Wat doen jullie bij een paniekaaval???

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Zooooo herkenbaar!

Allereerst ben ik het met de anderen eens dat jouw vriend echt juist datgene doet wat hij dus NIET moet doen. Het zal voor hem misschien machteloosheid zijn, omdat hij niet weet wat hij moet doen, maar dan kan hij maar beter niets zeggen en gewoon even een arm om je heen slaan of wat water voor je halen ofzo.

Maar goed, ik heb een behoorlijk verleden met paniek- en angstaanvallen. Had geen idee hoe ik eruit moest komen. Totdat ik Repairing Balance tegenkwam. De therapeut die mij heeft behandeld zei tijdens de intake dat ze 100% zeker wist dat ze mij kon helpen. Ik heb me er toen volledig op gestort, en inderdaad: het gaat zoveel beter! Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een aanval heb gehad.
    Misschien is dit ook wat voor jou? Kijk eens op http://www.reparingbalance.nl.

Sterte meis, en als je meer wilt weten over rp, kun je me altijd nog een prive berichtje sturen.

2. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    het begint te beteren, net telefoon gekregen van mijn moeder dat ik gerust mag komen logeren omdat mijn vriend altijd laat thuis is. Dus ben ik straks niet meer alleen.

3. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Goed zo meid. Ga lekker naar moeders, helpt mij ook meestal als ik me niet prettig voel, lekker naar moe:D Doe je voorzichtig?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Verstandig van je om naar je moeder te gaan. Dan heb je in ieder geval een vertrouwd persoon om je heen. Rustig aan hoor meid, en onthoud heel goed dat er niks maar dan ook echt niks met je kan gebeuren tijdens zo'n aanval. Het is puur je ademhaling waardoor je die rare dingen voelt en zo in paniek raakt.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb dat ook een tijd gehad. Vooral snachts als ik sliep, werd er dan wakker van.. 1 keer met tranen in de slaapkamer van mn ouders gestaan, woonde toen weer even thuis na de breuk met mn ex.
    Kreeg ook betablokkers van de arts, werd in de gaten gehouden met hartfilmpjes ect ect.
    Enige wat je kunt doen tijdens zo'n aanval is proberen rustig te worden en laten afleiden door dingen die om je heen gebeuren, rustige dingen.
    rustig adem te halen.. duurde bij mij altijd 2 uur voor ik weer mezelf was...
    vooral de nachtelijke aanvallen waren een ramp... ik wist nooit waar ik het zoeken moest.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

heb je een pb gestuurd. Maar inderdaad lekker naar je moeder. Ik noem het maar het vertrouwde nest waar je uitkomt.

7. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Je vriend is niet lief..Ik heb zelf ook verschrikkelijk last van paniekaanvallen en gebruik ook antidepressiva. Krijg het vooral van stress. Wat heel goed helpt is als mijn vriend me troost en ik even flink kan uithuilen. Dan is het soms meteen weg! Ik hoop dat je vriend dit gaat inzien..Als ik alleen ben huil ik dan ook wel even,dat helpt ook goed. Vaak is het bij mij ook te doen als ik teveel op de bank ofzo zit. Ik ga dan meestal iets doen,ff naar buiten ofzo. Helpt ook goed!! Succes er maar mee. Stomme paniekaanvallen.:( Ben soms zelfs naar de EHBO in het zkh gegaan vroeger omdat ik niet wist wat ik had en dacht dat ik gek werd!!:$

8. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    he meid ik weet wat het is paniek aanvallen ik heb ze zelf nog maar heeel soms.had eerst ook heel erg.ik kan je zeggen blijf rustig hoe meer je op je adem ga letten hoe erger het word.en van je vriend is niet fair.bij mij is het de kop gaan kosten wat betrefd relatie;).denk aan je eigen meid:)en niet googlen want dan word je helemaal gek van kan ik je adviseren:)

9. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik heb de cursus "paniek! geen paniek..." gedaan en dat heeft enorm geholpen! Nu kan ik dus een paniekaanval herkennen en er op reageren. Af en toe valt het nog niet mee, maar over het algemeen komt het nooit meer heftig voor. Nu voel ik het opkomen; ik herken een paniekaanval en probeer hem weer af te laten glijden door te relativeren.

10. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Hé, ik vroeg me af hoe het nu met je gaat? Heb je nog last gehad?

Ik doe altijd als ik last van paniek heb en op het punt sta te gaan hyperventileren, dat ik heel rustig ga zitten, een hand op m'n buik leg en dan door m'n neus naar m'n hand toe adem. Dan ga je vanzelf rustiger ademhalen. Heb ik van m'n psychologe geleerd toen ik daar in therapie was voor m'n paniekaanvallen.

Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is!

11. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Oja ik heb trouwens cognitieve gedragstherapie gedaan, maar dat is omdat ik er agorafobie bij heb.

12. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    hallo,

ik ben al terug thuis, kon niet langer blijven logeren, dus nu zit ik terug zo eenzaam en alleen.

Mijn zoontje is hier wel, maar daar kun je natuurlijk nog niet volwassen tegen praten.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn vriend pakt mij beet..
    hij legt altijd mijn hoofd op zijn borst..
    en dan gaathij met zijn handen over mijn rug vrijven
    ik wordt daar meestal wel rustig van .. zodat ik die pijn op me borst neit meer voel..
    en zodat ik zijn ademhaling kan volgen ..
    zijn ademhaling is vrijwel heel rustig..
    hij pakt dan meestal een deken en legt die over me heen
    want als het eenmaal voorbij is .. ben ik helemaal op.. enval ik meestal i n slaap ..

14. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Hoi Christy,

Wat vervelend dat je weer alleen thuis zit. En het weer werkt ook al niet mee, tenminste: hier regent het en is het somber.

Ik kan helaas zo op afstand weinig voor je doen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen! Ik weet hoe het is om in je schoenen te staan.

Knuffel voor jou!

15. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hier regent het ook, zoontje ligt in bed nu.

en vriend komt vandaag weer laat thuis, maarja aan hem heb ik toch niets.

16. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    En vriendinnen, of misschien een buurvrouw? Misschien niet iemand om je verhaal bij te doen (kan wel, maar weet niet of je dat zelf wilt..), maar misschien fijn om een praatje te maken, even ter afleiding?

17. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    goh, mijn "vriendinnen" lieten me 1 voor 1 stikken na de bevalling en een buurvrouw heb ik niet, enkel een buurman en die is gaan werken.

18. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    ach meisje toch... het zit je ook echt niet mee..
    ik wilde dat ik meer voor je kon doen...

ik hoop dat voor jou de zon gauw weer gaat schijnen (letterlijk en figuurlijk)!!!!

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heb je ook nog met je vriend gepraat over hoe hij doet tijdens zo'n aanval?

20. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ja, hij vindt dat ie niks verkeerd heeft gedaan en dat hij kwaad is geworden omdat ik hem heb bedreigd zegt ie.

Ik heb gewoon gezegd dat als hij me niet kan/wil helpen dat ik dan een ambulance ging bellen omdat ik het simpelweg niet meer aankon. Dat was tijdens een paniekaanval.

Deel Deze Pagina