Wat doen jullie in de ochtend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lillybit, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.174
    113
    Die van mij staat gewoon naast mn bed om half 7 :D. 'Mama wakker worden', en dan een slof in je neus duwen;). Dan ontkom je er ook niet meer aan haha.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh dat is echt helemaal herkenbaar voor mij. Ik krijg zo'n adrenalinestoot door mijn lijf, zo nerveus word ik van haar gehuil..

Ik vloek een paar keer heel hard en als ik haar kamer binnenloop dat ben ik lief hoor. Ik vloek niet op haar. Ze kan er niets aan doen.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

nou ik heb ook niet om 9 uur alles spik en span. hoe wij het doen? als hij wakker wordt dan spelen we even in bed. dan verschoon ik de luier en gaan we in pyama naar de beneden en gaan de tafel samen dekken en eten. daarna gaat hij in de box en haal ik de tafel af terwijl hij in de box speelt en ondertussen zijn ochtenpoep doet. (elke ochtend vaste prik) ik wapper dan met een doek door het huis over alles wat eventueel plakt en dweil de kamervloervloer aan. ondertussen staat de was ook aan. dan verschoon ik de luier en krijgt hij zijn kleren aan en daarna ga ikzelf aankleden en dan gaat hij in de kamer spelen of even tv kijken en dan gaat mama even computeren. daarna meestal wandelen of boodschapjes doen of iets in die trant. wasje in de droger of samen ophangen, ander wasje aan en dan is het vaak alweer middag. de tijd vliegt hier echt.

ow, grofweg issie wakker tussen kwart over 7 en 9 uur.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ilias wordt in het weekend vaak uiterlijk half acht wakker. Soms ook wel om half zeven, maar gemiddeld om zeven uur. Soms als we hem horen (brabbelen), kijken we of hij zichzelf nog bezig kan houden. Soms is hij daarna weer stil en kunnen we nog een half uur blijven liggen. Alleen als hij echt gaat klagen, dan gaat eén van ons er uit (om beurten). Ilias krijgt zijn boterhammetje en melk en gaat dan spelen. Ik ga dan meestal lekker op de bank hangen. Ilias kan zichzelf goed vermaken. Heel af en toe zet ik babytv aan.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    nee dan hebben een paar van jullie toch een fijn mannetje! mijn man (ivm zijn muzikantenbestaan) is er echt niet vroeg uit maar ja, dat vergeef ik hem dan haha! hij helpt wel waar nodig alleen niet zo vroeg. op dagen dat ik werk/studie doe is hij thuis met de kleine en doet hij alles...maar eh, ik ben met een Griek getrouwd dus da's toch ietsjes anders dan een Hollandse man haha! maar verder is hij niet macho en voelt hij zich ook niet te goed voor huishoudelijke klusjes...

6. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL

Hier ook precies hetzelfde, elke ochtend weer!!!! En als ik er eenmaal uit ben dan is het ook wel weer prima... maar die eerste stap uit bed pfffffffffff. Vooral als het gejank al is begonnen ;) (dan heb ik dus veels te lang gewacht)

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Mijn zoontje slaapt snachts errug slecht en wil uiterlijk om 04.30 een fles. Daarna leg ik hem bij ons in bed en slapen we tot 06.30 verder. dan staat de oudste naast ons bed en is mijn man al aan het werk.
    Dan begint om 06.30 toch echt het harde leven van aankleden ontbijten, opruimen hond uitlaten etc.. Maar meestal ben ik dan nog dooodop en zijn we heel af en toe ook pas om 10.00 uur aangekleed en wel hoor.
    (mijn dochter kan nog niet naar school ivm speciaal onderwijs) maar dat gaat dan nog wat drukker worden smorgens ;)

8. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier zag de ochtend er vanochtend als volgt uit:

M'n meisje was ongeveer 8 uur wakker, maar speelt altijd even in bed, ik ga er dan om half 9 uit om haar uit bed te halen.
    Dan maak ik een bord pap voor haar en zet ik een bakkie koffie voor mezelf. Als zij heeft ontbeten, pak ik zelf ook wat.
    We hebben vanmorgen samen gestofzuigd en daarna zij in badje terwijl ik naast haar heb gedouched. Lekker insmeren en aankleden.
    Vervolgens fruit voor haar gesneden met een cräcker erbij en heb ik even een wasje aangezet. Kattenbak verschoond. Zij nog even spelen, totdat ze naar bed gaat, ongeveer 1 uur. Man was aan het werk. ;)

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    oooh jaloers.. wat klinkt dit heerlijk genieten !
    alleen al het feit dat ze om 8 uur wakker word ;)

10. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Zoontje (6mnd) wordt rond half 9 wakker en dan krijgt hij zijn fles in ons bed , daarna in zijn wippertje in de badkamer zodat ik kan douchen en daarna gaat hij in zijn badje en aankleden. Dan gaat hij naar bed voor +- 40 minuten en dan zijn fruitje. Spelen in de box en rond half1 weer de fles.
    Ik doe in de tussentijd opruimen enzo.
    Best wel relaxed allemaal eigenlijk!
    x

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik voel me ook erg gezegend hoor.. ik ben niet zo'n ochtendmens namelijk. Ik heb wel even nodig om uit m'n bed te komen. :)
    Moet wel zeggen dat we haar nooit meteen uit bed haalde als ze wakker werd, pas als ze het zat was, gingen we naar haar toe, dus ze is het zo gewend. Als ze vroeger wakker wordt, bijv. rond 7 uur, valt ze meestal weer in slaap.

Genieten is het zeker. ;)

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben sinds een uurtje uit bed en heb net een douche genomen en ontbeten. MIjn man is vanmorgen met onze zoon opgestaan en heeft hem aangekleed en ontbijt gegeven nadat ik hem vanmorgen om 7u de borst heb gegeven. :D

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    dat doe je goed! hier was het na een vroege ochtend BV weer ff slapen met z'n 3tjes in bed :D ben om 10 uur!! er uit gegaan, manlief die laat thuis was vannacht ivm muziekoptreden, met de kleine laten klooien terwijl ik het halve huis heb gedaan...maar dat doe ik ff veel sneller dan hij dus zo gepiept! gedoucht enz en klaar!:) nu hebben we nog ff vandaag om dingen te doen want hier in Griekenland is het super zonnig lenteweer! gaan zo de duer ff uit wanneer de kleine weer wakker is...!;)

14. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier gaat het ongeveer zo:
    Dochterlief (1,5) wordt, als we vrij zijn, rond half 9/9 uur wakker. Ik haal haar uit bed en we spelen nog even in ons bed. Dan luier verschonen en naar beneden, daar eten we samen een broodje en ze kijkt even tv. Dan weer naar boven, aankleden, dan kleed ik me aan en speelt ze op haar kamer of bij mijn in de badkamer. Daarna weer naar beneden en dan gaan we de hond uitlaten. Rond half 1 gaat ze naar bed, tot een uur of 3. Dan doe ik het huishouden..

15. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

De jongste wordt zelden voor 7u wakker. Is dit wel t geval dan krijgt ze wat melk en leg ik haar weer terug in bed en gaat ze weer slapen. Ik vind t voor 7u gewoon geen dag.
    Voor de oudste geldt hetzelfde trouwens, al krijgt zij geen melk maar we zeggen dat ze weer moet gaan slapen.
    Kwestie van aanleren / gewenning denk ik.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

sochtends: hij wordt altijd tussen 07.30 en 08.00 wakker
    dan krijgt hij eerst een flesje soyamelk daarna doe ik een huispakje voor hem aan.
    in de woonkamer gaat ie lekker spelen en kijkt hij tussendoor naar de kro kindertijd, ik kijk dan mee en doen we zingen, dansen.
    tond 09.00 maak ik een ontbijttafel klaar, gaan we samen lekker broodjes eten en fruit.
    uiterlijk 10.00 gaat hij weer naar bed en dan doe ik ook een dutje. opruimen ezn komt in de middag/avoond wel want zolang hij wakker is wordt er troep gemaakt en ik ben echt niet van plan om 3 keer per dag het huis op te ruimen.

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ow en zijn papa: die gaat er ook wel eens uit hoor maar meestal ga ik want al gaat hij eruit, ik ben toch al wakker en hij is sochtends moeilijk uit bed te krijgen.

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dames waarvan de kindjes zo lekker uitslapen. Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?

*heusnietjaloers*

19. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet het echt niet, ik prijs me er wel erg gelukkig mee hoor!!
    Maar ik zou het echt serieus niet weten....

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, als Ilias een keertje erg aanhankelijk is, dan wil hij niet alleen spelen. Wat dan helpt als ik er gewoon bij kom zitten. Of liggen. Maakt hem niet uit. Dan pak ik een paar kussens van de bank of het voedingskussen en dan ga ik op de grond naast hem liggen. Lekker mijn ogen dicht. Meestal duurt het nog geen 5 minuten of hij begint op me te klimmen :D Dus echt slapen lukt sowieso niet, maar het is toch wel lekker ontspannen.

Deel Deze Pagina