Dat vraag ik me ook af haha. Ook al doe ik hem 's avonds wat later op bed, dan nog is het standaard 06.30 's morgens.
haha hier wisselt het heel erg, savonds is het al een poosje dezelfde tijd maar de ene paar dagen is het half 7 dan 7 uur of half 8 of weer een week 8 uur.. en hier en daar voor half 7 en een uitzondering rond half 9/9 uur haha.. heel lastig om daar een vast ochtend ritme aan te binden.. want als hij vroeg wakker word kan hij daarna na uurtje wakker zo weer slapen..maar wordt.hij later wakker (weet ik dus niet van.te voren) dan slaapt hij pas weer na 3 uur wakker zijn haha maar ik.word niet wakker zonder te douchen en alles dus de ene ochtend gaat heel soepel en de andere ochtend heel chaotisch hihi ik wacht met veel hoop op het moment dat het wakker wordt.moment een vast moment wordt
da's gewoon een kwestie van geluk hebben. ( al willen veel moeders graag geloven dat ze er zelf de hand in hebben)
Ach meiden, ik snap het ook wel hoor. Ik ken mijn kindje nu 1,5 jaar en dus lang genoeg om te beseffen dat je er weinig aan kan doen haha. Ennieweejs, ik mocht vanochtend uitslapen tot 6 uur en dat heeft me goed gedaan. Weer eens wat anders dan 3,4, of meestal 5 uur.
Daan, daarom heb ik moeite om afscheid te nemen van het ochtendflesje. Naast het feit dat ik om 5uur uit mijn bed word getrommeld, moet ik in een recordtempo naar beneden rennen en een flesje klaarmaken, weer naar boven rennen. onderweg het muziekje van babyfoon in de gang aanzetten zodat de andere 2 niet wakker worden van het gegil van degene die wakker is, en dan een flesje geven en het kind terug in bed leggen. Dit ritueel herhaalt zich nog 2x tussen 5 en 6uur in de ochtend, en dan slapen ze nog tot ong. 7uur, half 8.
Ik heb geen moeite met opstarten, of ik nou om 5 uur sochtends of om 11 uur op kan staan, ik ben wakker. Maar ik ga echt niet heel vroeg al beginnen met alles op te ruimen enz, gewoon lekker rustig aan en dan zien we wel, zeker in het weekend
Hier was ze wat jonger toen ze 's morgens ook om 6u klaarwakker was. Ik denk 6/7 maanden. Op een gegeven moment was ik er ook aardig klaar mee en heb haar weer in bed gelegd na de voeding. Inmiddels is ze het gewend en slaapt ze lekker uit. Maar kan me voorstellen dat het niet altijd te sturen valt. Hier speelt het ook mee dat ze niet doorslaapt en dan is 6u erg vroeg als ze 's avonds laat en s'nachts nog weer wakker wordt.
Haha, herkenbaar die vroege vogels. Heel soms slaapt meneer tot 7.30 maar meestal is het 6u, 6.30. Dan gooien we hem lekker tussen ons in op bed om te knuffelen en zelf rustig wakker te worden, dat duurt meestal een half uurtje en dan kleden we hem aan en krijgt hij beneden een bakje pap terwijl wij ook ontbijten. Op zaterdagmorgen rommelen we thuis wat aan of doen we boodschappen, op zondagmorgen gaan we samen eendjes voeren We doen in ieder geval alles lekker rustig aan!
Wij beginnen de dag tussen 7:30 en 8:15. Zoonlief wordt meestal ergens tussen half 8 en 8 uur wakker en dochterlief maken we rond 8 uur wakker. In het weekend slapen we om en om uit. In het weekend kleden we ons pas aan na het ontbijt (dus ergens rond 9 uur). Door de week (behalve op vrijdag) sta ik om 7:30 op en dan ga ik zoontje aankleden (man doet dochter of soms andersom) en dan zijn we zo 7:50 beneden. Dan eten en om 8:20 de deur uit (maandag en dinsdag). Op de andere dagen doen we het iets rustiger aan maar we zijn om 9 uur wel klaar met alles en dan ga ik wel wat doen (schoonmaken, administratie, kleuren, hutten bouwen etc etc) @plub.. ik denk zeker dat je dat deels wel in de hand kan hebben. Wij zijn altijd de dag om 8 uur begonnen... Zoonlief is inmiddels 2,5 en is op z'n vroegst om 6:45 wakker en dat is zeer uitzonderlijk en gaat dan spelen op zijn kamer tot in ieder geval 7:30. Dochterlief is zelden wakker om 8 uur, die maken we wakker. Volgens mij is het ook maar wat je je kinderen aanleert... Oja, zoonlief slaapt nog steeds 2 uur overdag en om ongeveer 20:00 slaapt hij...
Ik lees bij sommigen dat ze hun kindje in de box zetten en dan zelf gaan douchen. Laten jullie je kindje dan 'onbeheerd' in de box spelen? Ons dochtertje is inmiddels 19 maanden maar ik zou dat toch niet durven om haar beneden alleen in de box te laten als ik boven ga douchen. We hebben geluk dat ons dochtertje eigenlijk nooit voor 07:30 wakker is. Maar omdat ik zelf absoluut geen ochtendmens ben, lukt het me bijna nooit om voor die tijd te douchen . Dat doe ik dus meestal 's avonds.
Wij begonnen de dag om 07.00 en dat is heel lang zo geweest, maar er is nu geen pijl meer op te trekken. Ze trekt haar eigen plan. Dochter draait op volle toeren als ze wakker is. En van lief spelen is al helemaal geen sprake, was het maar waar.