Wat vinden jullie: bedrijf heeft intern 'probleem' en deelt het aan ons mee.

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav4, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav4

mamav4 Niet meer actief

#1 mamav4, 7 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2011
    Mijn man en ik hebben een meningsverschil over een kwestie. Het gaat er niet om dat ik gelijk wil hebben, maar ik vraag je gewoon af of ik nou zo 'vreemd' ben dat ik het anders zie als hem.

Ik ben dus erg benieuwd naar jullie mening over het volgende:

Afgelopen zaterdag zijn wij naar een autodealer geweest. (even ter xtra info, het gaat om een dealer met auto's in het hogere prijssegment)
    Wij hebben daar door een verkoper een offerte laten maken voor een nieuwe auto.
    Mijn man wist dat er in de regio nog een vestiging was van hetzelfde bedrijf.
    Hij wist dat daar een showmodel stond van hetzelfde type waar wij een offerte van hadden laten maken.

Wij zijn naar de andere vestiging gegaan en hebben daar besloten om het showmodel te kopen omdat er meer extra's op zaten en de prijs vrijwel gelijk was aan de nieuw te bestellen auto.

Verder alles geregeld via de verkoper en er leek geen vuiltje aan de lucht te zijn.

Vanmorgen belde de verkoper van de 1e vestiging ons op (waar wij een offerte hadden laten maken) hij was nogal boos over de gang van zaken. Niet hoe wij het gedaan hadden, maar dat zijn 'collega' van de andere vestiging, zonder iets aan hem te melden, een showroommodel verkocht had. Waarschijnlijk zijn er binnen dat bedrijf regels opgesteld hierover.

Hij wilde dus even van mijn man weten hoe de verkoper van het showroommodel te werk was gegaan. En daarbij deelde hij ook nog even mee dat het niet de 1e keer was dat het zo gegaan was en dat het aan de directie voorgelegd zou worden.

Heel sneu voor de 1e verkoper dat hij zijn provisie misloopt, maar wat hebben wij als klanten er aan dat wij weten dat er interne problemen zijn tussen verkopers?
    Ik vind het niet professioneel als je dat aan je klant mee gaat delen en ook nog even je mening gaat geven over de werkwijze van je 'collega'.
    Prima als je wat extra info nodig hebt van je klant, maar ga dan niet verder vertellen waarom je dat wilt weten.

Wat vinden jullie hier van? (mijn man vindt het de nomaalste gang van zaken dat een verkoper dat aan een klant mee deelt)

2. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ik vind het erg onprofessioneel om daar een klant ver op te bellen

los dit intern op en neem desnoods contact op met een leidinggevende oid en leg het daar neer en val een klant er niet lastig mee...

zou het misschien als klant melden bij een leidinggevende.. dat je met interne rompslomp lastig gevallen wordt

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind dat ze dit onderling uit moeten vechten en daar geen klanten bij moeten halen.

Vind t eigenlijk ook heel vreemd dat deze bewuste man belt.. Een offerte is toch vrijblijvend? Ondanks dat je hem blijkbaar bij het zelfde bedrijf hebt gekocht.

Kortom ik ben het met je eens en vind het niet normaal.

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik ben het met jou eens; hier houd je klanten buiten. Als hij wil weten hoe een en ander in zijn werk is gegaan, kan hij zijn collega toch gewoon bellen?

5. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het ook hoogst onproffessioneel, klanten moeten niks meekrijgen van interne problemen of irritaties.

6. Bri

Bri Niet meer actief

TS, ik ben het met jou eens, dat dit onprofessioneel gedrag van die 1e verkoper is. Rot voor hem, maar jij als klant hebt hier niets mee te maken. Laat ze dat lekker intern oplossen. Wat schiet hij er in godsnaam mee op, om jou als koper erin te betrekken? Alsof je nu ineens wél zijn (duurdere) exemplaar gaat kopen.

Ik kan me hooguit voorstellen dat hij feiteninformatie nodig heeft, maar dan had hij het allemaal iets netter mogen inkleden. en om heel eerlijk te zijn, vind ik het dan nog steeds geen fatsoenlijke, professionele manier van doen.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heel bijzondere gang van zaken en zeker niet normaal.

8. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Nee, dat hoort echt niet! Je bent voor de klant één merk en dus één bedrijf en collega's horen elkaar niet voor de klant af te vallen. Ben het helemaal met je eens.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Als ik de baas van dit bedrijf was, dan stond deze man vandaag nog op straat.

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    erg onprofessioneel van het eerste bedrijf

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

..slecht zeg!

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb er nog even over nagedacht. Ik vind de hele handelwijze van het eerste bedrijf weinig klantgericht.

Jullie vragen een offerte aan van een auto, waarvan (precies, of bijna precies) zo'n zelfde model als showroommodel te koop staat. Ik neem aan dat zij dat wisten, of hadden kunnen weten. Een béétje klantgerichte ondernemer wijst zijn klanten daarop. "Goh, jullie willen dit model nieuw kopen. Wisten jullie dat mijn collega aan de andere kant van de stad er zo een in de showroom heeft staan? Die kunnen we je voor een nog mooiere prijs aanbieden."

Het zijn gewoon eikels als ze het onderling zo geregeld hebben dat de een dan voor niks werkt en de ander er het voordeel van heeft. Dat mág jouw probleem als klant niet zijn.

13. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij om te 'horen' dat ik dus niet de enige ben die dit een vreemde actie vond.
    Misschien ga ik het wel melden bij het bedrijf. Het geeft mij een beetje een onprettig gevoel.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat zou ik sowieso doen, melding maken.
    Misschien heeft die ene helemaal niks verkeerds gedaan maar had die ander jullie inderdaad moeten attenderen op het showmodel!

15. mamav4

mamav4 Niet meer actief

#15 mamav4, 7 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2011
    Mijn man had bij de 1e verkoper al aangegeven dat hij wist van het showroommodel bij de andere vestiging. De 1e verkoper gaf ook al aan dat ze natuurlijk liever een showroommodel verkopen als een nieuwe moeten bestellen.
    Ik denk zelf dat er onderling gewoon irritatie is tussen die mannen. Die 2e (van het showroommodel) is bezig om die vestiging een nieuwe impuls te geven en dat schijnt goed te gaan qua verkoopcijfers. Misschien kan verkoper 1 dat wel niet hebben... Dat vechten ze dan samen maar uit. Maar ik had iets meer verwacht van dit bedrijf. De klant is koning, lijkt mij en niet een soort aanspreekpunt over irritaties tussen verkopers onderling. 't Is nou ook niet bepaald een simpel autobedrijfje...

16. Milujem

Milujem Niet meer actief

|Ik vindt het persoonlijk erg onprofessioneel overkomen. Getuigd niet echt van discretie...

Deel Deze Pagina