Wie kan mij helpen of wil het eens aan een partner vragen met computer verstand?? Wij hebben een virus op de computer gehad, nu alles gescand en verwijdert, maar met de externe schijf nog een probleem. We hebben daar allerlei mappen opstaan met flimpjes/foto's en scrapbestanden. Ik kan ze niet meer openen, als ik dat probeer krijg ik deze melding: kan bestand E:\recycler\csrss.exe niet vinden. De bestanden zijn gelukkig niet weg, als ik hem bij mn schoonouders aankoppel dan kan ik de bestanden wel gewoon bekijken, maar waarom op onze computer niet?? Ik hoop dat het iemand bekend voorkomt.
Als wij de externe schijf in een bepaalde usb-poort steken dan doet ie het niet, maar bij een andere usb-poort wel. Ik weet niet of je er meerdere hebt, maar anders even dat proberen.
desiree, nee ik kan de schijf openen, maar niet de bestanden/mappen die erop staan. tesske, nee nog niet, dan moet de hele laptop leeg zeker?? sjorsje, hij maakt wel contact, ik kan wel in de schijf, maar niks openen wat erin staat.
dat bestand was geïnfecteerd door het virus... En is nu dus verwijderd of in quarantaine gezet. Kun je een windows restore doen naar het vorige goede punt?
he watte??? Jij hebt er dus duidelijk meer verstand van dan ik. Ik heb geen idee waar dat bestand staat of waar ik het kan vinden. En weet ook niet wat windows restore is
sann, das lief van je. Ik heb dat idd ook gedaan en ben op die site gekomen, maar dan komen ze met vaktaal waar ik geen moer van snap....
Daarmee kan je terug naar een bepaalde datum maar grote kans dat je dezelfde foutmelding krijgt. Waarschijnlijk staan er nog verwijzingen naar het virus op je pc ( virus heeft dingen in windows aangetast) Beter kan je windows eraf gooien en opnieuw installeren zodat er geen beschadigde bestanden meer op je pc staan. Doe je dat niet, kan het zomaar zijn dat je over een tijdje nog meer vage meldingen krijgt.
oke duidelijk, bedankt voor de uitleg. Als ik windows opnieuw installeer, dan moet ik eerst alles eraf gooien zeker en dan formatteren of niet?? Ik heb alleen niet nog een externe schijf, ik kan op deze wel nieuwe dingen zetten, zou ik dan de bestanden die ik wil bewaren toch op deze schijf kunnen zetten, dan windows opnieuw installeren en dan moet het waarschijnlijk opgelost zijn??
Ja dat klopt. Denk er wel aan dat je ook bv office ( word, excel etc) kwijt bent. Dat kan je niet op die externe schijf zetten, dus daar zal je een cd voor moeten hebben om opnieuw te kunnen installeren.
ja dat weet ik idd, die zal ik even bij mn schoonouders ophalen. Zal ook mn fotobewerkingsprogramma opnieuw moeten installeren. Maar bedankt iig.
Je hoeft windows niet opnieuw te installeren. Probeer dit eens Advanced SystemCare Gratis Download Recensie voor Windows XP/Vista/7 - IObit
zit net ff te googelen en lees dat je die melding ook krijgt na een restje virus die niet goed verwijderd is, daar wordt onderstaande geadviseerd....... CSRSS.EXE | Computer Idee