Hallo iedereen, Ik vroeg me af hoe jullie voor het eerst de haartjes van je kleine hebben geknipt. Zelf, of bij de kapper? Mijn mannetje van 17mnd heeft nu een mat in zijn nek, en dat is echt geen gezicht meer. Gelukkig begint het bovenop nu ook meer te groeien en ik ziu het graag weer op 1 lengte willen. Ik kijk er enorm tegenop om met hem naar de kapper te gaan, en zelf.....tja.....dat lijkt me ook niet echt succesvol. Grtz. mama van Senne
De haartjes van Charlotte beginnen nu pas goed te groeien, ik hoef nog niet met haar naar de kapper maar áls het moet, doe ik dat zeker. Ik ga er echt niet zelf aan beginnen. Ten eerste kan ik geen haren knippen, nooit gedaan ook, ten tweede zit mevrouw geen seconde stil.
De 1e keer heeft mijn man het zelf gedaan. Dat was ook vooral het matje, en langs de oren. De 2e keer (rond de anderhalfjaar) naar een kapper geweest, maar dat vonden we nog redelijk duur voor het werk wat er aan onze pluizenbol zat.. Wij aan de voorkant wat afleiden en zij aan de achterkant snel doorknippen.. Dus sindsdien doet mijn man het eigenlijk zelf, maar zonder hem waren we gewoon naar de kapper gegaan..
Mag ik vragen waarom je er zo enorm tegenop ziet om naar de kapper te gaan? Onze kleine had bij de geboorte al best veel haartjes. Na drie maanden en vijf maanden heb ik zelf een beetje de puntjes geknipt. Maar vorige week was het weer zo lang, dat ik het echt nodig vond met hem naar de kapper te gaan. En maar goed ook dat ik dat gedaan heb: zo had ik het zelf nooit gekund! Hij zat lekker bij mij op schoot en hij kreeg een (schoon) kammetje in z'n hand zodat hij afgeleid was. Allebei een cape om en knippen maar! Was juist erg leuk! Gelukkig had ik ook m'n fototoestel mee genomen. Ik was trouwens 5 euro kwijt. Groetjes, MissX
Met jelle ben ik met 5 en halve maand naar de kapper gegaan , hij had toen een heel dik/groot bos haar leek bijna op een meisje was geen gezicht meer zijn broertje hendrik is nu even oud maar die heeft wel haar maar lang niet zoveel ald jelle toendertijd dus dat duurt denk ik nog wel 2 maanden
Wij zijn met ons ventje al 2 keer bij de kapper geweest. De eerste keer alleen het matje en langs de oren en een beetje de langste plukken. Pas is hij voor de 2e keer geweest en echt alles korter geknipt. Ik kon er niks meer mee! Maar ik vind het toch een hele kunst hoor, zo'n kleintje knippen! Als je niet handig bent met de schaar en ze zitten echt nog niet stil zou ik voor de kapper kiezen. Ik wil het wel zelf gaan doen hoor, heb de kunst nu een beetje afgekeken. Kostte nml 16,25 ! Ik doe het dan wel zo, dat als het echt niet wil lukken, dat ik daarna snel naar de kapper kan!
ik ben zaterdag voor de eeste keer met mijn mannetje gegaan (hij is 9 maanden oud) en hij zat bij mij op de schoot. en heb 5 euro betaald .
Wij hebben rond de 10 maanden voor het eerst Niek zijn haartjes laten knippen en dan vooral achter in de nek en rond de oortjes. Wij hebben het geluk dat een leidster op het kdv ook een kappersdiploma heeft en zij knipt dus de kindjes . We hebben 5 euro betaald.
Hoi hoi, Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor soort haar je kindje heeft. Ik heb net toevallig zaterdag mijn zoontje zijn haar geknipt. Werd vrij lang en heb het wat korter geknipt gewoon mijn hand door zijn haar halen en al het haar tussen mijn vingers dezelfde lengte geknipt. Gaat heel makkelijk. Maar zijn haar is nog heel dun. Hij heeft geen volle bos en er kan ook echt nog geen model in geknipt worden zodra dat wel zo zou zijn ga ik pas met hem naar de kapper! Succes , Groetjes Lysanne
Ik heb vanmorgen zijn har geknipt en dat ging prima. Het hing al in zn ogen dus was echt nodig! Bovenop en wat langs de oren. Had m in de wipstoel.
Ik heb het de eerste paar keren zelf geknipt. Gewoon wat haren nemen tussen je vingers en op die lengte afknippen. Maar helaas heeft Stiijn de haren van zijn vader gekregen dus kan er echt helemaal niks mee dus nu gaat steeds als het echt te lang word de tondeuse er weer overheen. Als het namelijk langer word dan 2 a 3 cm ziet het er niet meer uit, gaat alle kanten op staan en is te stug om in model te brengen..
Mijn man had al wat plukjes bijgeknipt terwijl Nathan in bad zat, dat vindt hij zo leuk dat je zo ongeveer alles bij hem kunt doen. Maar bijpunten was niet meer voldoende toen hij zo rond een jaar oud was, hij heeft aan de achterkant krullen en dat werd één grote pluizenbol. De eerste keer "echt" heeft de kapper het dus gedaan en dat was achteraf gezien een erg goed idee. Zij kunnen erg snel knippen omdat ze er veel ervaring mee hebben, het was echt binnen 5 minuten gepiept waar ik er zelf zeker een half uur mee aan het prutsen zou zijn geweest. Bovendien hebben ze daar van die leuke stoelen en een mooi race-stuur en genoeg andere dingetjes om naar te kijken. Meneertje had nauwelijks door wat er gebeurde omdat hij zo druk was met alles om zich heen.
hoi hoi Mijn zoon kon geknipt worden op het kdv. Handig, want deze kapster was wel wat gewend! leuk vond hij het niet, maar met de nodige afleiding toch een leuk kapsel Groetjes
wat leuk jullie reacties te lezen. Waarom ik er zo tegenop kijk om met Senne naar de kapper te gaan? Hij maakt van heel veel nieuwe dingen een groot drama, brullen, krijsen etc. Dan zit ik daar straks met een krijsend kind in een volle kapsalon. Maar ik denk dat ik deze week toch maar ga, is echt nodig, en zelf kan ik er niks van.
Oh, ik kan me voorstellen dat je dan bang bent dat hij daar ook over de rooie gaat ja. Voel me ook nooit prettig als Jesper bijvoorbeeld een keel opzet in de supermarkt... Alsof alle ogen dan op je gericht zijn he?! Nou, mocht je toch gaan: succes! Misschien valt het wel heel erg mee en vindt ie het hartstikke leuk. En anders is het misschien een idee om een kapster aan huis te laten komen? Laat je weten hoe het gegaan is? Groetjes, MissX