Is er iemand die weet of er boekjes bestaan over 'Geen papa'? Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan alleen boekjes vinden over een papa die in de gevangenis zit Ik zoek geen boekjes over een overleden papa, maar over een papa die.. nouja, laten we het maar gewoon heel erg laf noemen, is.
van alleen naar twee... dit gaat volgens mij niet zozeer over geen papa, maar wel over alleenstaand opvoeden.
Ja maar ik bedoel geen boekjes over opvoeden, maar om aan je kleintje duidelijk te maken waarom er geen papa is Wordt hoog tijd dat die eens geschreven worden dan!
haha, nee ik snap je hoor! als je er eentje vindt, vertel het me! ik weet niet hoe het komt, misschien omdat andere mensen het leuk vinden er een taboe van te maken ofzo
Anders doen we het zelf, voor alle andere mama's die ooit ook in deze situatie komen.. Ik kan wel schrijven, iemand die goed kan tekenen om illustraties te maken?
Het lijkt mij zo mooi om een reeks te maken van boekjes die met zulke issues te maken hebben.. loop ik al maanden over te denken.. gewoon een reeks die ouders kunnen gebruiken om dingen uit te leggen aan hun kleintjes.. x
Voor de meeste problemen (overlijden, homoseksualiteit, e.d.) zijn al boekjes, maar hier kan ik gewoon níks over vinden, en dat vind ik zo jammer..
Ik kan die boekjes ook nergens vinden... misch moeten wij maar zo'n boekje gaan schrijven er is vast wel vraag naar...
Denk dat die boekjes over laffe vaders niet bestaan omdat het misschien niet verantwoord is om kindjes zo'n waarheid te vertellen? Is in mijn ogen alleen maar haat zaaien, vraag me af of ze daar iets aan hebben.
haat zaaien vind ik erg overdreven, maar ben het wel met je eens dat het niet echt meewerkt om een zo min mogelijk negatief beeld van de verwekker te schetsen. maar het blijft wel verdomd moeilijk uitleggen dat de 'vader' (met GROTE aanhalingstekens) ABSOLUUT geen zin in haar had en liever verder ging met zuipen en feesten. daarom haar vraag of er een boekje is dat het een zo objectief mogelijk kan uitleggen, want ik denk dat zij, zeker ik zelf, straks met m'n mond vol tanden sta waarom haar 'papa' er niet is.
Haat zaaien is in dit geval misschien overdreven ja, maar het gebeurd maar al te vaak helaas. Wat ik zelf heb gedaan is dit: Ik heb vanaf halverwege mijn zwangerschap een dagboek bijgehouden voor mijn dochtertje. Daarin heb ik mijn leven beschreven hoe er op dat moment uitzag en de rol van haar vader hierin. Ik heb geprobeerd hem niet aan te vallen ondanks mijn eigen verdriet, woede en frustraties maar heb juist geprobeerd om zo positief mogelijk te beschrijven over het hoe en het waarom haar vader niet in haar leventje was. De bedoeling hiervan was om het dagboek te bewaren totdat ze een leeftijd zou hebben waarop ze dingen zelf kon beseffen en begrijpen en dit dan aan haar te geven. Gelukkig is dit (vooralsnog) niet meer nodig want mijn vriend en ik zijn er uiteindelijk samen weer sterk uitgekomen na heel veel gevochten te hebben hiervoor. Maar goed..misschien een tip dus voor je. Succes!
Wat Jessy77 heeft gedaan heb ik ook gedaan, ware 't niet dat mijn ex na ons uiteengaan (we woonden al een tijd apart en toen zij zes maanden was heb ik de relatie verbroken) nooit meer naar Noah heeft omgekeken. Uiteindelijk maar beter ook... Mijn huidige echtgenoot heeft mede dankzij het feit dat mijn ex niets meer met mij en onze dochter te maken wilde hebben (hij heeft asps, een ernstige stoornis) ouderlijk gezag kunnen krijgen. Dus uiteindelijk zijn we gewoon een 'normaal' gezinnetje... Ik denk dat ik wel in staat zal zijn om haar uit te leggen over mijn ex. Ten eerste ben ik er altijd eerlijk over geweest. Ze weet dat pappa haar niet 'gemaakt' heeft en ze kent zowel positieve als negatieve verhalen over mijn ex. Ze heeft foto's van 'm in een boekje zitten en ze mag altijd alles vragen (wat ze dan ook doet).
Het punt is het op een luchtige manier uit kunnen leggen als kinderen nog jong zijn. Het lijkt me toch dat je een kindje van 4 niet gaat alles heel gedetailleerd uit gaat leggen. Dat er gesproken wordt over 'haat zaaien' begrijp ik ook niet, daar hebben we het helemaal nooit over gehad
Mmm ik weet niet of hier nog gereageerd wordt, maar ik kan ook zo snel niets vinden over "hoe vertel je subtiel aan je kind dat papa niets van zijn kind wil weten". Kan alleen maar boeken vinden over 'Opvoeden in je eentje'...vreemd! Terwijl het toch echt niet iets nieuws is hoor! Denk inderdaad dat wij zelf maar met een boek moeten komen...Misschien leuk onderwerp voor 12 september?
hahaha hele leuke! maar wat moet ik me voorstellen van dat kuikentje dan hahaha gaan we het over hebben 12 september dan
Dat het nog geen echte man was (grote, stoere haan) maar een klein, laf, onverantwoordelijk jongetje (kuikentje)