Wij eten heel vaak koude salades en deze zijn favoriet: Pasta met radijs, komkommer, kaas (blokjes) en tomaat. Hieroverheen een sausje van yoghurt, citroensap, beetje suiker en peper. Heerlijk! Pasta met 3 blikjes tonijn in light mayo (Princess), zongedroogde tomaatjes, uitje, courgette (1 min. gekookt) en pijnboompitten (even roosteren). Deze is het lekkerst als hij lauwwarm is!
Elleboogjes en dan het volgende er doorheen: maïs (of maïsmix uit blik), reepjes ham, flinterdunne stukjes ui, kleine stukjes augurk, broccoli (alleen het bovenste eraf snijden/schrapen, zodat je hele kleine stukjes hebt), yogo of mayonaise en verder peper en zout om het op smaak te brengen. Eet smakelijk .
Hier fusilli, met tonijn, ananas, klein uitje, komkommer en sausje (met o.a. yoghurt, mayo, ketchup en kruiden). Paprika en tomaatjes vallen hier niet in de smaak haha!
Hier met alleen wat tonijn, een uitje en wat mayo oid en kruiden! Erg lekker.. Wel even laten staan zodat de smaken goed kunnen intrekken!
Hier fusilli met; Stukjes kleine asperge (dunnetjes van de AH, snijden in stukjes van ongeveer 1,5 cm) 3 plakjes ham in blokjes/ reepjes snijden 1 blik mandarijntjes erdoor "dressing" van mayo met wat sap van de mandarijntjes en een beetje cayennepeper... Lekker zomers!
Door dit topic heb ik vanavond ook koude pastasalade gemaakt! Ik had elleboogjesmacaroni, komkommer, tomaat, avocado, maïs, gerookte kip, paprika, basilicum, bieslook, olijfolie en zout. En het was erg lekker.
Haha mijn moeder en ik zeggen ook altijd eronder. Grappig! Maar goed, ik doe er een blikje mandarijntjes, blokjes kaas, augurk, zilveruitjes, mais, paprika, zout, peper, sausje van yoghurt mayo paprikapoeder en scheutje Sherry. Ga ik toevallig vandaag ook maken. mmm.
Hmm, ben net een boodschappenlijstje aan het maken en ik haal bij iedereen wat weg om ook een lekkere macaronisalade te gaan maken morgen!
dit recept van allerhande is onze favoriet. http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?rq ... =&id=88104 gisteren toevallig gemaakt voor 2 dagen, dan is ie t lekkerst! ik doe wel direct de pasta er doorheen, dan 'smelt' de mayo er zo lekker doorheen! k lees nog mee om nog meer ideetjes op te doen, t s echt salade-weer! smakelijk allemaal!
ik doe vaak fusilli (lauw) met een mini blikje tomatenpuree erdoor. daarbij tonijn (blik), cherrytomaatjes (gehalveerd), een gesnipperd (rood of wit) uitje, een pak veldsla of rucola, een hardgekookt ei, soms nog iets van fruit (perzik, mango, peer) en dat goed mengen.
als ik macaronisalade maak gebruik ik eigenlijk maar heel weinig: macaroni koken en koud afspoelen en uit laten lekken mayo met ketchup, zout en peper mengen blokjes ham of kookworst fijngesneden amsterdamse uitjes fijngesneden augurk Goed koud uit de koelkast het lekkerste (schijnt ) That's it! Ik lust zelf absoluut geen macaroni(-salade), maar mijn man is er gek op! Kids lusten trouwens geen augurkjes, dus voor hun laat ik alleen het vlees erin en soms gooi ik er dan komkommer door ofzo (mogen ze meestal zelf kiezen wat ze erdoor gooien ).
Deze vinden wij lekker: Italiaanse pasta. (4 personen) 300 g penne; 4 el olijfolie; 8 zongedroogde tomaten, in reepjes; 2 el kappertjes; 125 g zwarte olijven door de helft; 1 rode ui, in dunne ringen; 3 el balsamico-azijn; 2 teentjes knoflook, fijngehakt; 1 zakje rucola; 3 el parmezaanse kaas. Kook de pasta beetgaar, giet af, laat goed uitlekken en doe de pasta in een kom. Schep de olijfolie erdoor. Meng de zonedroogde tomaten, kappertjes, olijven, rode uiringen, azijn en knoflook goed door elkaar en doe er dan de pasta bij. Meng vlak voor het opdienen de rucola erdoor en strooi de Parmezaanse kaas erover. Lekker met stokbrood en een glas koude witte wijn. En hij is erg lekker!