Hier eerst alles voor de volgende dag klaarzetten. Meiden naar bed, afwassen en opruimen. Om half 8/8 uur een bakje thee bij de krant, daarna haken, lezen,puzzelen etc.
Vaak gezellig buiten met de buren, de een na de ander komt dat even langs. Altijd erg gezellig. Verder douchen, tv/films kijken, s avonds nog even stofzuigen en dweilen (jongste smeert nog alles er onder dus dat heeft overdag geen zin haha).
De meeste avonden stop ik m'n schatjes in en ga daarna de deur uit om te eten, soms met vrienden en soms met mijn man. 😋 Daarna werk ik soms nog wat, lees (vak) literatuur en twee kranten. TV kijk ik niet veel, alleen de interessante nieuws uitzendingen en documentaires. We gaan wel regelmatig naar bios. Regelmatig ga ik 's avonds op photoshoot of nog wat zwemmen en hardlopen. Sporten doe ik altijd in de vroege ochtend. 😅
Oh, ik heb soms ook een vergadering trouwens 's avonds. En ook wel eens een afspraak met een vriendin of mijn man.
Mijn uber grote dagelijkse bult met was wegwerken, zonder dat er 1 een stapel om gooit! Dweilen, opruimen, alle deurklinken en sanitair poetsen (ivm ziekte zoon) doordeweeks voor bereiden voor de volgende ochtend. alle slaapkamers 3 keer bij langslopen en ze allemaal knuffelen, kusjes geven en bewonderen en een praatje maken met de oudsten voor ik echt op bed ga
Naar de sportschool 3x in de week of ik werk s avonds maar s avonds moeten de honden ook nog getraind en uitgelaten worden. En ik probeer ergens ook nog tijd vrij te maken voor mijn man.
Ik doe in de avond niet echt veel. Ik kijk wat tv of een film samen met mijn man. Als er niks op tv is (wat ik vaak vind ) ga ik haken. Een heerlijke lange ontspannende douche nemen. Beetje op de laptop freubelen soms. Lezen Normaal gesproken zou ik de was doen en wat poetsen daar waar nodig maar ik heb nu bedrust dus doet mijn man dat voornamelijk daar waar nodig. In ieder geval wel de was in de wasmachine en ophangen of in de droger. Hier zijn de avonden zodra de kindjes op bed liggen echt onze rust momenten. Even bijkomen van de dag en ontspannen.
Nakijken, sporten, strijken, lekker rondneuzen op Pinterest, lezen, met mijn man kletsen, alles klaarzetten voor de volgende dag (ontbijttafel, kleding, avondeten, etc.)
Op dinsdag repeteren met het orkest waarin ik speel. Andere dagen tv kijken of een tijdschrift lezen. De keuken opruimen en mijn kolfspullen uitkoken. Verder probeer ik 's avonds niets meer in het huishouden te doen. Soms komen er vrienden of ga ik naar een vriendin. Bij mooi weer gaan we vroeg op de avond nog even met onze zoon wandelen. Wisselt een beetje, ligt ook erg aan het weer. Bij mooi weer ben ik actiever dan bij regen en kou.
Als de kinderen op bed liggen, kijk ik eerst gtst. Daarna ga ik douchen. Dan meestal gamen met mijn man of ik ga kleuren.
Eve off topic, maar tel ik nou goed, heb je 9 kinderen? Wow, echt bewondering, wanneer heb je nog tijd over om even te internetten of beetje tijd voor jezelf, ik vind het met twee al een enorme luxe
Onze kinderen gaan steeds later naar bed dus er blijft steeds minder avond samen over. Meestal ga ik als ze op bed liggen douchen en daarna doen we een bakkie koffie en ga ik tabletten.
Na het eten: sporten vriendinnen i-pad filmpje kijken op zondagavond heb ik standaard ritueel om maskertjes te maken en nageltjes te lakken