Hoi Ben benieuwd hoe jullie je dagen vullen. Bij mijn eerste kindje maakte ik de fout weinig tot niet buiten te komen en weinig bezoek te ontvangen(het was ook winter)waardoor ik de muren opliep. Nu probeer ik elke dag minstes 1 keer buiten te komen met ons tweede, een wandeling te maken,naar de winkel te gaan, naar het park. Toch vind ik dit ook niet altijd makkelijk gezien mijn man en de meeste vriendinnen in de week werken is het toch steeds in men uppie.men ouders wonen verder weg. Ik ben ook vier maanden thuis. Ik ben iemand die het normaa heel druk heeft oa met vier dagen werken en nu moet ik me echt aanpassen. Wie heeft dit nog en wat doen jullie overdag?x
Zit nu een weekje thuis en weet ook echt niet wat ik moet doen. Heb het normaal erg druk met werk enz. En nu lig ik uren in bed te niksen. Zo nu en dan ga ik de stad in om te wandelen. En als ik geluk heb heeft er iemand tijd om iets samen te doen. Vandaag heb ik maar wat kleertjes gewassen. Die ga ik vanavond strijken en weer opvouwen denk ik. Ik moet echt steeds werk zoeken. Mijn ouders wonen veel te ver om er regelmatig heen te gaan. Dus ja,.... Het is me ook wat haha.
Haha, dit is ook mijn eerste week. Ik heb alle kleertjes enzo nu gwassen en gestreken en heb nu echt zoiets van: en nu? Als het goed is, is het vandaag lekker weer, dus ik ga zo even naar de bruna voor wat tijdschriften en dan nestel ik me op de loungebank. Morgen weer een dag. Het enige wat ik nu echt heerlijk vind, is dat er geen wekker gaat.
Bij de eerste ben ik 1 dag thuis geweest, toen werd ik al stapelgek en ben ik maar weer gaan werken tot het moment van de bevalling. Bij de tweede heb ik wel 4 weken vooraf verlof gehad, waarvan 1 week nog op vakantie geweest. Wij zaten midden in een enorme verbouwing (extra verdieping erop) en ik kon niet tot rust komen door de herrie en de rommel, dus toen zijn we maar een weekje weggegaan. Daarna druk bezig geweest met opruimen, schoonmaken, verven, behangen etc. Babykamer was pas klaar op de uitgerekende datum, maar gelukkig kwam de baby toch veel te laat. Deze keer hoop ik gewoon eens lekker van de relatieve rust te kunnen genieten, ik werk tot de kerst, daarna nog een weekje of 4 relaxen.
Hey, Wat ik deed tijdens mijn zwangerschapsverlof: - Kleertjes wassen - Kleertjes Strijken - Kamertje klaar maken ( kleertje in de kast etc ) - Poetsen poetsen poetsen - Zwemmen 3x per week - Oude hobby weer opgezocht, spuuglapjes maken op naam etc - Lekker in de tuin liggen luieren - Shoppen - Broodjes pindakaas naar binnen werken - OP visite gaan of visite ontvangen ( gaan de dgn snel voorbij) - Vaak wandelen met onze hond - Papierwerk bij langs en op orde maken - Dagboek 9 maanden bijhouden - Fotoboeken bijplakken - Maxicosi etc klaar zetten - Owja enne niet te zware boodschappen halen natuurlijk. Verder beetje computeren,telefoneren etc EN wachten tot de kleine zich melde,helaas toch ingeleid hihi
Bij Levi was ik totaal niet leuk zwanger. Behoorlijke bekkeninstabiliteit, een humeur waarvan mijn man het huis uit vluchte. Ik lag dus voornamelijk op bed afleveringen van All you need is love terug te kijken haha. Pak zakdoeken erbij. Bij Elin vloog mijn verlof om doordat ik gewoon mijn ding met Levi moest dus.dus voornamelijk lekker in en rondom huis gekeuteld met hem. Buiten in de zon gezeten, boodschapjes doen etc.
Ik had op woensdag mijn laatste werkdag. Op donderdag halve dag in het zkh rondgehangen, vrijdag opgenomen, zondag eind van de middag naar huis. Maandag geboorte kaartjes uitgezocht en laatste dingetjes gekocht. Dinsdag ochtend vroeg ingeleid. Dat was mijn korte zwangerschapverlof. De dinsdag was officieel mijn 1e verlofdag.
Boeken lezen, kleine dingetjes in de tuin doen, opruimen en schoonmaken in huis, de vriezer vol koken.
Voor de bevalling vooral rustig aan gedaan, lekker op het terras neergeploft met een smoothie en een goed boek. lekker uitgeslapen, het huis gepoetst en alle laatste dingetjes voor de baby geregeld. hier maar even van kunnen genieten want zoonlief diende zich ietsje eerder dan gepland aan, haha. Mijn verlof NA de bevalling, tja wat heb ik gedaan.. wennen aan het leven met een baby, elkaar leren kennen. en inderdaad zoveel mogelijk de deur uit want op een gegeven moment vlieg je tegen de muren omhoog. Al is het maar een tripje naar de supermarkt (wat ook nog best een onderneming is met een baby, haha!) of gewoon een doelloos blokje om. Proberen bij te slapen als de baby sliep, wat helaas niet lukte
Voordat ik bevallen was heb ik nog lekker dingen gedaan voor mijzelf: stadten, afspreken met vriendinnen, lekker tv kkijken, wandelen, fietsen.. en laatste hand aan babykamer gelegt, kraamtraktatieversiersels gemaakt. na dat mijn kindje was geboren: in het beginnen wennen heel veel wennen haha. Ga elke dag een stuk met hem wandelen. Ben nu ook een paar keer gaan stadten met hem Ik kom mijn dagen wel door, maar soms mis ik het dingen voor mijzelf doen zonder zorgen voor mijn kindje wel heel erg
Bij de eerste heb ik vooral veel in het huishouden gedaan... om daarna met een heeeeele grote smile heerlijk op de bank te kruipen, genietend van mijn heerlijke schone huis hahaha. Verder lekker iets langer op bed gelegen 's ochtends, rustig wakker worden, tv aan, laptop op schoot, op visite bij moeder en zus (vriendinnen werken allemaal en zij waren paar dagen per week thuis), 's avonds wat langer tv aan en de late series kijken waar ik anders nooit aan toe kwam. Gewoon zo'n beetje alles wat ik anders ook deed maar dan wat op een langzamer tempo! En dus vooral veel poetsen haha
lekker dingen voor mezelf, uitslapen (echt doen nu het nog kan), shoppen voor zover dat nog ging, babykamer op orde, kleertjes wassen etc. laatste dingetjes kopen, lekker in de uitverkoop. lezen, had de tip gekregen dat dan te doen, zodra de baby er was zou ik daar geen tijd meer voor hebben, nou dat valt wel mee hoor. chatten op het forum, ook heel belangrijk kortom, alles waar ik zin in had!
Ik heb in de eerste week van mijn verlof nog alles gepoetst, kleertjes gewassen en gestreken. Toen dacht ik vanaf morgen ga ik lekker met een boekje op de bank liggen en niks doen. Diezelfde middag naar de verloskundige en meteen door naar het zieken huis ivm vermoeden zwangerschapsvergiftiging. Volgende dag is ons zoontje geboren! Dus geen tijd gehad om me te vervelen.