Mijn zoontje word over een week 1 jaar. Hij krijgt na het avond eten een toetje en voordat hij naar bed gaat een fles van 180+6. Ook komt hij snachts nog steeds maar ik heb het meer het idee dat het geen honger is. We gingen een weekendje weg en toen sliep hij wel 2 nachten gewoon door en vannacht kwam hij ineens 2 keer als we hem gewoon water geven of gezonde limonade snachts gaat hij hier niet echt mee akkoord en blijft zeuren na een flesje slaapt hij meestal wel veder maar soms ook dat zelfs niet. Ben een beetje ten einde raad
Ons zoontje slaapt nu ook eindelijk na 15 maanden door. Hier ging hij ook niet zonder fles verder, we probeerde het wel regelmatig maar dan was ik zo 1.5 uur met hem bezig om hem vervolgens toch een fles te geven.. paar weken geleden heeft hij een schapenwollen deken gekregen en een onderdeken ook van schapenwol (Australische schaap) en sindsdien slaapt hij door!! Toen we dit kochten er niet eens bij nagedacht dat dit wel eens zou helpen, maar meer gekocht omdat wij zelf ook tussen de wol slapen. Succes het is heel vermoeiend!!
Ik kies voor de weg van de minste weerstand dus ik geef een voeding s nachts als hij niet met speen weer gaat slapen dan slapen we allemaal het snelst weer verder. Sinds een week of 2 slaapt hij af en toe door tot 6.00 maar wel sowieso nog een late avondvoeding rond 22.00. Hij gaat hier meestal rond 18.30 naar bed en slaapt dan tot 6.30 maar dan dus nog minstens 1 en meestal 2 voedingen tussendoor. Helpt het bij jullie wellicht om als je zelf naar bed gaat nog een fles te geven?
Een nachtvoeding is heel normaal hoor op deze leeftijd, ik zou daar dus voor kiezen, heeft hij blijkbaar nog behoefte aan, niks mis mee. Bestaat er gezonde limonade trouwens? Nooit van gehoord.d