Het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Mooni, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Hoeveel tijd besteden jullie per dag aan het huishouden? :rolleyes:

Ik pak elke dag de stofzuiger, dweil om de dag, draai bijna elke dag wel een wasje, de afwas wordt ook elke dag gedaan.
    Verder doe ik de badkamer en de ramen zodra ik zie dat het weer nodig is :)

Domme vraag misschien, maar ben gewoon nieuwsgierig!

2. Female

Female Niet meer actief

De ene dag 4 uur, de andere dag niks. Geen touw aan vast te knopen, ik ben niet zo'n erge poetser en heb geen vaste dagen.

Volgens mij bestaat bij mij 3 kwart vh huishouden uit opruimen, ik doe niets anders sinds de kleine er is :)

3. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    elke dag stofzuigen en dwijlen (ik heb katten die nogal verharen).
    2 a 3 keer in de week soppen. De douche 1x in de week. Afwas elke dag.
    Konijnenhok 1x in de week soms 2x (ik heb angora konijnen en krijgen snel klitten).
    In het zomersiezoen 1x in de week ramenlappen

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    De maandag ben ik altijd vrij. Meestal doe ik dan het huishouden. Af en toe tussendoor stofzuigen. We zijn niet van die poetsers, maar houden er ook niet van als er rotzooi ligt.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier wel een poetser :)
    ik doe hier elke dag de slaapkamers uitsoppen met een emmer water de huiskamer sop ik uit en de badkamer inclusief de wc,
    verder stfzuig ik elke dag en de afwas doe ik wel 3 keer per dag de ramen 1 keer in de 2 weken van binnen en buiten en dan doe ik om de twee weken een grote schoonmaak zeg maar de gordijnen wassen enz... 8)

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    misschien is het handig om de zoek functie te gebruiken want deze topic is al meerdere keren gebruikt.

7. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0

Pffffff.....hou je nog wel tijd over voor jezelf?

Ik ben ook niet zo'n poetser, o.a. daarom hebben wij ook een hulp :) .
    Verder wel dagelijks even de woonkamer vegen of zuigen. wc ook een keer of 2 tussendoor. En afstoffen doe ik ook zelf nog wel een keer tussendoor. Maar ik besteed vooral veeeeel van mijn vrije tijd aan mijn kleine meid...hihihi :)

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Toen Jason er nog niet was poetste ik echt elke dag alles. Nu kom ik eigenlijk nergens meer aan toe. Meestal doen mijn vriend en ik zondag alles een grote beurt geven, en door de week alleen het hoognodige.

9. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    Ik doe elke dag de vaat (lijkt me ook wel zo fris) ik stof en stofzuig om de dag soms als het erg vies is (heb katten) een extra dag.
    Dwijlen 1x per week.ramen om de week tenzij de vogels ze weer eens onder gepoept hebben.
    Wassen doe ik alleen in het weekend we zijn (nog) maar met z'n 2e en zoveel kleding enzo hebben we niet (in het weekend goedkope stroom)

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Het verschilt..ik ben geen vreselijke poetster..maar ik haat rommel..maar kan ook erg lui zijn en een dag bijna niets doen..maar zorg dan wel dat alles aan kant is en er gezogen is en de keuken is dan ook gewoon aan kant.

Ik stofzuig elke dag..
    de vloeren doe ik om de 2 dagen..althans dat probeer ik..de keuken moet meestal vaker..
    Het balkon ook om de 2 dagen zeker nu het mooie weer is begonnen..
    Ik probeer niet elke dag een was te draaien maar stape het een beetje op (ben heel erg precies qua kleuren, wit moet bij wit, roze bij roze, donker bij donker, en heb soms zelfs een beige/creme was heeh )
    daarom dat ik soms moet wachten.

De ramen lappen ben ik lui in..maar vooral omdat het toch steeds de volgende dag weer vies was..en ik woon in een appartement en heb vreselijk hoogtevrees dus krijg steeds de kriebels als ik de buitenkant moet doen..dat staat me erg tegen..

Doe ong. elke week of elke 2 weken de lakens veranderen.. (nu kan het vaker maar eerst duurde het zooo lang voor de was droogde binnen )

badkamer en toilet meestal om de 3 dagen..

wij hebben zo'n toilet a la france..dus soms tussendoor ook gewoon even wat water over de vloer enzo om het schoon te maken..

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    moet wel iedere dag stofzuigen want ik heb drie grote honden... verder strijk ik erg veel omdat mn vriend en ik allebei in uniform naar het werk moeten!
    probeer om de dag te wassen maar meestal is het 3 wasjes op een dag en daarna 2 dagen niets ligt maar net aan de diensten die ik heb....

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik stofzuig als het nodig is. Keuken iedere dag even opruimen/aanrecht schoonmaken.
    Verder hebben we een afwasmachine dus die uitruimen. Bed verschoon ik iedere week. WC's maak ik schoon als het nodig is.
    We hadden een schoonmaakster, maar die heb ik "ontslagen", want ik kan het eigenlijk prima zelf.
    En de was ja die kost een hoop tijd, maar opvouwen doe ik meestal 's avonds op de bank voor de televisie.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn nesteldrang is sinds deze week aan het afnemen! (eindelijk...)

Deze week heb ik wel elke dag een sopje over de keuken (blad, kastjes en spoelbak) en een sopje over de tafels. Heb de vloer nog maar 2 keer gedaan (de hond is ein-de-lijk klaar met verharen!)
    en vandaag gedweild. Morgen nog de bovenverdieping swifferen en de badkamer en toilet uitsoppen. die laatste 3 dingen doe ik wekelijks.
    Mijn man doet de tuin en stofzuigt de auto!

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ik stofzuig iedere dag en dweil om de dag, stoffen doe ik ook wel bijna iedere dag en eigenlijk ben ik iedere dag wel even zoet met schoonmaken en opruimen, ik ben een poets freak en kan niet tegen rommel :)

15. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Elke dag wordt er bij ons wel gestofzuigt ,inverband we honden hebben die nogal verharen en dan baggert anders de kleine erin en zit ze helemaal onder de haren!
    Verders dweilen we 1 x in de week ,bedverschonen 1 x in de week ,wc pak ik elke dag wel effe mee ,keuken moet gewoon opgeruimd zijn ,ramen indien ik het echt niet meer kan aanzien ,was draaien 1 x in de week(maar dan zit de wasmachine ook bommetje vol)
    Stoffen om de dag(...we hebben zwarte leisteen ontzettend mooi maar daar zie je snel stof op!)Gelukkig helpt vriendlief me een handje mee in het huishouden en heb ik vaak dan nog lekker tijd voor leuke dingen! :D ;)

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    1 keer in de week maar wassen? Grote trommel zeker, :confused:

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    of bedoel je een dag in de week?
    Of gooi je alle kleuren bij elkaar? hehe
    Of draag je elke dag hetzelfde hihi..

Denk dat ze het gewoon fout heeft geschreven :D

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    pfff 1 x in de week, dat is natuurlijk wel fanatiek

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :) ja inderdaad. Witte was, bonte was, fijne was, :eek:

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Respect voor alle poetsers hier!
    Ik doe altijd maar wat, heb niet echt een vast schema.
    En het is hier best schoon :D

Deel Deze Pagina