moet eten. Als hij gaat klooien met eten en niet wil haal ik zijn bordje weg. (nu kan Dano dat hebben want die weegt bijna 15 kilo) 8:45u Zeg ik tegen hem, kom we gaan naar boven aankleden. Dan loopt hij naar de trap en klimt zelf omhoog. Dan kleed ik hem aan en gaan we samen onze tanden poetsen, hij mag eerst zelf poetsen en daarna doe ik het, 9:00u Hij gaat lekker spelen, en soms om 9:30 de teletubbies kijken, meestal rommel ik dan wat in huis. 10:00u Of we gaan de eendjes eten geven wat ik van te voren aankondig of we gaan boodschapjes doen, gewoon even de deur uit. 11:00u Dan snijd ik een stuk fruit, of ik blender het met melk erdoorheen zodat hij fruit kan drinken. en anders eet hij zelf de fruit op. Daarna gaat hij weer even spelen. 12:00 Geef ik hem brood maar meestal eet hij bijna niks 12:30 Dan zeg ik kom, we gaan naar boven naar bed. Dan loopt hij naar de trap en klimt weer omhoog. Meestal slaapt hij 2 a 2,5 uur. 15:00u Krijgt hij als hij niet goed gegeten heeft om 12u alsnog brood, meestal gaat dat er wel in. 15:30 Soms gaan we nog even in de tuin spelen of de deur uit, en soms gaan we samen spelen met megabloks ofzo. Of lekker muziek aan en dansen. 16:00 Krijgt hij een koekje of cracker 17:30 Krijgt hij zijn avondeten, en dat wil hij vooral zelf doen! 18:45 Dano gaat maar 1x in de 2 a 3 dagen in bad, maar dan doen we dat lekker uitgebreid, pyjama tanden poetsen aan dan nog even papa kusje geven en dan ligt hij tussen 19:15 en 19:45 echt in bed! Drinken krijgt hij de hele dag door, hij vraagt er nu zelfs om. Dano is ietsje ouders als jouw meisje, maar het ritme is eigenlijk al maanden zo. Misschien moet je ook niet alles tegelijk aanpakken, maar punt voor punt, bijvoorbeeld eerst het slapen gaan, en laat dr tandjes maar even voor wat het is een paar dagen. Ga niet teveel de strijd aan. zodra daar wat meer rust is kun je bijvoorbeeld andere punten gaan aanpakken
Owja en dat slaap gebeuren, gewoon op bed leggen in het begin zal ze krijsen, dan zal ze gaan spelen als ze maar in bed blijft. Dano heeft ook weken lang slecht geslapen, maar wat er gebeurde gebeurde hij ging naar bed. nu heeft ie er de brui aan gegeven en gaat toch maar slapen. Mama heeft gewonnen
Ik zie ook moeheid bij jou kindje, die van mij slaapt tussen de middag, als ik dat niet doe dan word ze ook erg vervelend. Ze hebben zoveel energie op die leeftijd, dan hebben ze hun rust echt nodig. En die van mij gaat om 7 uur naar bed tot de volgende dag 7 uur, als ze om 11 uur nog niet wou slapen, hup gewoon in bed liggen dan krijst ze maar even de oren van de kop eraf, zo hebben wij dat ook gedaan.