krampjes of toch iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nannie, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo,

Brenden is met 34 wk en 1 dag geboren. Hij is nu inmiddels 6 wk oud dus zou nu 40 wk zijn. Hij heeft echter sinds ruim 3 weken (2 dagen voordat hij uit het ziekenhuis mocht en zelf zijn fles ging drinken) last van "kramp" Hij ligt de hele dag te kreunen met een rood hoofd en heeft echt enorm veel pijn. Soms haalt hij ineens heel hard uit en gaat dan weer verder met kreunen. Cinababy geprobeerd en abc Dophilus. Het gaat alleen van kwaad tot erger.
    Sinds een paar dagen zijn zijn flessen ook teruggelopen van 165 cc naar +/- 100 cc. Gewoon omdat hij te moe is doordat hij wakker ligt van de pijn. Hij zit aan de nutrilon omneo maar ook dat werkt niet.

De kinderarts heeft nu 2 opties
    1. zijn ontlasting is toch niet goed en darmpjes raken verstopt (poept 1 keer per dag niet hard en niet waterig)
    2. hij heeft last van reflex dwz zijn zuurbranden loopt terug in zijn slokdarm waardoor hij veel pijn heeft...

Bij de eerste optie krijgt hij lactulose dat heeft hij nu sinds 2 dagen. Hij poept nu wel vaker maar er komt maar weinig uit. Het zijn echt flutsen die eruit komen. hij huilt nu alleen maar heftiger en vooral als hij plat ligt krijgt hij last.

heeft er iemand ervaring mee?
    het consultatiebureau wist ook niet meer wat te doen en bij de kinderarts langsgaan kan niet want er is maar eentje en dat is spoedarts de rest is op vakantie :(

groetjes Nannie

2. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Als hij vooral pijn heeft als hij platligt, doet me dat meer denken aan reflux dan aan kramp. Als hij platligt, kan zijn maaginhoud teruglopen wat pijn kan veroorzaken. Spuugt hij ook?
    Je zou kunnen kijken of het helpt het hoofdeinde van zijn bedje iets te verhogen, zodat hij wat schuin ligt en zijn maaginhoud niet zo makkelijk terugloopt.

Enige vorm van kramp is bij pasgeborenen normaal, maar als hij het echt de hele dag heeft...
    Misschien een zetpilletje geven, zodat hij even lekker kan slapen? En als het blijft toch maar even langs een dokter of desnoods het ziekenhuis gaan?

Ik ben met Daan ook een keer naar de spoedeisende hulp gegaan toen hij een hele nacht had gehuild van kramp en benauwdheid. Hij kreeg toen een mini-klysma, en dat hielp heel goed. Hij liep gelijk helemaal leeg, wilde weer drinken en viel prompt in mijn armen in slaap.

Sterkte in ieder geval!

Groetjes, Wendy

3. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hij spuugt haast niet nee... dat is het m nou juist. Zijn hoofdeinde hadden we al iets verhoogd maa rmisschien wel niet genoeg'?
    Heb vandaag ook maar paracetamol zetpilletjes opgehaald misschien dat deze een uitkomst bieden vannacht.
    Hij valt in slaap op onze arm na het voeden dan leggen we hem neer en na 5 minuten begint hij te kreunen en vervolgens te huilen. Het klinkt stom maar het is net een geitje zo kreunt hij.

ik weet het ook niet echt meer zal toch nog eens proberen met het hoofdeinde...

bedankt voor je reactie iig en gefeliciteerd met je zwangerschap :D

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Dank je wel!

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
  6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    klinkt mij ook als maagzuur.
    Wat bij Luc goed hielp was nutriton om de voeding wat dikker te maken. Het bleef dan beter in zijn maagje. Is misschien ook het proberen waard. Let wel even op zijn ontlasting want hij kan er verstopt van raken.

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ook ik denk, maagzuur!
    Als het niet beter gaat snel de KA weer bellen hoor. Gewoon de spoedarts bellen hoor, want je kindje huilt niet voor niets. Waarom aan blijven sukkelen.. beter een spoedarts dan geen arts!

Bij reflux krijgen ze medicijntjes (Losec of Zantac), moet je het hoofdeinde van het bedje omhoog zetten, en de voeding indikken met Nutriton. Dan zie je gelijk verbetering...

Je kan zelf alvast het bedje omhoog zetten (ongeveer 10cm), zodat de voeding en het maagzuur minder makkelijk teruglopen, en Nutriton halen, om daarmee de voeding wat in te dikken.

Let verder op dat ie niet te snel drinkt (ongeveer 20min over een fles), en goed boeren, een boertje tijdens de voeding laten en eentje na de voeding, en na de voeding lang (15 min) rechtop houden, zodat de voeding goed kan zakken..
    Maar ook zeker de arts bellen! Het is vrij makkelijk te verhelpen en dat is wel zo fijn voor je kleintje..

Beterschap!

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja dat probleem hebben wij nu, heeft ie geen last meer van zn maagzuur, kan ie bijna niet meer poepen.... hij heeft net een kwartier na de fles bijna 2 uur liggen krijsen! Is wel een paar keer eventjes in slaap gevallen omdat ie uitgeput was van het krijsen maar daarna ging het gewoon weer verder...
    Heb m al "geholpen" met de thermometer, geen koorts, toen kwam er wel wat maar het huilen stopte niet...

Wat doe je er tegen dat ie verstopt raakt!/?!?!

9. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    zijn vanmorgen in t ziekenhuis geweest. Hij moet er blijven sowieso 1 nacht ter observatie want hij zit te vol. Op advies van consultatiebureau kreeg hij wat hij hebben wou en dat was varierend tussen 130 en 165 cc.
    Nu blijkt dat zijn maag da thelemaal niet aan kan waardoor het is gaan gisten in zijn buik. Toen de arts ook op zijn buikje ging kloppen verging hij van de pijn. :cry: .
    Morgen nu afwachten en ik krijg een schema voor zijn voeding. ( daar heb ik meerdere malen naar gevraagd bij het consultatiebureau.)

Het is dus en de ontlasting die er nu niet goed uitkomt en het maagzuur doordat alles vol zit.

Bedankt voor jullie reacties!

10. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Jeejte Nannie, wat zielig voor die kleine uk.

Gelukkig weet je nu wat er aan de hand is zodat er wat aan kan worden gedaan! Heel veel sterkte en ik hoop dat je je ventje weer snel bij je thuis hebt.

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Jeetje joh dat is ook wat :confused:
    Hopelijk gaat het snel beter met je kleintje. Vind het wel erg slordig van het cb. Als ik jou was zou ik kijken of ik naar een ander zou kunnen, ik zou er geen vertrouwen meer in hebben daar.
    Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina