5 weken zwanger en al 1 kilo aangekomen...!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sjoeke, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjoeke

sjoeke Lid

29 jun 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben van ons 3e wondertje. Ik ben toen direct gestopt met roken en heb heb er helemaal geen moeite mee. Het enige is... ik ben al 1 kilo aangekomen terwijl ik véél gezonder ben gaan eten.
    Ik ben al veel te zwaar (BMI 31) en wou juist tijdens de zwangerschap niet te veel aankomen, maar het begint niet goed :x. Ik hoop niet dat dit door zet :(..
    Sorry meiden moest even mijn hart luchten...:p

Liefs Sjoeke

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Gezond blijven eten, en met mate en dan moet het vast goed komen. Hou er alleen rekening mee dat je waarschijnlijk wel ietsje aankomt van het stoppen met roken omdat je spijsvertering veranderd. Maar super knap dat je bent gestopt! En gefeliciteerd natuurlijk :)

3. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Inderdaad! Echt super dat je gestopt bent!
    En dat je nu 1 kilo aangekomen bent... wat is dat nou 1 kilo?
    Misschien is je stoelgang anders? En mijn gewicht bijvoorbeeld... schommelt altijd wel met 1 á 2 kilo.
    Gewoon gezond blijven eten en gewegen, maar ik snap wel dat je, je zorgen maakt. ik heb zelf ook een bmi van 31 en ook 5 weken zwanger :D

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Goed dat je ook gestopt bent....ik ook..:D

Het kan best dat jij in het begin veel aankomt en op het laatst niet meer.
    Ben zelf 21wk en pas +- 2,5kilo aangekomen.
    Volgende week weer op de weegschaal.

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    is je gewicht normaal dat iedere dag exact gelijk? 1 kilo kan ook door net even wat meer gedronken, of vocht vasthouden, warm weer, volle darmen e.d. komen, toch?? wat is nou 1 kilo.
    maar goed, ik snap natuurlijk dat je niet nu al wil aankomen, maar gestopt met roken (goed!) en net zwanger (gefeliciteerd), dat doet wel wat met je lijf toch? zou ik graag een kilo voor over hebben en misschien nog wel meer ;)

6. sjoeke

sjoeke Lid

29 jun 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk!!! We zitten in precies hetzelfde schuitje :D...
    Ik mocht normaal gesproken graag een zak chips maar die laat ik nu mooi in de la liggen voor mijn mannetje. Ik heb eigenlijk ook helemaal geen behoefte meer aan slechte dingen tussendoor... Ik heb gister een blender gekocht, we gaan dus heerlijke smoothies maken i.p.v chips e.d eten..
    Wanneer ben jij uitgerekend? Ik op 8 mei '13.
    Ik mag 2 oktober voor het eerst naar de VK. Best spannend hoor ondanks dat het de 3de is...

7. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Wat een super goed voornemen smoothies maken. Ik heb ook wel ergens een blender liggen ;)

Ik ben volgens mijn berekeningen rond 5 á 7 mei uitgerekend. En mag 3 oktober naar de vk! Dit is ons tweede kindje, maar ook een tweede vind ik inderdaad weer spannend haha.

Wat leuk een 3e kindje al!

Ik probeer ook zo min mogelijk te snoepen, maar ik kan mezelf niet alles ontzeggen, dus ik eet heus nog wel een boterham met hagelslag of een handje m&m's, maar ik probeer het wel te beperken. Voor mijn zwangerschap was ik begonnen met hardlopen, maar twijfel een beetje of ik nu moet doorgaan daarmee of toch wat rustiger gaan wandelen bijvoorbeeld, want de laatste keer voelde ik me niet heel prettig.

En eigenlijk leek het me nooit iets... maar misschien ga ik wel op zwangerschapsgym ofzo hahaha dan ben je toch bezig... Jij nog zoiets van plan? Of doe je al een sport?

8. sjoeke

sjoeke Lid

29 jun 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    .

Smoothies zijn heerlijk ( Voorheen deed ik het met de staafmixer ). Ook mijn dochter is er dol op. Ik maak dus een grote hoeveelheid met allemaal vers fruit en vers fruit uit de diepvries... Heerlijk

Die boterham met hagelslag eet ik ook nog rustig hoor :D. Ik wil alleen niet meer snaaien. Af en toe wat lekkers moet toch kunnen dacht ik zo...

Elke zwangerschap vind ik weer spannend. Mijn zusje en schoonzusje hebben vlak na elkaar een miskraam gehad en dat maakt het nog weer extra spannend :(.

Sporten doe ik niet aan... Zal er toch eens rustig aan moeten beginnen.. hihihi.

Het lijkt mij leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden van onze ontwikkelingen en frustraties ;)

9. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Dat lijkt mij ook leuk! :)

Hé bah wat naar van die miskramen van je familie. Daar is toch elke vrouw bang voor denk ik. Hetzelfde dat ik nu al zenuwachtig ben omdat moeders voor moeders komt haha het zal je maar gebeuren dat de test negatief is ofzo.

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Hier nog een met te hoog bmi.. eerste zwangerschap bij 6 weken al 4kg zwaarder ook ik dacht nou tel meer uit dat word +30kg ;) niet dus.. met 7.5mnd nog steeds enkel die 4 erbij.. laatste weken nog 7 aangekomen van t vocht.. maar mn buik groeide mn kont enzo vielen af.. na bevalling -12 kg en viel nog meee af ...

Deze zwangerschal sta ik op -5kg en mn buik is nu niet zo groot iedereen zegt je bent afgevallen in je gezicht.. dese keer wil ik bv geveb als t lukt dus veewacht dat ik er nu nog beter uit kom qua gewicht dan na de eerste ;:) gek genoeg zat ik na de zw beter jn mm vel dan ervoor! Benen en kont waren prima namelijk.. toen hormoontjes op peil warem kwam t helaas wel weer net zo hard terug snik :(

11. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hier vantzelfde... Toen iK wist dat ik zwanger was ben ik ook onmiddellijk gestopt met roken en ik snoep niet en eet gezond en kwam ookal onmiddellijk wat kilo's aan... Het is jammer maar het is voor de goeie zaak hè :)

12. sjoeke

sjoeke Lid

29 jun 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is ons 3de kindje. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap rond de 25 kilo aangekomen en bij de 2e zwangerschap maar 10. Hoe groot kan het verschil zijn :p...
    Ik voel me verder prima, geen misselijkheid o.i.d alleen af en toe een beetje moe maar dat mag ook als je al mama bent van 2 kids en ook nog eens op de kinderen van een ander past :D.

13. sjoeke

sjoeke Lid

29 jun 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL

Het is zeker voor een goede zaak, ik had het alleen liever anders gezien :p. We zien wel hoe het loopt....

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik kwam ook heel snel aan bij deze beeb tot ik 8+ weken was en ik enorm ging overgeven.
    Toen zat ik al snel in de -5kg..
    Dus het zegt allemaal nietzoveel.

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hihi....bij mijn eerste kindje ben ik in 4 weken 5 kilo aangekomen door het stoppen met roken. Uiteindelijk maar 10 kilo aangekomen, dus het kan allemaal heel erg meevallen hoor;)!

16. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Wat een herkenbaar topic....hier ook al +1kilo maar ook gestopt met roken van 20a25 naar 0 YEAH!
    Wil toch gezonder eten(net chips op hihi) maar de blender vis ik ook maar even uit de kast!goed idee....
    Ik hoop ook dat ik niet teveel groei bmi 28/29 oei!

17. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Op 5 weken was ik al 2 kilo bijgekomen. Echt wel schrikken. Nu op bijna 20 weken 4,5 kilo. Het valt dus wel mee. Het wil dus idd niets zeggen. Mijngewicht schommelt ook heel hard. Zolang ik maar niet altijd aan de vreetbuien toegeef....

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    weet niet of mensen al gereageerd hebben met het volgende... maar als je stopt met roken, dan veranderd ook je stofwisseling.. Ondanks dat je niet meer zou gaan eten, vertraagd je stofwisseling wel, dus kan het goed dat je aankomt.

Ik ben, vordat ik stopte met roken, eerst gaan lijnen... 5 eraf.. (was wel te zwaar bmi rond de 30) toen ik stopte met roken 4 erbij... toen ik zwanger werd (wat ruim 8 maanden later was) ben ik niet heel veel meer aangekomen zit nu op 6.2 kilo

Gewoon niet meer eten dan normaal, want dat is niet nodig, gezond eten en gevarieerd daarintegen weer wel! Succesmeid!

19. sjoeke

sjoeke Lid

29 jun 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaaaaa, inmiddels +2 kilo. Gaat me wel een beetje te snel hoor.
    Als je stopt met roken veranderd inderdaad de stofwisseling maar dat ik dan zo snel moet groeien vind ik niet leuk :x. Ik heb wel het idee dat ik vocht vast hou. Mijn ringen kan ik bijna niet meer af krijgen. Dat wordt nog wat :(
    Ik heb de hele week gewoon gezond gegeten, terwijl ik voor de zwangerschap bijna elke avond een halve zak chips leeg at, alleen in het weekend hebben we gesnackt.

Zo, ik heb weer even heerlijk geklaagd...:p

20. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Hey Sjoeke,

Hoe is het nu met je? bijna 2 weken sinds je laatste post?
    2 kilo lijkt natuurlijk veel in het begin, maar als het puur door het stoppen met roken komt dan doe je er toch niks tegen :( en wat dan nog als je met 12 weken 5 kilo aangekomen bent? Ik snap dat je dat niet leuk vindt, maar misschien loopt het even snel toe en blijft het daarna stabiel zeg maar. Zolang jij gezond blijft eten en zo weinig mogelijk zout/drop etc... ivm vocht vasthouden? Zal de schade echt wel meevallen.

Hier helaas (gelukkig?) misselijk dus nog niks bijgekomen. Maar ik ken mijn lichaam.... de vorige keer kwam ik op het laatst pas veel aan.
    En ik let nu ook niet op wat ik eet eerlijk gezegd omdat ik soms al blij ben dát ik eet ivm misselijkheid.
    Maar eerst was ik iets meer dan 1 kilo aangekomen en dat is er wel weer bij.

Als ik mij een dag minder misselijk voel dan probeer ik wel op te letten wat ik binnen krijg, maar wel moeilijk hoor. De zin in lekker eten is zooo erg hahaha. Vorige zwangerschap had ik ook vooral zin in lekker vet eten patat, kaassoufle, mac mmmmmm het was niet aan te slepen :$

Deel Deze Pagina