Mijn oudste wordt in augustus 4 en gaat rond 19.30u naar bed. Maar die staat gerust om 4 uur alweer de boel bij elkaar te springen.
Ik werk 3 avonden per week, 1 avond zit ik op een koor en om de week ook 1 avond praatgroep van de kerk. Er blijven dus niet zoveel avonden over om op de bank te hangen of aan het hh te besteden. Bovendien gaan onze oudste kids van 15 en 13 pas rond 21.30/22.00 uur naar bed ( en in het weekend nog wat later), dus echt me-time is hier schaars.
Mijn meiden (6 en 9 ) gaan allebei tegelijk om ongeveer 20:00 naar bed, maar hoe laat ze gaan slapen bepalen ze grotendeels zelf. Dat is meestal zo'n half uur/drie kwartier later. Liggen ze nog te kletsen of keten. Vind ik prima, als het maar niet de spuigaten uitloopt en ze moeten er ook geen 36 keer uitkomen. Wij doen niet aan aparte slaaptijden omdat ze met elkaar in 1 bed slapen dus dat zou niet echt zin hebben. Dus vanaf acht uur is de avond van mij. (of van ons als mijn man thuis is)
Ik doe ook het liefst zo min mogelijk. Lekker serie kijken of op de iPad. Maar soms ook wasjes vouwen, de volgende werkdag beetje voorbereiden of iets achterstalligs...!
vanaf 19.30-19.45 tv kijken,laptop,woensdag in bad met een goed boek. douchen, 3x per week sporten, soms stappen oid
Douchen, boterhammen voor de volgende dag klaarmaken voor dochter op school, zp lezen/meekletsen, op de bank tv kijken (Netflix), een keer in de zoveel tijd afspreken met een vriendin, lezen, binnenkort hopelijk weer sporten, en baby album van zoonlief verder afwerken.. Komt er steeds maar niet van! Dadelijk rijdt ie al rond op een scooter ofzo en mam heeft t nog steeds niet klaar Oudste van 4,5 gaat om 19.00 naar bed omdat ze anders heul chagrijnig is de volgende dag (van wie heeft ze dat toch ) en mijn zoontje ook meestal rond die tijd. Maar die is pas 9 maanden, dat varieert wel eens in hoe laat die nog eens wakker wordt
Hier helaas wat weinig tijd voor ons zelf. Slecht slapend dreumes meisje die niet wil gaan slapen. Gisteren ook alweer 22:30 voordat ze sliep (ook pas toen haar papa ernaast ging liggen). Wilde eigenlijk al gaan slapen was heel moe maar ben even gaan computeren.
Als je de ene dag en bovenlichaam doet en de andere dag je onderlichaam kan het prima. Zo doe ik het als ik meerdere dagen achter sport.
Als mijn man thuis is ga ik elke avond 30km fietsen. Als hij niet thuis is: strijken, tuinieren of lekker met de laptop op de bank.
hier zit ik vaak pas tegen half 9 op de bank, en heel eerlijk gezegd dan geen puf meer om dan van alles nog te moeten. Wil straks nadat ik echt goed hersteld ben van mijn operaties wel weer het sporten oppakken dus dan zal ik s'avonds toch echt moeten sporten .
Op de bank liggen met tablet of boek. Of tv aan. Soms stofzuigen maar probeer dat toch overdag te doen.
petje af hoor. ik kan ook maar 3/4 keer per week. vind dat lekker maar een lekker avondje op de bank toch ook
Tv kijken of iets op Netflix (op tv/pc/telefoon), werken (opdrachten maken of nakijken), taarten maken/airbrushen, bezig met mijn Smash Book of Project Life albums, foto's sorteren/bewerken, kleuren. Laatste dingen meestal net een serie of muziek op de achtergrond.
Toen de oudste alleen was en niet naar school ging lag hij ook pas rond half 9. Maar een schoolgaand kind is toch wel anders dan een dreumes of peuter die vaker uit kan slapen de volgende dag en die nog middagslaapjes heeft