Zijn jullie snel bezorgd?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door LLooijschelder, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is nu 2 weken oud.
    Ik merk dat ik een hele makelijke moeder ben.
    Maak me eigenlijk niet zo snel zorgen, meestal hoor ik dat ouders het moeilijk vinden en vooral bij een eerste kindje, dat andere het kindje vast houden.
    Ik heb daar geen problemen mee, ook laat ik mijn Schoonzusje van 18 oppassen, zodat ik naar de tandarts kon.
    Ben ik nou een slechte moeder.
    Ik hoor toch juist een beetje bezorgd te zijn?

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Vind je geen slechte moeder... k Neem aan dat de mensen waarbij je jouw kindje op schoot laat zitten oid of idd t oppassen van je schoonzusje dat je die mensen vertrouwd...

Ben er zelf nl ook niet moeilijk mee wat betreft t vasthouden, maar dat geldt wel voor de mensen die k vertrouw... Bv mn ene buurvrouw ziet m bijna dagelijks en pakt m rustig zelf uit de box/wagen of geeft m n hapje/fles... Maar mn andere buurvrouw die krijgt m echt niet vast te houden... ;)

Zolang jij je er goed bij voelt, maakt t niet uit (dus niets van aantrekken) of n ander jou makkelijk/moeilijk/goed/slecht/watdanook vindt... Vertrouw op jouw gevoel en doe wat jij wilt!

Knufs

3. Marleen en Lisa

17 jun 2012
    27
    0
    0
    Hoi,

Nou ik heb precies hetzelfde hoor hahaha mijn kleintje is nu 6 maanden maar ik maak me ook niet zo snel druk. Als het echt mis is, dan merk ik dat echt wel.
    Die kleine van ons sliep met 6 weken voor het eerst bij mijn moeder. Ze draaide de dag en nacht om en wij tweeën moesten gewoon echt even een nachtje bij tanken. Heerlijk was dat. En onze kleine heeft ook meer aan een uitgeslapen papa en mama. Zo konden wij er weer met frisse moet tegen aan.

Wij zijn ook heel makkelijk. Maar we hebben eigenlijk ook niks om ons druk over te maken. Het gaat heel goed.

4. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik heb snel zoiets: ze hebben zelf ook kinderen groot gebracht dus wat kan er gebeuren, en mijn Schoonzusje zal er echt wel goed op passen.
    Een vriendin van mij was bij de geboorte van haar zoontje echt over bezorgd. Bijna niemand mocht de kleine vast houden en ze was bij ieder kuchje bang dat hij ernstig ziek zou zijn.
    Dit heb ik dus absoluut niet..Maja iedereen is anders in het moederschap natuurlijk.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou dan ben ik vast een heul slechte moeder :) Iedereen mocht mn kindjes vasthouden hoor. Natuurlijk heb je wel je zorgen om je kleintje. De oudste had errug last van krampjes, en ook altijd wanneer ik alleen thuis was.... heb wel eens huilend mn partner opgebeld hoor, dat ik het niet meer zag zitten.

Maar nee, ik ben een nuchtere mama en heb er geen problmene mee dat een ander op mn kindjes past of dat een ander ze vast houdt.

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij maak je hier ook 'makkelijke' kinderen mee, dus lekker door blijven gaan, als jij je daar gewoon goed bij voelt. Als moeder krijg je gratis en voor niets een dosis oer-moeder-instinct erbij, dus je hebt echt wel door wanneer je je wel druk moet maken!

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik was ook niet bezorgd, had juist heel veel vertrouwen in mijn kleine meisje. Wat niet wegnam dat ik waakzaam was. Iedereen mocht haar ook vast houden, ik was juist heel trots als anderen haar ook zo speciaal vonden en ik vond het leuk dat te delen. Heerlijk toch als je zo ontspannen kan genieten van je wondertje.

Deel Deze Pagina