Het valt me op dat iedereen alleen blokjes en/of zakjes gebruikt om de soep op smaak te maken. Zelf doe ik het op de manier van mijn moeder, die het nog op de ouderwetse manier maakt. En zo krijg je de smaakvolste, echt lekkere groentesoep... Ik gebruik een runderschenkel, die ik kook in de hoeveelheid water die ik nodig denk te hebben voor mijn soep. De ene keer een grote pan, de andere keer een klein pannetje. Als het water kookt, dan het gas zacht en lekker een paar uur laten trekken. Daar voeg ik nog; zout, peper, beetje kerrie, maggi en wat laurierblaadjes aan toe. Na een paar uurtjes haal ik het bot van de schenkel eruit, het vlees is er inmiddels vanaf gekookt en dat kun je gewoon in de boullion laten zitten. Nu voeg ik er gehaktballetjes, groente en vermicelli aan toe. Even zachtjes door laten koken en proeven. Meestal is hij al goed van smaak. Een heel enkele keer voeg ik er nog weleens een blokje aan toe om de smaak wat sterker te krijgen, maar meestal is dat niet meer nodig...
2 maggieblokjes 1 rundvlees bouillon blokje (maggie) gehaktballetjes (half om half) mix voor vermicelliesoep (honig) zakje soepgroente Mjam heerlijk...krijg dr zin in.
- Soeppakket van knorr - 700 gr. fijne soepgroenten van de appie - 2 potten rundvleesbouillon (met vlees erin dus) - soepballetjes (vers van de appie) Ik maak altijd wel gelijk 2 liter.
hoi hoi hier ook verse groente/rundersoep alleen gebruik ik geen kerrie, ik gebruik ajinimoto en gele aromat, zwarte peper en zout, vaak doe ik er ook nog sienna rundvlees bij maar dat moet dan écht van de islamiet afkomen smaakt écht veel lekkerder vooral in soep, dan doe ik er ook altijd aardappels, ui en tomaat in, prei, selderie, vermicelli, en dat duurd ongeveer 3 uur maar dan heb je de echte lekkere soep ik eet trouwens ook altijd rijst in mijn soep jummieeee groentjes nathalie
Zo maak ik m'n groentesoep....lekker vers: Ik haal soepvlees (geen zin om te snijden ) en een mergpijp en dat gaat op hoog vuur totdat het aan de kook is en dan verder op laag vuur bouillon ervan trekken. Meestal nog 2 maggiblokjes erbij voor de smaak. Na een paar uur de soepgroente erbij en de gehaktballetjes en natuurlijk de vermicelli niet te vergeten!
ook ik hou van de snelle soep Ik draai wel zelf de soepballetjes van h/o/h (mijn man vind de voorgedraaide runderballetjes niet lekker) Hier groentebouillon Dan een zak soepgroente erbij (hou niet van boerensoepgroente hihihi) Vermicelli erbij en klaar. Binnen 20 min een grote pan soep klaar.
Uuhhmm, ik heb ook een kleine hoor, 2 zelfs Zoveel tijdrovender als een blokjes/zakjes soep is het niet hoor...Als je weet dat je morgen soep wilt gaan eten, dan laat je 's avonds de soep alvast een paar uurtjes trekken. Voordat je naar bed gaat het gas uit, de nacht af laten koelen (deksel op een klein kiertje laten staan) en 's ochtends in de koelkast. En dan voor het avondeten de soep afmaken, wat net zoveel werk vergt als een snelle soep..Lijkt me toch niet zoveel meer werk, of ben ik nu gek? Daarbij, ts vroeg om haar soep lèkkerder te maken, niet snèller 8)
Zoals het je het nu zegt, lijkt het idd wel mogelijk en helemaalniet zo tijdrovend.. wie weet ga ik het eens proberen! waar dit forum al niet goed voor is he, hihi
nouja mijn mening is nog steeds dat je niet op de soep en de kinderen tegelijkertijd kunt letten, al helemaal niet als het urenwerk is, en je mag trouwens maar 1 keer soep warm maken via de pan,( tenminste wat ik begrepen heb of het zo is weet ik niet zeker) en als je dus savonds warm maakt.snachts laat afkoelen en vervolgens weer warm maakt de volgende avond.... dan maak je het inprincipe al 2 keer warm, maarja ik bemoei me er verder ook niet mee, als jij het wel kan met 2 kinderen en uren werk is alleen maar mooi mee genomen toch ik hou het toch maar bij mij blokjes
Nee joh, dat is echt niet zo hoor. Je kan het makkelijk een dag later weer opwarmen. Wij eten altijd een heel weekend van de soep.
2 pakjes Groentesoep kruiden (honig ofzo) 3 liter water 300 gram zelf gerolde gehaktballetjes scheutje maggi 400 gram soepgroente (grof) Lekker lang op laten staan, zodat kruiden en alles goed ingetrokken is. Smaakt het te sterk? voeg dan iets water bij nog Smaakt het te slap? Beetje maggi naar smaak erin Op aller laatste voeg ik nog 1 kopje fermicelli toe. Greetz Roozjuh
1,5 liter water. 2 bouillon blokjes, zakje groentesoep(mix)bv honig, zak verse soepgroentes. vermecelli, boerenmetworst(aldi)
Jootjuhhh, ik sta 's avonds gerust niet uuuuren naast mijn pan soep en ook niet uuuuren naast het bedje van mijn kinderen. Zodra mijn soep opstaat, zit ik op de bank, gasfornuis doet verder het werk Soep suddert lekker, ik ook en de kinderen ook Je mag gerust de onafgemaakte boullion nog een keer verwarmen hoor, zit alleen een stukje vlees in, verder geen ingrediënten die verkeerd kunnen worden door nog een keer te verwarmen. Zodra ik de soep heb afgemaakt, maak ik haar ook niet nog een keer warm, maar haal ik er de hoeveelheid uit die ik nodig heb en dat warm ik op, de rest gaat in de koelkast/vriezer...