Boekjes over 'Geen papa'?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Shaddixxx, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Is er iemand die weet of er boekjes bestaan over 'Geen papa'?

Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan alleen boekjes vinden over een papa die in de gevangenis zit ;)

Ik zoek geen boekjes over een overleden papa, maar over een papa die.. nouja, laten we het maar gewoon heel erg laf noemen, is.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

van alleen naar twee...
    dit gaat volgens mij niet zozeer over geen papa,
    maar wel over alleenstaand opvoeden.

3. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik denk niet dat die bestaan..

4. Ja maar ik bedoel geen boekjes over opvoeden, maar om aan je kleintje duidelijk te maken waarom er geen papa is ;)

Wordt hoog tijd dat die eens geschreven worden dan!

5. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    haha, nee ik snap je hoor! als je er eentje vindt, vertel het me!

ik weet niet hoe het komt, misschien omdat andere mensen het leuk vinden er een taboe van te maken ofzo :(

6. Anders doen we het zelf, voor alle andere mama's die ooit ook in deze situatie komen..

Ik kan wel schrijven, iemand die goed kan tekenen om illustraties te maken? :p

7. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Misschien kun je is in de bibliotheek kijken?

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het lijkt mij zo mooi om een reeks te maken van boekjes die met zulke issues te maken hebben.. loop ik al maanden over te denken.. gewoon een reeks die ouders kunnen gebruiken om dingen uit te leggen aan hun kleintjes..

x

9. Voor de meeste problemen (overlijden, homoseksualiteit, e.d.) zijn al boekjes, maar hier kan ik gewoon níks over vinden, en dat vind ik zo jammer..

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik kan die boekjes ook nergens vinden... misch moeten wij maar zo'n boekje gaan schrijven ;) er is vast wel vraag naar...

11. nou ben ook wle nieuws gierig of ze er zijn
    zal ook een google

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Denk dat die boekjes over laffe vaders niet bestaan omdat het misschien niet verantwoord is om kindjes zo'n waarheid te vertellen? Is in mijn ogen alleen maar haat zaaien, vraag me af of ze daar iets aan hebben.

13. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    haat zaaien vind ik erg overdreven, maar ben het wel met je eens dat het niet echt meewerkt om een zo min mogelijk negatief beeld van de verwekker te schetsen.

maar het blijft wel verdomd moeilijk uitleggen dat de 'vader' (met GROTE aanhalingstekens) ABSOLUUT geen zin in haar had en liever verder ging met zuipen en feesten.

daarom haar vraag of er een boekje is dat het een zo objectief mogelijk kan uitleggen, want ik denk dat zij, zeker ik zelf, straks met m'n mond vol tanden sta waarom haar 'papa' er niet is.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Haat zaaien is in dit geval misschien overdreven ja, maar het gebeurd maar al te vaak helaas.

Wat ik zelf heb gedaan is dit:

Ik heb vanaf halverwege mijn zwangerschap een dagboek bijgehouden voor mijn dochtertje. Daarin heb ik mijn leven beschreven hoe er op dat moment uitzag en de rol van haar vader hierin. Ik heb geprobeerd hem niet aan te vallen ondanks mijn eigen verdriet, woede en frustraties maar heb juist geprobeerd om zo positief mogelijk te beschrijven over het hoe en het waarom haar vader niet in haar leventje was.
    De bedoeling hiervan was om het dagboek te bewaren totdat ze een leeftijd zou hebben waarop ze dingen zelf kon beseffen en begrijpen en dit dan aan haar te geven.

Gelukkig is dit (vooralsnog) niet meer nodig want mijn vriend en ik zijn er uiteindelijk samen weer sterk uitgekomen na heel veel gevochten te hebben hiervoor. Maar goed..misschien een tip dus voor je.

Succes!

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat Jessy77 heeft gedaan heb ik ook gedaan, ware 't niet dat mijn ex na ons uiteengaan (we woonden al een tijd apart en toen zij zes maanden was heb ik de relatie verbroken) nooit meer naar Noah heeft omgekeken.

Uiteindelijk maar beter ook... Mijn huidige echtgenoot heeft mede dankzij het feit dat mijn ex niets meer met mij en onze dochter te maken wilde hebben (hij heeft asps, een ernstige stoornis) ouderlijk gezag kunnen krijgen. Dus uiteindelijk zijn we gewoon een 'normaal' gezinnetje... ;)

Ik denk dat ik wel in staat zal zijn om haar uit te leggen over mijn ex. Ten eerste ben ik er altijd eerlijk over geweest. Ze weet dat pappa haar niet 'gemaakt' heeft en ze kent zowel positieve als negatieve verhalen over mijn ex. Ze heeft foto's van 'm in een boekje zitten en ze mag altijd alles vragen (wat ze dan ook doet).

16. Het punt is het op een luchtige manier uit kunnen leggen als kinderen nog jong zijn.

Het lijkt me toch dat je een kindje van 4 niet gaat alles heel gedetailleerd uit gaat leggen.

Dat er gesproken wordt over 'haat zaaien' begrijp ik ook niet, daar hebben we het helemaal nooit over gehad :(

17. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Mmm ik weet niet of hier nog gereageerd wordt, maar ik kan ook zo snel niets vinden over "hoe vertel je subtiel aan je kind dat papa niets van zijn kind wil weten". Kan alleen maar boeken vinden over 'Opvoeden in je eentje'...vreemd! Terwijl het toch echt niet iets nieuws is hoor! Denk inderdaad dat wij zelf maar met een boek moeten komen...Misschien leuk onderwerp voor 12 september?

18. Jaaaaa! :D

Ik zit al weken in mn hoofd met de titel 'Mijn papa is een kuikentje' :p

19. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

hahaha hele leuke! maar wat moet ik me voorstellen van dat kuikentje dan hahaha:D gaan we het over hebben 12 september dan;)

20. Dat het nog geen echte man was (grote, stoere haan) maar een klein, laf, onverantwoordelijk jongetje (kuikentje) :p

Deel Deze Pagina