Goeie websites om inspitatie op te doen voor verfjes op de muur + stijl/ inrichting huis...

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 11 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Helaas ben ik gezegend met geen enkel gevoel voor hoe kleuren op de muur er in de werkelijkheid eruit komen te zien en dit heeft er al vaak toe geleid dat ik achteraf of opgescheept zat met van die "net niet" kamers of dat alles weer over moest. Ook heb ik geen gevoel voor stijl mbt tot welke meubels mooi samen staan en welke kleuren uberhaupt samen kunnen.

Ik heb nu een aantal best drastische ideeen in m'n hoofd voor donkere kleuren muren in onder andere de eetkamer, slaapkamer en badkamers, maar ik ben bang dat het er in de werkelijkheid weer eens veel minder mooit uit gaat zien dan in m'n hoofd. o_O Dus ik wil dit keer iets voorzichtiger te werk gaan.

Hebben jullie tips over websites die handig zijn om inspiratie op te doen voor interieur en muren, die jullie geholpen hebben. Ik ben helemaal niet van de sociale media dus instagram en dat soort dingen heb ik niet. Liever gewoon van die oude lullen websites dus :p;).

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Vtwonen?

Maar eigenlijk toch gewoon Pinterest.

humptydumpty vindt dit leuk.
  3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.574
    3.904
    113
    Vrouw
    Gewoon Pinterest toch, echt zo veel op te vinden en gemakkelijk te zoeken. Je moet wel een account hebben maar kan wel alles afschermen voor de rest van dingen die je bewaard.

Op de meeste sites staan vaak vooral de spullen die ze zelf verkopen, en vaak eenzijdige inspiratie vind ik.

humptydumpty en NiekeKris vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Instagram heeft heel veel woon accounts.

humptydumpty en Jessi79 vinden dit leuk.
  5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben net als jij, weinig gevoel voor stijl en wat leuk bij elkaar past. Wij gaan binnenkort verhuizen en moeten veel opknappen dus ik moet veel keuzes maken.

Pinterest is idd handig. Wij hebben bv een bruine bank en dan zoek ik op bruine bank en dan krijg je allemaal plaatjes van bruine banken tegen allerlei achtergronden. Daar zie je vanzelf iets bij dat je aanspreekt, daar klik je op en dan krijg je van alles wat daarop lijkt. Zo kom je steeds verder. Ik sla ook plaatjes op per kamer om een beetje in beeld te brengen en te onthouden wat ik mooi vind. En hopelijk kan ik dan op basis daarvan straks kiezen welke kleur ik overal op de muren wil enzo.

humptydumpty en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    En je kunt bv met de app flexa visualizer een foto van je eigen kamer maken en dan de muur virtueel in een andere kleur verven. Dan kun je vast zien hoe dat ongeveer zou worden.

humptydumpty, NiekeKris en Fruity90 vinden dit leuk.
  7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.890
    4.161
    113
    Vrouw
    Ja dit wilde ik ook zeggen, in de flexa app kun je je muur 'verven' zodat je kan zien hoe het er uit ziet .

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hiervoor zou ik dus een Instagram account aanmaken. En een interieuradvies nemen, daar ga je echt profijt van hebben. Als je zelf geen gevoel voor styling hebt moet je iemand inschakelen die dat wel heeft.

Qua websites kun je kijken op de vt wonen site en de huismakeovers van Weer verliefd op je huis.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bedankt dames! Die Flexa app is handig en leuk om mee te spelen! :D
    En misschien moet ik toch maar een Pinterest acount maken dan... Ik heb echt een hekel aan al die account en helemaal als anderen mij dan kunnen vinden, maar ik zal eens kijken hoe dat werkt met een private account ofzo. Ik heb geen behoefte aan steeds posten en volgers en dat soort dingen...

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    oh dat doe ik ook helemaal niet hoor. Ik heb een account voor mezelf om dingen op te slaan. Ik post niks, volg niemand en heb ook geen volgers. En dat hoeft ook niet gelukkig.

Deel Deze Pagina