Bah, schrok me rot zeg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Partyrocker, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Vanavond zat ik na een dagje strand even met mijn man bij mijn tante in de tuin een bakje te doen. Mannetje was ondertussen al in slaap gevallen.

Ineens schrok hij wakker (hij schokte ook echt wakker) en het leek wel of hij er even in bleef hangen. Ogen half open, adem stokte en zijn armpjes gingen heen en weer.

In een reflex stond ik op en blies hem in zijn gezicht, toen begon hij te huilen en was ook echt wakker.
    Hij was daarna nog ff chaggerijnig, duh, hij was kapot, maar daarna was hij alweer lekker aan het spelen en doen.
    Wat me wel opviel wat dat hij het nogal zuur had, dus denk dat hij zich misschien verslikte ofzo??? Vond ook een stukje rijstwafel van een uur daarvoor in zijn mondje en net gaf hij een mondje roosvicee terug voordat hij naar bed ging.

Maar pff wat schok ik zeg, leek wel even of hij een 1 of andere aanval had. Jakkie...:)

Met mijn domme kop ook nog gegoogled en kwam alleen maar uit op websites van overleden kindjes, nu ben ik dus helemaal van slag gadver.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Hou hem maar goed in de gaten, en als je het niet vertrouwd kan je altijd de hap bellen.

3. Partyrocker

Hij ligt nu lekker te slapen en is verder lekker vrolijk geweest. Maar was gewoon ff een momentje. Altijd eng.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Mijn dochtertje van 8 weken had vanavond precies hetzelfde!
    Ze werd wakker en direct schrikreflex (die is nog best sterk aanwezig bij haar) en ze draaide helemaal met de ogen, leek ook of ze er in bleef hangen. Ik heb haar gepakt en toen was het meteen over.. Vanmiddag had ze het ook al een keer, alleen toen draaide ze niet met haar ogen maar had ze ze wagenwijd open. Verder is ze ook heel helder, alleen de hele dag wil ze om het uur drinken en huilt dan ook hysterisch tot ik haar aanleg..

Dus ik was ook al enigszins in paniek, maar volgens mijn vriend (die heel nuchter is) is er niet zoveel aan de hand, hij denkt dat het door haar slaap komt dat ze gedroomd heeft ofzo..

5. Partyrocker

Ja ik denk enigzins dat het bij mijn kerel ook een beetje het valreflex is. Hij heeft de laatste week zoiezo al veel last van schrikachtig gedrag als je hem op zijn rug neerlegt enzo. En houd je ook stevig vast als je hem optilt.
    Hij gaat staat nu ook al een tijdje en dat gaat dus ook gepaard met een hoop vallen. Denk dat hij een beetje door heeft gekregen dat vallen kan gebeuren en daardoor bang is ofzo?

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Niet meer gaan googlen hoor, helemaal niet goed voor je gemoedstoestand. Mijn dochtertje heeft dat ook wel eens gehad, ik schrok er ook van. Ik had ook het idee dat het het valreflex is, helemaal als ze erg moe is! Ik heb het zelf ook als ik heel vermoeid ben en bijna in slaap val.

7. Partyrocker

Ja klopt ik ook trouwens,
    Ja bah, ik kwam op de meest nare verhalen terecht zeg. Van hersenontsteking en hersenvliesontsteking.
    Ben er nog misselijk van. Waarom klik ik het dan ook weer aan?

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mja, hier zit er nog zo 1, maak me ook altijd te veel zorgen (inderdaad o.a dankzij google). De meest nare dingen kom je dan tegen :(

9. Partyrocker

Eigenlijk moeten we het niet meer doen heh, maar helaas. Google lokt altijd :(

10. Mami

Mami Actief lid

8 nov 2010
    148
    0
    0
    gadverdarrie, dat hebben wij ook met de kleine gehad toen hij 7 wkn oud was.

plots stokstijf en een stijve blik in zijn ogen, deed niets.
    plots huilen en bang.

leek een koortsstuip maar hij had geen koorts, omgeving dacht misschien breath holding spell

dan is er een overmaat van een bepaalde emotie waar ze op jonge leeftijd nog niet mee om kunnen gaan en dat uit zich dan zo.

wel eng.

kan ook zijn dat er iets aan de hand is met je kind en je gaat je natuurlijk direct zorgen maken.
    kan je helemaal begrijpen hoor.

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Even gedeeltelijk uit een ander topic gekopieerd!
    Ik denk dat het misschien met het terugkomen van de voeding te maken heeft, ook omdat hij zurig rook.

Onze dochter heeft dit namelijk vanaf dat ze ongeveer 4 weken was heel heftig gehad en is er met 15 weken zelfs voor opgenomen geweest. Helemaal zeker wisten de artsen het niet, maar waarschijnlijk was het een vorm van reflux. Sinds ik haar al verdikte voeding nog veel meer verdik, heeft ze nergens meer last van.

Ik heb er 2 weken mee rondgelopen voor ik naar de huisarts ging en dat was pas toen ze het ook bij mijn man op schoot had en hij zelfs 112 wilde bellen. Achteraf had ik gewoon al eerder moeten gaan, maar ik twijfelde aan mezelf en dacht dat ik overbezorgd was. Op het cb wisten ze niet wat ze ermee aan moesten, maar mijn ha wist het meteen. Hij liet me dit filmpje zien, het is weliswaar een wakkere baby en niet zo'n heftige aanval, maar ik vond het heel herkenbaar. Toen onze dochter wat ouder werd, had ze het ook als ze gewoon wakker was.
    Jadon's Sandifer's Syndrome - YouTube

De kinderarts dacht zelf trouwens niet meteen aan reflux, maar aan darmkrampen. Pas toen onze dochter opgenomen werd nadat de arts een grote aanval over de telefoon hoorde, werden de darmkrampen van tafel geveegd. Mijn tip: als het vaker gebeurt en je je er zorgen om maakt, kaart het dan aan bij de huisarts en vraag desnoods een verwijzing voor de kinderarts. Twijfel niet aan jezelf, je moedergevoel heeft het naar mijn idee nooit verkeerd!

Deel Deze Pagina