Ik heb mijn dochter net verschoond na de fles. Gisteren om 20 uur is ze met deze pamper naar bed gegaan en net was hij dus zo goed als droog. Gisteren heeft ze niet echt een goede natte luier gehad. Lijkt mij door de warmte te komen (ontlasting is ook echt veel harder) Ze krijgt 4 x 200/6 dus ik geef al extra water maar schijnbaar toch niet genoeg? Gisteren heeft ze courgette op, zit ook wat water in.. Ze drinkt helaas nog niets anders dan melk, ze lust niets anders! Hoelang kan dit zo blijven ? Wanneer moet ik aan de bel trekken? Ze is wel gewoon vrolijk en alert!
Hier precies hetzelfde! Luier was zo goed als droog en ontlasting was vrij hard. Ik denk ook dat het door de warmte komt. Denk niet dat het echt kwaad kan zolang ze maar genoeg vocht binnenkrijgen Mijn zoontje drinkt behoorlijk veel dus ik denk niet dat het hoeft te betekenen dat ze te weinig vocht binnenkrijgen, denk dat ze gewoon veel meer zweten nu
Als je het niet vertrouwd sowieso even je ha bellen! Een natte luier naar bijna 13 uur lijkt mij niet normalliteit, alhoewel 1x vast niet heel erg is... Gewoon even bellen meid! Succes!!
Mijn zoontje had gisterochtend ook een droge luier, en de vorige keer dat het zo warm was heeft hij dat ook eens gehad. Vanmorgen was die wel weer vol. Denk dat het ook wel met het weer te maken heeft.
Ik lees even mee. Ons ventje heeft ook zo goed als droge luiers na de nacht. Maar ook overdag aanzienlijk minder plasluiers. Hij wil niet meer drinken dan hij nu doet (ook niet qua borstvoeding)
Het zijn best flinke flessen wat je geeft. Is het niet mogelijk om van één fles twee flessen te maken met net zoveel water maar minder schepjes voeding erin? Dan drinkt ze toch melk (het enige wat ze lust) en smokkel jij er meer water in. Een keer geen plasluier is geen ramp maar wel een signaal dat er meer vocht in moet.
Maar als je naar jezelf kijkt, je plast toch ook minder? Ik wel in ieder geval. Zou vooral naar je kindje kijken. Als de flessen verder goed op gaan lijkt het mij prima toch? Moet natuurlijk wel blijven plassen, maar wat minder vind ik zelf niet gek. Ik geef nu wat kleinere flesjes en dan wat meer want ze heeft vaker dorst voor mijn gevoel.
Het is natuurlijk wel heel warm en ze zweten dan ook wel meer. En dan kan plassen minder worden. je uk is nu 6 maanden toch? misschien anders eens proberen 220 water en 7 schepjes (doe ik nu ook) inplaats van 210 en 7 scheppen. En als ze straks niets in der luier heeft even bellen en vragen of hun nog iets weten
vanavond lekker een watermeloentje geven heeft ze weer wat meer vocht...soms piesen ze wel minder maar een nacht bijna tot niets...?? nee of je zal het net zien vandaag piest ze zich drie keer in de rondte
Hier hetzelfde... ik sprak de kinderarts en die gaf aan dat het best kan voorkomen...zeker met dit weer onttrekt het lijfje al het vocht en stuurt dat naar de darmen om de ontlasting dun te houden..om over het zweten nog maar niet te spreken...en tjsa, als het dáár zit, dan zit het niet in de blaas! Ze gaf wel aan dat het niet te vaak voor mag komen, maar zeker met dit weer is het niks geks..
Ze gaven mij nog de tip om gewoon goed naar je kindje te kijken; blijft het vrolijk, alert dan is het vaak prima, maar wordt het suf, krijgt het wat ingevallen oogjes, dan kan uitdroging op de loer liggen. Onze dochter is overigens 3,5 maand, dus meer dan wat water bij de fles kan ik nog niet doen...we dopen met dit warme weer haar speentje regelmatig in een glas water..alle beetjes helpen
Hier hetzelfde verhaal. Vanochtend een zo goed als droge luier na zijn voeding. Bij zijn volgende voeding wel weer een goede plasluier. Zal zeker met de warmte te maken hebben. Dat van die speen is ook een goed idee! Ons kindje is ook pas 3,5 maand dus krijgt ook niks anders dan melk. Als ze heel veel dorst hebben mag je ook 30 a 40 cc water geven zodat ze wat meer vocht binnen krijgen. Ook doen wij nu vaak al 10cc meer water in de fles met de voedingen dan normaal.
Ze heeft inmiddels wat geplast al is het niet veel. Drinken gaat goed en ze is ook vrolijk! Ik hou t ff goed in de gaten.. Ze heeft net wel lang geslapen en is denk ik daarvan nog een beetje suf. En ik ben met dit weer ook wat suffer..! Ik hou t maar ff goed in de gaten..
Ratatosk: goed idee! Ga ik doen! Dino: maar qua voeding zit ze wel goed ze is goed tevreden.. Gaat nu echt om t vocht denk ik! Cynnie: ook en goed idee! Ga ik dat lekker geven straks
of komkommer? Dat is 99% vocht las ik ergens. Op een washandje laten sabbelen wat je nat maakt in water is misschien ook wel lekker ( vond Tycho toen hij klein was heerlijk) en het voelt lekker koel in zn handjes. En indd wat meer water in de flessen doen. Rotweer is het! Hier drinkt Tycho gelukkig wel, hangt de hele dag bij mama aan dr spaflesje water te hangen x
Hier ook een droge luier gisterochtend, vanochtend weer een volle. Is al een keer eerder voorgekomen, geen idee waarom maar daarna weer normale plasluiers of juist extra veel overdag. Heb me er niet druk om gemaakt, hooguit even extra in de gaten gehouden.