Ze wilt overdag niet meer slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanEL, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Mijn dochter is morgen 10 maanden.
    Sinds een paar dagen gaat ze protesteren als ik haar op bed leg voor haar ochtendslaapje, half 11 11 uur tot 12. Het gaat zo al maanden goed en sinds een paar dagen gaat ze flink huilen. Ik ga er niet naartoe en op een gegeven moment stopt het huilen maar ik hoor ze wel. Smiddags ook moeite om haar te laten slapen. Wat kan de rede hiervan zijn?
    Zou ze soms al toe zijn aan 1 ochtend/middag slaapje?
    Ze slaapt wel klokje rond van 19.00 - 07.00.

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hoe is ze verder als ze wakker is? Is ze jengelig? Of juist niet?
    Heb je al eens geprobeerd hoe het met 1 slaapje gaat? Proberen om haar wat later dan half 11 in bed te doen en dan maar zien hoe ze erop reageert :)

3. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is iets ouder maar die deed het ook. Nu over op 1 dutje s'middags van ongeveer 2-2.5 uur.

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier hetzelfde verhaal. Nu heeft mijn zoontje dan ook vanaf het moment dat hij 10 maanden was er effe 6 tanden bij gekregen;) (de arme schat). Maar ik merk dat het ook echt een fase is. Heb zelf het gevoel dat hij zo aan het regelen is om naar 1 slaapje te gaan ofzo. Is ze rond 11 uur ook al echt moe ??

5. MamavanEL

Ze wrijft rond die tijd in de ochtend in haar ogen en gaapt. Ze is wel echt moe. Ik ga het eens proberen om ze later op bed te leggen. Meestal krijgt ze om 12 uur half 1 een boterham maar dat zal dan ook verschuiven.

Het is wel eens voorgekomen dat ze s'middags op visite helemaal niet sliep en dat gaat prima eigenlijk.
    Echt jengelig en huilerig is ze dan niet.

Madam heeft nog geen tandjes maar zitten wel te wringen.

Zou het een soort sprong zijn rond de 10 maanden?

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Rond 9,5 is er wel een sprongetje. Dus het zou zomaar kunnen hoor :D

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier sliepen ze met die leeftijd nog 1 keer.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Kan inderdaad zijn dat ze toe is aan één slaapje, maar ook kan het zijn dat ze ergens last van heeft (tandjes, snelle ontwikkeling/'sprong', ...). Als ik het idee had dat ze niet wilde slapen omdat ze ergens last van had, dan ging ik vaak wandelen. Meestal viel ze dan wel in slaap. En na een paar dagen ging het slapen in bed dan ook gewoon weer goed.

9. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik zou de boterham dan juist rond 12 uur geven en haar daarna naar bed doen als je over wil gaan op 1 slaapje...

10. MamavanEL

Dat zal ik eens gaan proberen.;)

Deel Deze Pagina