Mn man alweer ziek, of "schoolziek??"

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovelylonnes, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Pfff, ik weet het niet hoor.
    2 weken geleden was onze zoon ziek, het heersende rotavirus. Hij heeft dagen overgegeven en diaree gehad. meteen was mn man ook ziek. lees, hij had 3 keer met diaree op de wc gezeten en is towen maar ziek naar huis gekomen en op bed gaan liggen. de volgende dag was hij alweer zo goed als beter.

Nu begon mijn buik gister vervelend te doen, maar ik ga dan gewoon door. Ben ten slotte mama van 2 en dan kun je niet ziek zijn.
    Savonds en snachts was Justin WEER ziek, nadat hij overgegeven had ging hij weer slapen. Ik dacht dat de frikandel niet goed gevallen was of dat ik nodig het vet moest vervangen.
    Maar nu heeft hij net WEER overgegeven! en ik vind hem wel weer warm.
    Maar ook papa ligt weer op bed, terwijl hij gister niet meegegeten heeft. Maar overgewerkt en de shoarma was niet goed gevallen... ;)

Nou is dus mijn vraag, kan je het rotavirus 2 keer krijgen zo kort op elkaar? Of zou Justin idd niet lekker zijn van de frikandel en is mijn man wel erg makkelijk met thuisblijven?:(

Nu moet je weten dat hij al maanden maar halve dagen gewerkt heeft vanwege zijn nek, ze dachten aan een nekhernia maar het blijkt niks te zijn. Heeft vooral te maken met stress. Tevens heeft hij het TOTAAL niet meer naar zn zin op zn werk. Hij werkt pas 4 weken weer volle dagen, en van die 4 weken had hij al een week vakantie.
    En ik hou van hem hoor, al 10 jaar, maar zo ken ik hem niet. In december was hij ook al een week ziek....
    Het maakt me ook wel een beetje boos, ik voel me ook niet zo lekker maar ik moet wel gewoon naar beneden met 2 kinderen, om ze te verzorgen, poepluiers verschonen en kots ruimen...
    Met liefde hoor, maar ik slaap al maanden niet, liet mn man ook met de nachtvoedingen netjes liggen en deed alles alleen. Dat breekt me nu op en toch is HIJ weer degene die in zn bedje zielig ligt te doen??

Heb ik niet genoeg vertrouwen in mn man??:(:(:(

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik denk, als ik het zo lees, dat je mannetje tegen een burn out aan zit en ik zou dus ook aan de bel trekken voordat ie hem echt te pakken heeft, want dan ben je wel even zoet...

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    helemaal eens met onsukkie! dit hoort zich niet goed aan! ik herken mezelf een jaar geleden in jouw man nu!
    dit gaat de verkeerde kant op als hij niet snel een flinke draai geeft aan zn carriere / gemoed. hetgeen ik je mee wil geven (want we weten natuurlijk niks zeker of het ook wel zo is) benader hem hierover heel rustig en kalm, probeer een zwakke plek te vinden voor een ingang...ik weet van mezelf dat je in deze 'fase' niks wil horen over een burn-out / depressie of wat dan ook! en al helemaal niet over een arts...een meest voorkomen symptoom is ontkenning! houd hier rekening mee. Begin desnoods over jezelf, dat jij, (praat in 'ik' vorm) je niet lekker voelt bij de situatie, je voelt je lichamelijk ook niet lekker, en wilt het liefst ook in bed blijven liggen.... misschien krijg je dan een opening...
    meid ik weet natuurlijk niet of het zo is, jij kent je mannetje het beste, maar hoop als je de situatie herkent dat je wat hebt aan mn tip.... suc-6

liefs Poemel

4. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    #4 Lovelylonnes, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
    thanx
    Hij is oook druk bezig een andere baa te zoeken (al vanaf de zomer) maar dat gaat niet zo makkelijk!!
    Hoe herken je de voorsymptomen van een burn out?

HEb zojuist een stress-test gedaan uit zijn ogen, en dan krijg ik idd de waarschuwing dat hij tegen een burn-out aanzit...
    Kun je hiervoor de huisarts bellen?

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    stresstest uit zijn ogen? ok dan. en die heb jij afgenomen? hoe zie ik dat voor me?

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Jazeker kun je daar de ha voor bellen, maar ik denk dat hij vooral die stap moet nemen.

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

denk dat voor justin die frikandel net ff iets te heftig is geweest nadat die net ziek was geweest
    als ik aant overgeven ben geweest dagen lijkt me een frikandel net ff iets te vet, dus waarschijnlijk dat het er weer uit kwam of hij was gewoon niet helemaal opgeknapt nog

met je man, ja heb een goed gesprek met hem en mischien kan je hem helpen met zijn probleem ik zou geen ha voor me mannetje moeten bellen...succes meid

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Even buiten de burn-out, maar over de buikgriep. Hier heb ik vorige week woensdag buikgriep gehad. Misselijk-overgeven. Donderdag was het over. Voelde me zo goed dat ik nog met collega's uit eten ben geweest. Vrijdag lag ik weer plat met buikgriep, weer overgeven en diarree. Zaterdag weer beter, zondag ging ook prima, maar maandagavond weer hetzelfde liedje. Weer overgeven. Ondertussen zijn zowel mijn dochter en man ook ziek geweest.
    Het is een rot virus wat heel lang kan blijven hangen in je huis aan deurknoppen/wc etc.
    Heb hier de hele tent schoongemaakt met Dettol, dus hoop dat ie nu voorgoed weg is en was mijn handen echt 100 keer per dag. ben zo bang dat het weer terug komt.

Normaal ben ik nooit ziek en nu drie keer vlak na elkaar. Het is echt een rotvirus.

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier ook allemaal 2 keer achter elkaar die buikgriep, dus het kan wel.

10. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Het is 2 weken geleden dat ze het hadden...
    En over die stresstes, ja ik weet van bijna alles wel wat hij zou antwoorden, omdat we heel veel samen praten.
    Ik weet dus dat hij zich niet lekker in zn vel voelt en dat het zweet m uitbreekt als hij naar zn werk moet. Maar wist niet dat dit tekenen kunnen zijn van burnout.
    Maandag gaat hij naar de huisarts om het hem voor te leggen, want hij is wel erg vaak ziek en voelt zich gewoon niet goed...

11. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    is die stresstest niet dat je ogen bibberen, als je naar 1 kant kijkt?
    kan me vergissen...

goed dat hij naar de huisarts gaat, vooralsnog is hij/zij de enige wat een burn-out o.i.d. kan vaststellen!

succes meid

xxx

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Nooit verkeerd om bij een huisarts langs te gaan!
    Maar mijn mannetje is dus in december en januari een aantal keren flink ziek geweest!
    In december zelfs 2 weken thuis gezeten, weer aan het werk gegaan en na een halve dag werken naar huis gestuurd omdat hij stond te tollen.
    Weer een week thuis geweest, weer aan het werk gegaan.
    Januari weer vanuit het niets over geven! De hele dag, dacht dus ook dat het aan het vet lag>??Misschien te oud?? Hij had dus snack gehad...
    Maar na 2 dagen was hij er weer..
    Een week later weer het zelfde liedje! Heb me toen ook afgevraagd hoe het toch kan.
    Maar het is nou weer goed.
    Dus het kan wel hoor dat ie achter elkaar ziek word...

13. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    De mannen die ik ken zijn altijd heeeeeeeeeel zielig als ze "ziek" zijn (2x hebben geniest...). Vind ik ook lastig om het geduld voor op te brengen omdat ik zelf ook zo iemand ben die gewoon door gaat.
    Maar als jij je man de afgelopen 10 jaar niet zo kent is er inderdaad waarschijnlijk iets anders aan de hand.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Klinkt inderdaad erg als een aankomende burn-out. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar heb ook een vriend die zijn werk niet zo leuk meer vindt en zijn best doet er zin in te maken, en het klinkt herkenbaar. Hij heeft vandaag een afspraak gehad met een loopbaancoach, en dat vond hij wel fijn. Misschien ook wat voor jouw man?

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mannen zijn "als" ze ziek zijn gewoon erg zielig! zo heb ik een dag of 3 buikgriep gehad, mijzelf spuugmisselijk voelen, heel veel overgeven en diaree enzo. maar werk fulltime en ben daarnaast ook fulltime mama en huisvrouw (lees ik werk 38u, heb een zoon, ben 26 weken zwanger en moet ervoor zorgen dat het huishouden op orde blijft) dit zonder te zeuren! en als ik dan savons in de bank kruip en zeg dat ik vroeg naar bed ga krijg je te horen: Ben je ziek moppie? niet aanstellen hoor...
    1 dag later werd meneer "ziek" ... meteen 1 week thuis gebleven van het werk, 3 dagen op de bank gelegen (huishouden? ik ben ziek hoor! :p) en de andere 2 dagen was hij allang weer beter maar bleef ook maar gewoon wat thuis. zo zijn mannen denk ik :D

Deel Deze Pagina