liefst helemaal niks. ook ik zit savonds ook alleen doordeweeks en voor alles wat ik eventueel zou willen doen heb ik oppas nodig. hoe meer oppas ik structureel gebruik, hoe minder ik flexibel kan krijgen voor bijv een verjaardag of vergadering van de activiteiten commisie van de peuterspeelzaal.
Zo min mogelijk maar als ze liggen en ik ben zelf gedouched heb ik een standaard rondje van stofzuigen en wc's poetsen en om de dag dweilen. Verder lekker tv kijken, zp'en...soms iets van foto's plakken, knutselmapjes bijwerken, (knutsel)activiteiten voorbereiden.
Als ik thuis ben meestal bankhangen, haken, tv kijken/forummen/appen/fb. En anders naar vriendinnen toe ofzo.
Heel wisselend. * zingen * bridgen * tennissen * hardlopen Daarvoor moet ik dus de deur uit. Als ik thuisblijf: * serie/film kijken * lezen * thuis sporten * vriendin bellen * mails versturen
tv kijken op laptop of telefoon heel soms uit eten samen werken (ben verpleegkundige dus regelmatig avond dienst, maar dan is de ochtend mijn avond en als de kinderen net in bed liggen standaard opruimen, keuken poetsen (hebben open keuken met kookeiland dus alles zie je, thee drinken met wat lekkers ( standaard) lezen in bad
Koffie drinken, haken (nee, dat is niet tuttig, het is heerlijk ), fröbelen met mijn Silhouette Cameo (snijmachine, super hobby), douchen en dan op bed vaak nog even een stukje van een aflevering kijken via Netflix. Dat is gewoon een standaard doordeweekse avond . Heerlijk die tijd voor mezelf.
Sporten Thee drinken bij vriendinnen Lezen Film/ Serie kijken Huishouden Er is in de avond altijd wel wat te doen
Doordeweeks liggen rond kwart voor 8 alle kinderen in bed. Daarna ga ik naar zolder, was opvouwen, uit de halen en ophangen en evt. de droger leeghalen/vullen en alles programmeren voor de volgende dag. Daarna ff opruimen. Ongeveer 2-3 avonden per week ga ik dan nog even een paar uur aan het werk. Ook 1-2 avonden per week heb ik nog oefenen voor zangkoor, een dienst of een bestuursvergadering. Zo niet, dan ga ik vaak even internetten voor de lol, vakanties uitzoeken, beetje forummen, windowshoppen. Of ik ga lekker lezen. Hoe dan ook stop ik om 10 uur uiterlijk met computeren en dan ga ik nog even lekker lezen en douchen en naar bed.
* meestal wel even 1 / 2 wasjes draaien en de rest opvouwen. * beneden alles opruimen en netjes maken * boodschapjes halen (als man thuis is) * gtst kijken en beetje bankhangen met mn telefoon/ipad. Meestal lig ik rond 22.30 wel gedoucht en al in bed
hoef je nooit een rustdag?....kan dat geen kwaad iedere dag? omdat je altijd hoort om de dag of 4\5 keer per week.
Meestal is me huis al schoon trouwens..kan niet tegen een rommelige huis..nu met me nagels gedaan..en ff op zp natuurlijk
2-3 dagen in de week (hard)lopen ong. 60 minuten. Keuken op ruimen Wasje draaien/ophangen Strijken Beetje internetten/tv kijken
Douchen Beetje opruimen Tv kijken Internetten Studie Praten over belangrijke dingen Het wisselt, net waar ik zin in heb of wat echt moet.
Ik vraag me toch af? En de vinger vlekken op deuren enz.. Ik weet niet hoevaak ik stofzuig denk zeker 3 x per dag..net ff me nagels gedaan ..er is idd wel wat te doen! Maar ik blijf bezig merk ik..loop soms echt naast me schoenen
Zo weinig mogelijk. Ik probeer het huishouden zoveel mogelijk overdag te doen. Om 20.30 liggen ze allebei wel in bed, (jongste gaat soms later), en kunnen man en ik op de bank ploffen. Vanavond moest ik nog een was vouwen en ophangen maar ik vind dat helemaal niks. Meestal dus lekker TV kijken, tablet erbij, kletsen met mijn man. In het weekend verjaardagen, feestjes of etentjes, is altijd verschillend.
Best laat voor de oudste om naar bed te gaan?! Gewoon nieuwsgierig hoor, maar hier is de oudste bijna 7 en die ligt wel om kwart over zeven / half 8, al zal dat na de vakantie wel wat later worden omdat hij nu een eigen kamer heeft.