Wij hebben alleen de kabel van de tv en het stekkerblok van de tv ed eruit gehaald en toen het echt ging best regenen heb ik de ramen dichtgedaan. Verder kan je er niet zoveel tegen doen denk ik. Liefs doris
voor mensen die stekkers eruit trekken, doeje dat serieus in t hele huis dan?? magnetron, koelkast, tv. alles?? ik doe niks. hooguit ramen wat dicht als regen naar binnen komt maar verder zit ik gewoon relaxed een filmpie te kijken
De stekkers waar ik gemakkelijk bij kan anders moet ik de halve keuken verbouwen, maar alleen als het onweer echt extreem is. Ramen gaan hier op de ventilatiestand. Open kan niet, gaan naar buiten open en dan wordt het een zwembad binnen.
stekker uit ... jong geleerd oud gedaan ... maar blijkbaar is dat dus allemaal niet meer nodig tegenwoordig
doe niks eigenlijk. raampje op kiepstand ipv helemaal open en verder zie ik wel wat en hoe iets overleeft. vind zo nu dan parasol aan de andere kant van de tuin en tentje van de kinderen is weg maar tja jammer dan. die voorspellingen zijn vaak zo shit dat ik liever een keer pech heb dat er wat stuk gaat ofzo dan dat ik uren bezig ben met stekkers, alles vast zetten etc en dat er dan geen omweer komt
Wij doen de ramen open haha, lekker afkoelen. we halen alleen de stekkers eruit als we op vakantie gaan meer niet.
ik kantel de ramen zo dat er geen regen binnen kan komen, of ik doe ze niks. verder wacht ik gewoon tot het afgelopen is terwijl ik verder ga met waar ik mee bezig was.
Naar buiten kijken! Was laatst wel een beetje eng, want de kerk waar ik tegenover woon daar sloeg de bliksem dus in zo'n bliksemafleider. Wat een knal! Afgelopen weekend had ik de ramen open (op een kier) zodat het een beetje kon afkoelen binnen. Verder trek ik nergens de stekker uit.
Nouja het kan schelen... Maar in theorie moet je aardlekschakelaar die klap opvangen. Verder komt er magnetisch veld kijken bij bliksem... En dat voorkom je niet door je stekkers eruit te trekken Dan gaan je spulletjes nog steeds stuk. Maar hier ook weleens gehad dat er vanalles stuk was toch.. Ondanks onze vrije nieuwe stoppenkast met natuurlijk een aardlekschakelaar. De stroom viel uit... En toen de stroom er weer op kwam, kwam er meteen een piek waardoor er vanalles in huis alsnog stuk was. Normaal gaat je aardlekschakelaar dan dus om waardoor er geen stroom meer doorkomt. Gelukkig kun je daar je energiemaatschappij verantwoordelijk voor stellen
Wij trekken ook geen stekkers eruit. Maar als het heel erg heftig is en we zitten nog tv te kijken, dan gaat die wel uit, hoeven we vaak zelf niet eens te doen, want doordat wij schotel hebben valt het beeld vanzelf wel weg, hahaha! Voor de rest, midden in de nacht, dan slaapt manlief rustig door, ik ga er altijd uit, beneden voor het raam kijken. Geweldig! Was vroeger doodsbang, kroop weg of bij mijn ouders in bed. Maar later ging ik samen met mijn vader voor het raam kijken naar de bliksem, toen begon ik het natuurgeweld te waarderen. Onweer is gevaarlijk, maar o zo mooi! Oja, heel typisch; ik voel snachts onweersbui aankomen, dan slaap ik onrustig en word ik bij minste of geringste flitsje of dondertje wakker...Dan ist vaak nog kilometers ver weg
Ik haal de meeste stekkers eruit, behalve koeling en diepvries. En de ramen dicht ivm regen. En heel soms, als de honden het te eng vinden trek ik de gordijnen dicht en zet ik toch de tv aan, lekker hard geluid en bewegende beelden, zijn ze zo rustig
Ik trek de stekkers van belangrijke dingen eruit zoals: TV, PC en laptop. Haal mijn telefoon van de lader als het onweert... Ik ga niet douchen als het ontweert en bel niet met een vast toestel. Mijn schoonmoeder heeft ooit meegemaakt schokjes te voelen door haar telefoon tijdens onweer. Weet niet of het waar is, maar neem het risico gewoon liever niet haha! Verder de ramen dicht, puur omdat het anders naar binnen regent, anders mag het van mij wagenwijd open staan Heeeeeerlijk!